Valg af PSU (og kabinet)

  • Hej gutter


    Skal til at købe en ny comp, og har indtil videre sat mine øjne på følgende.


    Kabinet: Thermaltake Armor+ VH6001BWS
    Bundkort: ASUS P6T Deluxe V2
    Processor : Core i7 2.66 GHz
    RAM: Corsair XMS3 PC3-12800CL9 / 1600 MHz / 3 x 2 GB
    Grafikkort : ASUS ENGTX295
    DVD Brænder: Samsung WriteMaster SH-S223F
    Harddisk: WD Caviar Green WD5000AACS 500 GB


    Jeg har dog lidt problemer med at finde ud af, hvilken PSU jeg skal købe, og hvad den skal kunne levere.


    Kan se ud fra Nvidias krav til grafikkortet, at det nok ikke er ligemeget, hvilken PSU der bliver smidt i.


    Maximum Graphics Card Power (W) 289W
    Minimum System Power Requirement (W) 680W


    Der vil ikke blive opgraderet med flere harddiske løbende, da jeg har et NAS stående.


    Så hvis I har lidt forslag til en PSU, gerne med lidt kommentare om, hvorfor det skal være lige den, så må i meget gerne smide en kommentar.


    Som en bonus, må I også gerne smide et forslag til et andet kabinet, da jeg er lidt bange for, at det vil larme for meget med det Thermaltake Armor+ VH6001BWS, da der ikke er mulighed for at styre de blæsere der sidder i som standard.

  • Hej.. Jeg har fundet frem til den her PSU, den skulle kunne trække din pc fint, og dens levetid vil være lidt længere ved max load.


    NorthQ NQ-4775-850-flex Black Magic Flex til 814 kr,-
    Link her.


    Her er også en;


    Corsair TX750W til 853 kr,-
    Link her.


    Med hensyn til det kabinet, jeg har selv et. Jeg må sige, at den 240 mm blæser i siden larmer den del, det er dog til at holde ud, hvis man gamer, høre musik eller noget.. Hvis man bare sidder lidt på nettet, kan det godt være lidt irriterende.. Det er dog en god idé, at sætte pc'en ned under skrivebordet..


    På den anden side køler den mega godt.. Mit bundkort faldt fra 41 grader til 34 grader på idle, Jeg havde det her kabinet før: Link her.


    Happy Gaming :cheers:

  • Tusind tak for besvarelsen, det var lige de svar jeg havde brug for :)


    Tror jeg vil gve den kabinet en chance så, om ikke andet, kan jeg jo bare slå den store blæser fra, når jeg ved, at jeg ikke skal game eller lign.


    Thumbs up!

  • I det tilfælde er corsair psuén at foretrække. Der er folk der har haft problemer med noth-q psuér. :ohmy:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • http://edbpriser.dk/Products/L…730&searchArea=&Soegeord=


    den ville jeg gå efter. den er modulær. og får gode ord.


    http://edbpriser.dk/Products/L…&searchArea=&Soegeord=840



    Det er klart et lækkert kabinet i mine øjn

    Main
    ->Asus Sabertooth P67 - Intel i7 2600K @ 4,5Ghz / H2O<-
    ->16Gb Corsair Vantage CL8 DDR3 1600mHz<-
    ->ASUS GTX570 DirectCU II<-
    ->Corsair Force Series 3 240Gb - 2 x Samsung 750Gb<-
    ->Lian Li PC-B25F - Corsair HX1000W<-
    Laptop ASUS N53SN-SZ174V
    ->Intel i7-2630QM 2,9Ghz<-
    ->8Gb DDR3 1333 MHz<-
    ->NVIDIA GeForce GT 550M<-
    ->SSD Kingston 128Gb - HDD 640 GB<-

  • :idea:240 mm eller 250 mm fans larmer ikke med mindre du sidder lige ved siden af dem i hoved højde. Syntes bare lige det skulle blive sagt.. :crazyeyes:

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    I det tilfælde er corsair psuén at foretrække. Der er folk der har haft problemer med noth-q psuér. :ohmy:


    North-Q har faktisk oppet sig med de to Flex modeller der 650 og 850 udgaven.


    Der er faktisk ret gode og levere nogle stabile linjer og de er meget støjsvage plus så har de nogle lækre kabler :)


    North-Q's low end strømforsyninger skal man dog holde sig fra det er noget skidt


  • Muligt men jeg har ikke turde røre dem siden jeg havde en giant reactor der bare pludselig ikke duede mere. Og så sagde den nogle mærkelige lyde mens den virkede siden dengang er jeg gået en stor bue udenom dem. Skal jeg købe en helt ny er det en corsair eller antec. :roller:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Muligt men jeg har ikke turde røre dem siden jeg havde en giant reactor der bare pludselig ikke duede mere. Og så sagde den nogle mærkelige lyde mens den virkede siden dengang er jeg gået en stor bue udenom dem. Skal jeg købe en helt ny er det en corsair eller antec. :roller:


    Fuldstændig enig med dig i at Antec og Corsair lige er en tand bedre.


    Nu var North-Qs giant raptor heller ikke lige frem den psu du har haft mest held med der har godt nok gået nogle historier rundt omkring den :crazyeyes:

  • synes da godt nok lige den lian li ser for fed ud, tak for tippet :-)

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • hvad med dette kabinet enda også lidt billigere...


    http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=Njkz

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1