Computer Fucker!

  • Hej...


    Jeg satte min computer på standby og da den ikke gad at starte igen slukkede jeg den ved at holde "tænd" knappen i bund. Nu gider den ikke at starte. Eller det gør den men "tænd" knappen lyser ikke som den plejer og skærmen er bare sort. Det lyder som om computeren er i gang men der sker ikke noget. Jeg har ikke gort noget jeg ikke plejer.
    ;(


    Hvad skal jeg gøre?


    -FredeK

  • Prøv at tage ledningen ud af strømforsyningen en halv times tid så rammene cleares fuldstændigt for de korrupte dvaledata. Har hjulpet hos mig før. Ellers prøv at tage alle kabler fra og nulstil BIOS'en ved at tage batteriet ud, hvis det andet ikke hjælper...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WinterSilence
    Prøv at tage ledningen ud af strømforsyningen en halv times tid så rammene cleares fuldstændigt for de korrupte dvaledata. Har hjulpet hos mig før. Ellers prøv at tage alle kabler fra og nulstil BIOS'en ved at tage batteriet ud, hvis det andet ikke hjælper...


    Tak...
    Men hvad for et batteri snakker du om??


    -FredeK

  • Hej fredek


    Der plejer at sidde et "knap" batteri i en holder på selve bundkortet i computeren, der giver strøm til bios hukommelsen. Når du fjerner dette vil det nulstille din bios som den var fra fabrikken af...


    i andre må lige rette mig hvis jeg husker forkert :$ 8o

    Dell 5150


    Pentium D 820 2.8GHz
    2048 mb Kingston valueram
    Sapphire Ati Radeon x1650xt 256 mb
    Dell bundkort BTX
    250 GB samsung 7200 rpm Hd
    Windows Vista Business

  • Jeg havde samme problem i weekenden, kom til at ramme "slumre" istedet for luk, og så ville computeren efterfølgende ikke starte. At resette bios ved at tage batteriet ud 30 sekunder virkede her. Nitten var så bare at bios naturligvis var nulstillet.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Den starter op med lyde og blæsere osv?
    For hvis ikke, så er bundkortet røget. Sådan var det med min gamle Packard Bell, jeg satte den i standby og den reagere slet ikke da jeg kom hjem, så jeg tog strømmen fra og efter det skete der INGENTING.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pingomann
    Den starter op med lyde og blæsere osv?
    For hvis ikke, så er bundkortet røget. Sådan var det med min gamle Packard Bell, jeg satte den i standby og den reagere slet ikke da jeg kom hjem, så jeg tog strømmen fra og efter det skete der INGENTING.


    Ok. surt..


    Men ja. den starter op med lyden af blæsere.:D...


    Men hvad for et batteri snakker i om? hvor er det?.


    -FredeK


  • Sidder på bundkortet. Hiv siden af computeren af, og find det. Det er forskelligt hvor det sidder. Måske skal du bruge en tynd skruetrækker eller lign. for at dirke batteriet op. Hav det ude i 5 minutters tid, bare for at være sikker, og smid det i igen.
    På dette bundkort sidder det nederst på billedet:
    [Blocked Image: http://hwt.dk/images/literature/3075/3075-11.jpg]


    Edit: Sådan her tror jeg dit bundkort ser ud, og der sidder det lige under ramblokkene.
    [Blocked Image: http://www.junek.de/thomas/bilder/P5K31_VM_S.jpg%20]


  • Tak tak...:D


    -FredeK

  • Det virker ikke ;(
    Er der andet jeg kan gøre?


    Så vidt jeg kan forstå skal jeg hive stikket ud af "kontakten" "under" eller ved siden af ram''ene ikk?


    -FredeK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pingomann
    Kommer den med et "bip" under opstart?


    Nej det mener jeg ikke jeg kan lige finde ud af det...:(


    -FredeK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek
    Det virker ikke ;(
    Er der andet jeg kan gøre?


    Så vidt jeg kan forstå skal jeg hive stikket ud af "kontakten" "under" eller ved siden af ram''ene ikk?


    -FredeK


    Nej du skal tage batteriet ud, ret mig hvis jeg har misforstået dig :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Nej du skal tage batteriet ud, ret mig hvis jeg har misforstået dig :D


    Tak, tak så gjorde jeg det forkert :oops:


    -FredeK

  • Det var da godt det ikke var andet :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70