Tid til en ny computer!

  • Hey.


    Så det tid til en ny PC.
    Vil gerne have en vurdering af jer, om de dele jeg har kigget på er i top.


    Bundkort:


    Asus P5Q-E Intel P45 FSB1600 Crossfire


    Processor:


    Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333 Box


    Grafikkort:


    Et GForce 9800GT/GTX?


    Ram:


    Kingston HyperX DDRll 2GB PC 1066 CL5.0 kit


    Harddisk:


    WD Caviar Blue WD5000AAKS 500GB SATA 16MB 7200RPM


    Kabinet:


    Zegamax Unicorn Titan Midi Black Window eller Antec Perfomance P182 Gun Metal Black


    Strømforsyning:


    Corsair HX Series CMPSU-520HXEU 520W



    Noget der hænger sammen og at værd at købe?

  • Hej. Det ser fornuftigt ud.. Der er dog nogle ting, der skal byttes ud.
    Fx, Der er stor forskel på et GeForce 9800 GT og GTX, Hvis du vil købe noget der er i den prisklasse, ville jeg anbefale et GeForce 9800 GTX+, Det (+), betydder at det er en 55nm, dvs at de har "skrumpet" den, så den er køligere og lettere kan overclockes længere.


    Harddisken, Jeg ville vælge 32MB Black udgaven, den køre lidt hurtigere:
    WD Caviar Black WD5001AALS 500 GB SATA2 32MB 7200RPM Link.


    Måske, hvis du tænker på at købe noget størrer lidt senere hen, ville jeg også vælge den her:
    Corsair TX650W Link.

  • Er det ikke noget med at quad core ikke helt er så godt til gaming, eller hvad?
    Intel Core 2 Duo E8500 (3,16GHz) virker fint nok..


    Jeg ville godt nok ikke vælge et board med crossfire fordi det er lidt dyrt, men der er da godt nok intet galt med P5Q ;)


    Gefore 9800GTS er det ikke billigere end GTX+? eller bare GTX, for du skal da vide om du vil til at overclocke eller ej.


    Mushkin Redline er 1066 MHz og jeg mener at de er billigere end Kingston HyperX - 4gb Mushkin Redline for 400-500 kr...


    Personligt vil jeg vælge Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM istedet for din WD, ikke fordi WD er dårligt, men det er lige en anelse dyrer end andre mærker, specielt ovenstående Samsung. Samsung har altså også en F1 model med 500gb kun.


    Har ikke noget at tilføje til dit valg af Strømforsyning :D Hehe ellers har jeg kritiseret alt xD
    Bortset fra.. Hvor meget koster alt på dit eget forslag?


    NB. Proctie er i7 en god cpu?

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

    Rettet en gang, sidst af lga1993 ().

  • Nu ved jeg ikke hvilket OS du kører, men hvis du bruger Vista skal du helt sikkert have 4 GB istedet for 2 GB ram. Hvis du kører XP kan du til nød overleve med 2 GB, men i og med DDR2 RAM ligger så lavt i pris ville jeg nok anbefale dig at tage 4 GB alligevel også selvom den kun kan udnytte lidt over 3 GB af dem.


    Kan ikke helt se hvad du skal bruge et bundkort som understøtter crossfire til i og med du så køber et Nvidia kort. Som lga1993 også siger kan et P5Q klart anbefales :9xo


    Du mangler desuden et DVD-drev :roller:

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

    Rettet 3 gange, sidst af KamakaziChild ().

  • til iga1993:


    hvad gør navnet crossfire egentlig?
    har på ingen måder ideer om at overclocke lige pt.
    jeg vil lige kigge på dine forslag og sammenligne med det jeg har valgt.
    mit budget ligger lige pt på 6124,-


    til kamakazichild:


    Jeg køre xp og tror ikke jeg kommer til at skifte over til vista lige forløbelig.
    Jeg tror bare jeg nøjes med 2gb ram, da jeg ikke synes jeg har brug for mere. men jeg kan jo altid sætte en ekstra skive i, hvis det er.
    dvd-drev tager jeg bare mit nuværende? :P


  • http://en.wikipedia.org/wiki/ATI_CrossFire
    Kort fortalt.


    Flere ATI kort, bedre performance.

  • Navnet Crossfire, er AMD/ATI's betegnelse navn for at have 2 grafikkort i samme system.
    Nvidia kalder det SLI (Scalable Link Interface). Det er to navne for én og samme ting, dog anvendes der nogle forskellige broer for at forbinde de to kort.
    Som KamakaziChild siger, er der ingen grund til at bruge penge på et kort der understøtter Crossfire, når man har tænkt sig at køre med ét grafikkort. Og når det tilmed er et Nvidia er der slet ingen grund til det...


    Men anyways, tilslutter mig KamakaziChild anbefaling til at tage 4 Gb, da de alligevel er så billige i dag:
    Kan anbefale enten disse: http://www.edbpriser.dk/Produc…162&searchArea=&Soegeord=


    Eller disse: http://www.edbpriser.dk/Produc…369&searchArea=&Soegeord=


    De er begge billige og fortinlige. De sidste er en liille smule dyre, og en liille smule bedre, men det er altså ikke nogen stor forskel.


    Dit setup ser ellers rigtig fornuftigt ud! (selvom jeg personligt havde købt en Samsung F1 Disk).


    Du kan eventuelt overveje at købe et DVD drev, der tilsluttes bundkortet via SATA kabel, hvis dit nuværende ikke gør. Det giver lidt bedre airflow og er lidt hurtigere.


    MVH Mads

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

    Rettet 2 gange, sidst af mads_spazz ().


  • "CrossFire" gør at man kan kører 2 stk Ati kort på samme bundkort. "Sli" er så Nvidia`s svar på crossfire, hvor man bruger Nvidia grafikkort istedet.


    Som nævnt før, så kan du sagtens overleve med 2 GB ram i XP, men jeg vil nu osse foreslå at du køber 4 GB. Så hvis du engang i fremtiden vælger at opgradere til Vista (ja jeg sagde OPGRADERE:) ), så er du klar til det. Så du behøver du ikke ud over købe flere ram. Desuden er jeg meget sikker på at du vil kunne mærke forskel på 2 og 4 gb, osse i XP.

  • Tak for svaret Mads. kort og godt fortalt.
    nu er jeg ikke en hardware 'geek' men hvilket dvd-drev vil du anbefalde?
    jeg skal have købt det imorgen nemlig, så det godt at have jer kloge hoveder :D

  • Okay.


    nu har jeg set på jeres forskellige forslag og det har hjulpet mig at finde de rette ting. tak for hjælpen. men lige inden jeg køber det, vil jeg gerne lige have jeres 'second opinion' jeg er kommet frem til at købe disse dele:


    1 Asus P5Q Intel P45 FSB1600 DDR2
    1 Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333 Box
    1 Club 3D GeForce PCI-E 9800GTX+ 512MB 2xDVI
    2 Kingston HyperX 2 GB DDR2 PC1066 CL7
    2 SATA kabel ½ meter RØD
    1 Samsung Spinpoint F1 500GB SATA 16MB 7200RPM
    1 Arctic Alpine 7 S775
    1 Antec Three Hundred EU Gamer Case
    1 Corsair TX Series 650W TX650W 12cm SLI 80plus
    1 Samsung SH-D163B BEBE16x black SATA



    samlet pris: Kr. 6.420,-

  • Du skal ikke spilde penge på SATA kabler, de følger med dit bundkort.

    Primær Rig
    Gigabyte GA-EP35-DS3 ** C2D E4600 ** 2x1 GB Corsair XMS2 PC2-5400 ** XFX 8800GS 384MB Alpha Dog ** Corsair VX450 ** Antec P182 ** Logitech Z5500


    NAS/FTP/VNC/Seedbox
    ASRock 775i65PE ** Celeron D326 2,53gHz ** 1536MB Kingston Value PC2700 ** Sapphire Radeon X1600Pro 512MB ** NorthQ 400Watt ** Antec SLK3000B


    Bærbar
    IBM Thinkpad T30 ** Pentium 4M 1,4 gHz ** Radeon Mobility 7500 ** 256MB DDR PC-2100

  • En af forskellene er hvordan bios er bygget op, så i mine øjne skal du vælge den, som du kender bios opbygningen på, forudsat, at du vil derind og rode på et eller andet tidspunkt :D.


    ASUS og GIGABYTE er verdens 2 største producenter af bundkort, så du får hvad du betaler for hvilket vil sige, gennemførte produkter.


    Nogle vil heller have moderen, andre datteren, sådan vil det altid være. Læser du reviews på nettet af det kort, som Nutz linker til, så vil jeg påstå, at det er et af de allerbedste P45 kort, der er blevet lavet, grundet du kan hive rigtig meget extra ydelse ud af det hvis ellers resten af dit setup kan følge med.


    Er OC ikke noget du går op i, eller vil til at lege med, på et eller andet tidspunkt, så kan det ene være ligeså godt som det andet.


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vikkelsøe
    Hvad mener du med 'hvis ellers resten af dit setup, kan følge med'? :D


    Hvis du overclocker. Det nytter ikke noget man har et godt board hvis resten ikke er godt sådan tror jeg bedre du forstår det? :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate