Raptor 74GB raid0 vs single 7200RPM

  • Hey


    Er blevet tlibudt 2 raptor diske 74GB som jeg har tænkt skulle være Raid0, men ville høre hvor stor forskel der er på opstart/load mv i Vista på raptors raid0 i forhold til en enkelt 7200RPM disk?


    Nogen der kan fortælle mig dette?

  • Altså en RAID er lidt hurtigere end en almindelig 7200 rpm. En billig 320 GB 7200 koster cirka 1 kr pr gb.. Dvs 320 kr,- Men billig 74 GB Raid koster næsten 12 kr pr gb.. Så de er en del billigere. Jeg ville vælge dem der, og så senere hen købe en 7200 til video, spil osv...


    Hvis altså det er en WD Raptor WD740ADFD 74 GB vi snakker om.. :$

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Proctie
    Altså en RAID er lidt hurtigere end en almindelig 7200 rpm. En billig 320 GB 7200 koster cirka 1 kr pr gb.. Dvs 320 kr,- Men billig 74 GB Raid koster næsten 12 kr pr gb.. Så de er en del billigere. Jeg ville vælge dem der, og så senere hen købe en 7200 til video, spil osv...


    Hvis altså det er en WD Raptor WD740ADFD 74 GB vi snakker om.. :$


    Ved du egentligt hvad RAID betyder?


    Den WD-harddisk som du henviser til som koster næsten 12 kr pr. gb, kører 10,000 rpm og har som sådan ikke noget at gøre med RAID. Om sådan to så performer meget bedre end to på 7,200 rpm skal jeg ikke gøre mig klog på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af enoC


    Ved du egentligt hvad RAID betyder?


    Den WD-harddisk som du henviser til som koster næsten 12 kr pr. gb, kører 10,000 rpm og har som sådan ikke noget at gøre med RAID. Om sådan to så performer meget bedre end to på 7,200 rpm skal jeg ikke gøre mig klog på.


    Der er det så dig der ikke ved hvad du taler om.
    Hvis man køre med en af de gamle raptors på f eks 74gb er den ikke meget hurtigere end de nyeste sata II disce som samsung´s F1. Sætter man derimod 2 ens raptors til at køre Raid 0 som system disc så vil de være klart hurtigere en en single sata II. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Der er det så dig der ikke ved hvad du taler om.
    Hvis man køre med en af de gamle raptors på f eks 74gb er den ikke meget hurtigere end de nyeste sata II disce som samsung´s F1. Sætter man derimod 2 ens raptors til at køre Raid 0 som system disc så vil de være klart hurtigere en en single sata II. :D


    HEHE :D


    Det er jeg skam udemærket godt klar over. Det lyder bare som om at Proctie tror/mener at en harddisk der kører med 10,000 rpm er en RAID disk... Måske bare mig der har misforstået noget...