Ny Hardware.

  • Hej.


    Jeg overvejer at skifte noget hardware i min computer.
    Jeg har ikke meget forstand på hardware så derfor spørger jeg jer.
    Jeg overvejer at udskifte mit nuværende grafikkort med dette.


    Men passer resten af min computer hardware til den eller skal jeg udskifte noget andet hardware?
    Jeg bruger primært min computer til spil som fallout 3, half life 2 og Crysis.


    Mit nuværende hardware kan ses i min signatur.


    Dette er mit bundkort.
    ASUSTek P5K31-VM




    -FredeK

  • Det ser fint ud, og du kan jo også altid prøve at overclocke din cpu en lille smule.
    Vedrørende gfx, så ser det godt ud. Du kan også vælge GTX 260 core 216, den har ca. samme yddelse. Det svinger fra spil til spil, men jeg mener at gtx 260 er et nålehår bedre.. 4870 er det bedste valg med performance/penge.
    Din computer vil sagtens kunne køre de spil du nævner :D
    Det vil så sige at du nok ikke kan spille Crysis med very high settings og en høj opløsning og stadig have en god fps, men det er der heller ikke mange der kan.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

    Rettet en gang, sidst af zaxder ().

  • HL2 og Fallout 3 ingen problem, med at køre dem, Crysis er en anelse mere krævende, men clock din CPU lidt højere og skift det GFX, så spiller det hele :9xo.


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ


    Inde i din BIOS. ;)


    Ok tak, tak.


    Ok, så prøver jeg lige at lede lidt i BIOS.


    Er der noget. Jeg ikke må gøre når jeg overclocker?


    -FredeK

  • Jeg har ledt i BIOS og jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg overclocker.
    Mit BIOS hedder åbenbart


    American Megatrends Version 2.61


    Jeg gættede at det var under "CPU Configuration" men det var det åbenbart ikke. I hvert fald ikke så vidt jeg kan se.


    -FredeK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    måske var det en ide at fortælle os hva dit bundkort hedder ;)


    kan du se i bla. CPU-Z som ka hentes http://www.cpuid.org/ og se om din Q6600 er G0


    Tak, tak.


    Mit bundkort er
    ASUSTek P5K31-VM


    Min Q6600 er ikke GO.


    -FredeK

  • det er for dyrt for et HD4870 og så er det med standard køler. jeg vil nok nærmere sige dette : http://www.edbpriser.dk/Produc…089&searchArea=&Soegeord= eller dette http://www.edbpriser.dk/Produc…563&searchArea=&Soegeord= og så overclock din cpu til 3ghz det skulle ikke være nogen problem med en udmærket køler. edit. hvilken psu har du egentligt`?

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet 3 gange, sidst af jedimind ().


  • Hvad jeg kan finde er, at det bundkort du har, er et Asus producerer til Medion, og der er derfor ikke rigtig noget support på det.
    Og er din computer en medion eller lign., vil jeg nok lige tænke mig en ekstra gang inden jeg købte nyt gfx, der bruger væsentligt mere strøm end det du har nu. Psu'er i Medionsystemer er næppe noget at råbe hurra for.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind
    det er for dyrt for et HD4870 og så er det med standard køler. jeg vil nok nærmere sige dette : http://www.edbpriser.dk/Produc…089&searchArea=&Soegeord= eller dette http://www.edbpriser.dk/Produc…563&searchArea=&Soegeord= og så overclock din cpu til 3ghz det skulle ikke være nogen problem med en udmærket køler. edit. hvilken psu har du egentligt`?


    Tak.


    Så tror jeg jeg køber ASUS kort istedet. Jeg kan også se en del prisforskel som du jo nævner.
    Jeg har allerede prøvet at finde ud af hvad min PSU er men jeg kan ikke finde ud af det. Så... Er det et smart program der kan klare det eller er jeg nød til at åbne for computeren?


    -FredeK


    Edit: Forresten jeg ved ikke hvordan man overclocker. :O

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Hvad jeg kan finde er, at det bundkort du har, er et Asus producerer til Medion, og der er derfor ikke rigtig noget support på det.
    Og er din computer en medion eller lign., vil jeg nok lige tænke mig en ekstra gang inden jeg købte nyt gfx, der bruger væsentligt mere strøm end det du har nu. Psu'er i Medionsystemer er næppe noget at råbe hurra for.


    Ja jeg har en Medion computer. Har også allerede klaget over mine såkaldte "Dual Channel" RAM X(.


    Først bagefter fandt jeg ud af at Medion var et dårligt sted at handle.


    Men sammen med grafikkortet skal jeg købe en ny PSU og et nyt bundkort eller hvad??


    Og hvor kommer det til at koste? For noget ordentligt hardware?


    Tak på forhånd


    -FredeK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    hva fejler dit 8800GT?


    jeg har selv et synes det er et lækkeret kort :)


    Er det ikke et rimlig gammelt kort?? Jeg synes ikke at min computer er "stærk" nok og tænkte at det var graffikkortet.


    Min PSU har 400 watt.



    Men jeg har dersværre et andet problem nu...


    Jeg satte min computer på standby og da den ikke gad at starte igen slukkede jeg den ved at holde tænd knappen i bund. Nu gider den ikke at starte. Eller det gør den men "tænd" knappen lyser ikke som den plejer og skærmen er bare sort. Det lyder som om computeren er i gang men der sker ikke noget. Jeg har ikke gort noget jeg ikke plejer.


    Hvad skal jeg gøre?


    -FredeK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek


    Er det ikke et rimlig gammelt kort?? Jeg synes ikke at min computer er "stærk" nok og tænkte at det var graffikkortet.


    Min PSU har 400 watt.


    den yder det samme som et 9800GT som er dens afløser, der findes 3 udgaver af 9800GT.


    De 9800GT'er som er omdøbt fra 8800GT'er, 65nm 9800GT'er og så 55nm 9800GT'er.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    den yder det samme som et 9800GT som er dens afløser, der findes 3 udgaver af 9800GT.


    De 9800GT'er som er omdøbt fra 8800GT'er, 65nm 9800GT'er og så 55nm 9800GT'er.


    Hvis de yder det samme som 9800GT hvorfor så lave 9800GT?


    Og Radeon HD4870 er også bedre end 9800GT.


    -FredeK


    PS: Er der nogen der ved hvad problemet kan være?
    Tror jeg opretter en ny tråd med det.


  • spørger Nvidia om det ;-)


    selvfølge er de 9800GT med 55nm gpu jo hurtigere end de re-branded 8800GT & 9800GT ned 65nm gpu siger sig selv, men går nok ik længe enden de blir renamed til GTX klassen os :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    spørger Nvidia om det ;-)


    selvfølge er de 9800GT med 55nm gpu jo hurtigere end de re-branded 8800GT & 9800GT ned 65nm gpu siger sig selv, men går nok ik længe enden de blir renamed til GTX klassen os :)


    Jeg fatter ikke det der med GT, GTX og så videre..:(


    Men.. siger du at jeg skal skifte noget andet end mit grafikkort eller slet ikke skifte noget?


    Tak...


    -FredeK

  • jeg vil sige hvis du vil ud skifte det med et 9800GT lad vær da det yder næsten det samme og er ik prisen værd ska du ha noget ska du op i 9800GTX+ el. GTX260 for at kunne mærke det.