Hvilket bundkort?

  • Arg der er så mange :( Læs i signatur hvad jeg har af sager.


    Jeg sidder nemlig på et MSI K9N SLI-2F, nforce 570 SLI, DDR2
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=321975


    Men da sata controlleren er i udu, og jeg kun kan køre med én harddisk af gangen uden cdrom drev eller noget er det tid til noget nyt. Jeg vil gerne have noget der er billigt (Læs: Under 1000 kr hvertfald). Så kan jeg også få klemt nogle nye ram ind!


    (Hvad for man når man køber et dyrt bundkort frem for et billigt?)


    Jeg er lidt på bar bund i hvad jeg skal kigge efter. :crazyeyes: Håber i vil hjælpe mig på vej :)

  • var det ikke billigere at købe en sata kontroller ? ...du skal lige undersøge om bundkortet understøtter din cpu mht socket og bios...det ser du på producentens hjemmeside.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Navalax
    Kan man det?



    Der står jo på komplett.dk hvad kortet understøtter hvis du scroller lidt ned..


    ikke mig der skal bruge kortet, så gider nu ikke sidde og lave alt fodarbejdet, var bare for at fortælle hvad du skal holde øje med.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ja, tak. Det det var heller ikke ment som at du skulle kigge efter. Men nu har jeg jo valgt det motherboard fordi det er billigt og fordi det understøtter min processor (Som man kan læse i info på den side jeg linker til). Mit egentlige spørgsmål er om der nogne der syntes det er dumt, og om der er andre jeg burde købe i stedet.

  • overclocker du ikke så er det billigste der har de features du ønsker fint nok....samme chipset som før vil dog gøre at du kan beholde din windows installation uden problemer...overclocker du, så ved jeg ikke hvor godt det bundkort er.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Okay tak :)


    Jeg leger slet ikke med OC.. På cpu'en hvertfald, det er den i forvejen dårlig til. Så det må næsten blive det kort.


    Er der andre i samme klasse som kan anbefales, frem for det bundkort jeg har fundet?