Bærbar socket?

  • Hey..


    Jeg har en Dell Inspiron 5100 med en P4 CPU i som er stået af pga. et mindre uheld med et glas sodavand :(


    Så får jeg en anden bærbar med en Celeron CPU på fredag, så kom jeg til at tænke på om jeg evt. ku sætte P4 CPU'en over i den anden bærbare??


    på forhånd tak..


    Mvh Nils

    Spec. på spanden:


    AMD Athlon(tm) 2200+ (1,8ghz)
    ASrock bunkort
    1,5 GB DDR-ram
    GeForce 6600 GT
    200gb hdd

  • det kommer helt an på flere ting. 1: understøtter det bundkort den cpu 2: er den cpu varmere end den nuværende, og kan den i så fald slippe af med den varme.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    det kommer helt an på flere ting. 1: understøtter det bundkort den cpu 2: er den cpu varmere end den nuværende, og kan den i så fald slippe af med den varme.


    og 3: voldtager du garantien på den ved indgrebet?


    svaret på dit spørgsmål er både ja og nej. Intel har været lidt slemme til at ændre deres laptop socket (socket 479 her, ikke 478) og flytte rundt på en enkelt pin. Hvis det er en celeron af samme generation i den nye, så burde det kunne lade sig gøre, men få først engang fat på speedfan og orthos og se hvor varm celly'en bliver først...


    Hvis celeronen bliver over de 60 grader ville jeg ikke prøve at smide P4'eren over i, da du bare risikerer at P4'eren lukker systemet ned pga varmen


    hvis celeronen er en nyere generation, så er svaret nej.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200