SÅ langsomt dvd drev

  • Hey guys. Jeg har lige fået min Spinpoint F1 750 gb's hdd idag.. :hb:


    Den ser ud til at virke 100% fint og hurtigt, men nu er mit dvd drev som også er sata, totalt langsomt til at installere noget. Det er på et helt nyt clean install af xp.


    Jeg opdagede det ved at jeg installerede Armed assault. Det tager normalt max ½ time.


    Denne gang var den nået 18% ca, efter ½ time og det fortsatte sådan. Selv cd'er med drivere må jeg vente på at autorun starter op meget langsomt osv.


    Jeg syntes ikke jeg kan finde problemet i bios. Nogen der har et forslag?


    Edit: Da jeg installede xp på en fresh, på den nye hdd som nu er system gik det også super hurtigt.


    Ny update: Endnu et eksempel: Det tog 10 min at installere lydkort drivere, det tager normalt 5 sek. :D


    Noget helt nyt: Min gamle IDE brænder virker fint og hurtigt nok. Men hvis jeg har den sat til, vil den kun finde min system harddisk (spinpoint f1) og selvfølgelig brænderen. (IDE)


    Men ikke min 2. hdd (Spinpoint gammel)


    Nogen der kan hjælpe, er helt lost. :boxed:

  • Lang historie:
    Hey, har også haft det samme problem, med at den var mega langsom.. Efter jeg havde tagen den til en ven, skiftede vi harddisk. Jeg havde en 500GB WD i. Jeg skiftede så til en 320 GB Raptor, vi byttede også om på sata kablerne, altså vi puttede kablet fra dreven ind i en anden port på bundkortet.. Da vi prøvede og installere Vista på den, installerede den mega hurtigt.. Da jeg kom hjem og modtog min 1000 GB Samsung spinpoint F1, gjorde den det samme.. Jeg ved ikke hvad problemet var, men jeg prøvede igen og putte harddiskkablet (sata) ind i port 3, og drev i port 2. Det virkede heller ikke, så prøvede jeg port 5 og port 4, det virkede af en underlig grund.. Den var hurtig, startede op normalt og installered alle mine drivers normalt...


    Kort historie:
    Hey, havde samme problem. Prøv og sæt sata kablet, som sidder i bundkortet fra dit drev, og byt det med din harddisk.. Eller hvis din harddisk er i port 1 og drev i port 2, så prøv at din harddisk er i port 4 og drev i port 5, eller harddisk i port 3 og drev i port 4.. Bare byt dem om.. Af en eller anden grund, virkede det for mig.