Trykluft

  • Hey...



    Jeg har en del støv i min computer, som ikke flytter sig bare fordi jeg finder støvsugeren
    frem. Så kom jeg i tanke om at jeg havde hørt om at man kan få trykluft på dåse, og at
    det skulle være rigtig godt til at rengøre ens computer for støv. Men hvor køber man det?

    Intel Core 2 Quad Q9650
    Asus P5Q PRO
    4 x 2 GB OCZ Reaper PC-8500
    Gainward GTX 295
    2 x 250 GB 16 MB cache RAID0 og 1 TB 32 MB cache
    Creative SB X-Fi Titanium Fatal1ty Pro
    Sennheiser PC-350
    Corsair TX750W
    Antec Nine Hundred
    Samsung Syncmaster 2253BW
    Steelseries Ikari Laser

  • Ja hvis der ikke er vand i systemet, er der vand udskiller på det system du har tænkt dig at bruge?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Selv om der er vandudskiller kan der godt være vand i luften alligevel. Hvis du finder på at bruge din egen støvsuger skal du ihvertfald være sikker på at der ikke er vand i luften. Elektronik og vand er jo generelt en dårlig cocktail.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • vi har en kompressor som jeg bruger.. er dog ikke klar over om den har vandudskiller eller ej.. men jeg har da brugt den masser af gange, og det har da ikk givet problemer endnu..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • En kompressor kan sagtens bruges man skal bare være opmærksom på at der kan komme kondens vand og smørings olie med ud når man blæser luft ud og det er ikke nogen god kombination med noget hardware.


    Sådan en trykluft på dåse er virkelig smart bruger selv en skal at rense tastatur og kabinet med.

  • Men du skal bare huske ikke at have åben ild i nærheden når du bruger "luften", som i virkeligheden er ganske alm propangas :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Men du skal bare huske ikke at have åben ild i nærheden når du bruger "luften", som i virkeligheden er ganske alm propangas :D


    Arhh... Det er da vidst en and. Jeg tvivler på at du kan sælge propangas under betegnelsen "luft".


    Uanset hvad der vælges af løsning, så sørg for lige at hold ved blæserne så man ikke risikerer at smadre et lege, fordi det da "lige var sjovt at puste lidt til blæseren med den der trykluft-dims..."


    /ask


  • Det er nu sandt nok, der står på den dåse jeg har fra shg(magen til den jeg linker til) at det er propan(altså ganske alm lightergas) der er i. Har så fået at vide at det kun er de billige der er det i. De dyrere skulle indeholde Co2.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 2 gange, sidst af dasjap ().

  • Jeg bruger personligt en kompressor, og det virker helt fint :) Og hvis man er bange for blæserne og deres motor kan et lille stykke tape eller lign hurtigt klare jobbet.


    Go for det.

  • jeg sætter altid bare en finger på.. eller generelt bare lader være med at "skyde" så hårdt..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Det er nu sandt nok, der står på den dåse jeg har fra shg(magen til den jeg linker til) at det er propan(altså ganske alm lightergas) der er i. Har så fået at vide at det kun er de billige der er det i. De dyrere skulle indeholde Co2.


    OK, så er det jo nok rigtigt nok, men det er da noget af en falsk varebetegnelse. Det har da absolut intet med "compressed air" at gøre.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    OK, så er det jo nok rigtigt nok, men det er da noget af en falsk varebetegnelse. Det har da absolut intet med "compressed air" at gøre.


    /ask


    Ja det har du helt ret i, men ved kun hvad der står på præcis den slags jeg linker til, har ikke prøvet andre.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Tak for de gode svar :)



    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Her, http://www.shg.dk/produkter/in…?varenr=2081558&lokation=


    Og så er det en meget dårlig ide med den støvsuger, pga af statisk elektricitet.



    Der kommer vel ingen statisk elektricitet hvis man har et plastik mundstykke?

    Intel Core 2 Quad Q9650
    Asus P5Q PRO
    4 x 2 GB OCZ Reaper PC-8500
    Gainward GTX 295
    2 x 250 GB 16 MB cache RAID0 og 1 TB 32 MB cache
    Creative SB X-Fi Titanium Fatal1ty Pro
    Sennheiser PC-350
    Corsair TX750W
    Antec Nine Hundred
    Samsung Syncmaster 2253BW
    Steelseries Ikari Laser

  • Jo da :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Jo meget, vi har centralstøvsuger med 9m plast slange og hvis man stikker armen hen til når den er tændt så er der max ståpels!!!!

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Ja det har du helt ret i, men ved kun hvad der står på præcis den slags jeg linker til, har ikke prøvet andre.


    Man skulle næsten fylde hele sit kabinet med det propangas. Altså først lige tape rundt om det, så kabinettet er tæt, for så at tænde computeren og vente på at den magiske gnist eller lignende kommer. Når hele kabinettet så eksploderer, og alt hardware i den bliver til små metalspåner, der borer sig ind i ens ben, kan man sagsøge dem for ikke at oplyse forbrugeren på en ordenligt måde at den faktisk er fyldt med en YDERST BRANDFARLIG GAS. :D

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder


    Man skulle næsten fylde hele sit kabinet med det propangas. Altså først lige tape rundt om det, så kabinettet er tæt, for så at tænde computeren og vente på at den magiske gnist eller lignende kommer. Når hele kabinettet så eksploderer, og alt hardware i den bliver til små metalspåner, der borer sig ind i ens ben, kan man sagsøge dem for ikke at oplyse forbrugeren på en ordenligt måde at den faktisk er fyldt med en YDERST BRANDFARLIG GAS. :D


    til gengæld vil de argumentere at fylder man først et kabinet med en amd og dernæst propangas, så er den jo sendt hen hvor den burde være :D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.