Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 19. februar 2009, 13:11

Hejsa,
Jeg har for nyligt opgraderet min PC til:
MSI MB med onboard HD3300
Phenom X3
4 GB Ram

og den spiller max.

Problemet er imidlertid, at jeg kun har en VGA-port og en DVI-D port på onboard GFX.

Jeg vil gerne køre med to skærme, men begge mine skærme har kun VGA port.

Hvordan ordner jeg lettest dette?

Umiddelbart overvejer jeg at følge et godt råd, jeg fik her på siden, om at købe et HD3350-kort (det vil sætte mig ca. 500 kr. tilbage), og så køre den ene skærm (eller begge skærme?) fra det kort. Det ville have den fordel, at jeg også fik lidt mere GFX-ydelse.

Jeg kører ikke Vista (og kommer heller ikke til det), så det betyder vel, at sålænge jeg kører XP er crossfire ikke en mulighed?

Hvad anbefaler i?

Kan se, at man til et HD3350-kort vistnok skal bruge et 6-polet PCe-strømkabel. Sådan et har min PSU ikke. Hvordan løser jeg det problem? Kan man få en adapter til de alm. strømforsyningsstik?

AndreasB

2

torsdag, 19. februar 2009, 13:30

dvi>vga adapter er da det nemmeste hvis du har 2 udgange......har dog ikke set et onboard have begge udgange før, men det er da kun godt.

men et onboard gfx er ikke særlig godt hvis du vil spille på den, og du bør som mindste gfx investere i et 8800gt eller 9600gt ..eller måske et 4850 ..et hd3350 er ikke meget bedre end et onboard så det er spild af penge...har du ikke mange penge kan du jo købe et brugt her på forum.

crossfire har intet med dit styresystem at gøre, det er bundkortet der skal understøtte det ...medmindre der er noget mht onboard gfx som vista understøtter men xp ikke gør ?

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

3

torsdag, 19. februar 2009, 16:40

Nej, DVI-D til VGA, som jeg skriver, er ikke nemt. Faktisk kræver det en converter til ca. 700 kr. Det kan IKKE klares med en adapter/passivt kabel. Det du tænker på er nok DVI-I til VGA, og det er ret nemt og kan klares med en adapter.

Jeg skal ikke bruge den til at spille på, men derimod afvikle let 3d og video, så jeg behøver ikke noget tungt GFX-kort.

Mit bundkort understøtter CrossFire, men ud fra det jeg har læst, kan det som sagt ikke lade sig gøre med XP. Jeg er heller ikke sikker på, om det giver mig, som ikke-gamer, nogle reelle fordele at køre CrossFire?

Mvh
AndreasB

4

fredag, 20. februar 2009, 02:33

i så fald ville jeg investere 500 kr i et brugt 8800gt eller lign herinde fra og få et kort med 2 dvi stik.....det vil bestemt oppe din performance generelt...

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.