nyt HTPC bundkort

  • mit bundkort har nu været til RMA og det endte med jeg fik pengene tilbage efter 3 ugers ventetid..
    jeg søger nu nyt bundkort og ikke samme producent.


    Jeg har dette i maskinen:


    Phenom X4 9350e 2 MB (AMD Processor in a Box (PIB)) (Cooler (fansink))
    Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD753LJ 750 GB
    Mushkin 2 x 2 GB - 2 x 2 GB (4 GB) / DUAL RAM / DDR2 SDRAM / PC2-8500CL5 / 1066 MHz / ? Bit? ns
    Pioneer BDC-202BK - hvis jeg ikke tar fejl er det Sata den kører med.


    dette var så mit tidligere bundkort og jeg ønsker ikke samme: XFX MIA78S8209
    Kravne er ikke over 800 kr + at der skal være HDMI og VGA på bundkortet da jeg har dette kabinet til det.
    Thermaltake DH102 VH2001BNS
    Der må selvfølgelig gerne være en del sata stik da det er det jeg kommer til bruge da der skal 2-3 diske mere i maskinen hen af vejen.


    På forhånd tak.


    p.s grunden til hjælp er at jeg har en tendens til at vælge forkerte chipsæts og bundkort :(

  • Jeg var faktisk var at lave en post i toget men nettet røg sig en tur også glemte jeg alt om det.


    Har set flere og flere anbefale det her bundkort


    http://www.edbpriser.dk/Produc…057&searchArea=&Soegeord=


    Kender det ikke selv men det skulle være meget stabilt.


    Bruger selv det her bundkort i min lan gamer og det kan virkelig anefales :)


    http://www.edbpriser.dk/Produc…996&searchArea=&Soegeord=


    Klippe stabilt har ingen problemer med det, overclocker rimelig godt og nogle gode tilslutnings muligheder plus så er det billigt :D

  • Hvis du er/var tilfreds med det chipset dit gamle board havde, hvad så med dette Asus M3N78-VM?

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Hvis du er/var tilfreds med det chipset dit gamle board havde, hvad så med dette Asus M3N78-VM?


    jeg ved ikke om det var chipsættet eller grafikkortet der gjorde det.. men der var flimmer på sidste kort :( og derfor den lange rma og pengene tilbage.. jeg har selv haft lidt kig på det gigabyte bundkort.. tror det bliver der :)