DVB-T tuner + software hjælp

  • Hej. Jeg kunne godt bruge en god Digital tv tuner til at sætte i min pc, så jeg kan se tv på den og primært optage udsendelser til HDD. Kender i nogle mærker der er gode at gå efter? Eller modeller endda. Der skal helst være software med hardwaren med mindre i kender nogle gode gratis eller mindre dyre program til det ;)


    Ehm jeg mindes at høre hørt at Happauge skulle være godt passer det?
    Ehm #2 kan man bruge én tv-tuner til at optage fra flere kanaler på samme tid?

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

    Rettet 3 gange, sidst af lga1993 ().

  • Nu skriver du ikke hvilket OS det skal bruges i, men for Vistas vedkommende findes der pt ikke nogen tunerkort man kan betegne som udmærkede. Jeg har selv et Hauppauge 1110 (67XXX) og det har været et sandt mareridt at få det til at fungere i VMC. Det lykkedes til sidst og køre ellers godt nu. Men der var store problemer med at få VMC til at kommunikere med kortet osv.... Desuden er softwaren der medfølger ikke 64-bit, kun driveren.

    P4,3GHz@3,5GHz
    Asus P4C800
    1 GB Kingston Cas 2,5, OC-->DDR450
    NorthQ 4100 PSU
    Geforce2 MX400
    280 GB HD, 7200RPM
    3DMark03 Score: 170

  • Jeg regner med at køre Windows XP indtil Windows 7 er blevet en "stable version", og forhåbentlig et godt os, som ikke bare er nedtur som Vista.


    Hvad er VMC?


    Ville denne her virke? http://edbpriser.dk/Products/L…314&searchArea=&Soegeord=
    Jeg tænker bare at der står noget om MPEG-1, men i Danmark bruger vi da MPEG-2 for tiden.. Og i 2012 bliver det vist MPEG-4, right?


    Jeg tror denne her er god http://edbpriser.dk/Products/L…738&searchArea=&Soegeord=
    Men det er et godt spørgsmål hvad den optager til.. Om det er .avi eller hvad det er.

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

    Rettet en gang, sidst af lga1993 ().

  • VMC = Vista Media Center... Og kan stærkt anbefales, det kører klippe stabilt!
    Hvilke antenne forhold har du?


    Til spørgsmålet om man kan se/optage flere pogrammer med en tuner, så afhænger det af softwaren.. I MediaPortal (gratis mediecener software) kan man optage og se alle programmerne på samme MUX, når vi snakker dvb-t, så vil det altså sige at du kan optage/se DR1, DR2, TV2 og DR Update samtidig!! I VMC kan man ikke gøre det på samme måde :S Hvis man vil se en kanal og optage en anden skal du have en såkaldt dual tuner + at du skal kører med "TV pack 2008", for at kunne sætte begge tunere op.. Det er ikke så svært som det lyder!


    Jeg vil anbefale dig at købe Hauppauge HVR-2200, hvis du har stue antenne! Har du cabel med mulighed for dvb-c så synes jeg helt sikker du skal gå efter en dvb-c tuner i stedet!

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet en gang, sidst af xdream ().

  • Vi har en simpel "analog" antenne til at ligge på loftet ;) Vores digitale fjernsyn virker i hvert fald fint, så hvad synes du jeg skal vælge?


    Jeg forstod ikke ret meget af det du skrev.


    Jeg kiggede lige på den der tuner på edbpriser. Den er dyr ;( Kan det ikke gøres billigere?
    Hvad optager tv-tunere normalt til? En .avi fil eller hvad?

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

    Rettet 2 gange, sidst af lga1993 ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lga1993
    Vi har en simpel "analog" antenne til at ligge på loftet ;) Vores digitale fjernsyn virker i hvert fald fint, så hvad synes du jeg skal vælge?


    Jeg forstod ikke ret meget af det du skrev.


    Jeg kiggede lige på den der tuner på edbpriser. Den er dyr ;( Kan det ikke gøres billigere?
    Hvad optager tv-tunere normalt til? En .avi fil eller hvad?


    Ehm okay, jeg vil anbefale at du får fat i en DVB-T antenne, hvis du ikke har det på nuværende tidspunkt! Til oktober vil du miste dit tv signal, hvis du ikke har en dvb-t antenne.. Kan sagtens være at din nuværende antenne kan bruges, alt efter hvor gammel den er..


    Hvis jeg skal pensle det lidt mere ud, så er der grundlæggende 2 valg af software (sådan som jeg ser det). Mediaportal eller Microsoft's Media Center software.. I Mediaportal er der mange muligheder for opsætning, desværre går det lidt ud over stabiliteten. I f.eks. Vista MediaCenter har man så ikke så mange muligheder for at sætte op, men det er derimod klippe stabilt! Og efter "TV pack 2008" er udkommet til VMC, så kan det sættes op til at bruge flere tunere, dette har ikke været muligt før...


    Ved at have flere tunere, eller en dual tuner vil du kunne optage en ting og se en anden, eller optage 2 ting samtidig.. Jeg har selv brugt HVR-2200 til et mediecenter, og synes billede og lyd kvaliteten er rigtig god!


    Hele idéen (hvis du spørger mig) med et mediecenter er jo at man skal kunne optage og se tv samtidig, samtidig skal man have muligheden for at afspille samtidig med at man optager... Jeg oplever ofte at telefonen ringer mens jeg sidder og ser et eller andet spændende, så kan jeg bare trykke record og når jeg er færdig med telefonen kan jeg trykke play og afspille fra det punkt jeg nåede til da telefonen ringede, samtidig med at den optager resten af filmen.. Modsat en gammel video maskine, hvor man så var nødsaget til at sidde og vente på at den optagede færdig, for så at kunne spole tilbage på båndet og afspille det..

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Okay mange tak for hjælpen :D

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM