Hjælp til ny PC

  • Hej Alle


    Har desværre været ude af kampen i nogle år, men var nu tidligere en haj *lol* Havde selv bygget flere PC'er dengang. Kan dog se, at der er sket en del siden og har derfor brug for lidt hjælp til at komme ind i kampen igen.


    Min gamle PC er ved at dø (helt), men den har været mig trofast i mange år nu, men må til at skifte den ud.


    Har kigget på et Gigabyte motherboard GA-MA78GM-S2H, som synes at have fået gode ord med på vejen - også set forhold til prisen. I én anden tråd anbefales dog Asus M3A78-T og en anden deluxe udgave. Synes dog ikke jeg har behov for de andre Mobo's ekstra features, men sætter et stabilt MB over alt, da jeg ikke gider og er træt af ustabile MB.


    Har tænkt mig at køre med én Phenom II x4 920 6 MB i førstnævnte Mobo. Dertil OCZ Platinum 2x2 GB.


    Mit først spørgsmål går på, hvorvidt jeg skal købe Ram på 800 eller 1066. Det står mig ikke helt klart i, hvilke tilfælde netop dette Mobo vil understøtte de 1066?!


    Desuden har jeg tænkt på, at udskifte det gamle kabinet med et Sonata III 500. Er den medfølgende PSU tilstrækkeligt til dette system? (skal også have et grafikkort, der understøtter PCI Express 2.0 x 16, men har endnu ikke langt mig fast på noget endnu)


    En anden ting er, at jeg ikke lige synes, at MB's stikplacering passer med de udgange der er på selv kabinettet. Kan det blive et problem? nogen erfaringer med dette?


    Til det hele har jeg tænkt mig en Samsung Spinpoint F1 1 TB


    Hvad kan anbefales af køling til denne processor, da de medfølgende ikke plejer være optimale?


    Hvad ville være bedst at vælge i prisklassen under kr. 2000 til dette system? GeForce GTX 260 eller GeForce 9800 GTX+? eller måske noget helt tredie?

  • Budget?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------