P6T Deluxe SATA Cdrom drev XP boot prob.

  • Hej drenge,


    Jeg har lige købt den nye i7 cpu med et Asus P6T deluxe mobo. Jeg har et SATA cdrom drev som jeg gerne vil installere windows fra - men lige så snart den har gjort de indledende instillinger osv. inden man skal partitionere HDD og vælge system drev, får jeg blå skærm.


    Den kommer med denne stopfejl: Stop 0x0000007B (0xF78D2524, 0xC0000034, 0x0000000, 0x00000000)


    Den skriver ligeledes at jeg skal fjerne nyligt installerede harddiske, raid controlere osv.


    Det skal siges jeg har et IDE cdrom drev som jeg sagtens kan boote med, SATA cdrom drevet virker på andre computere.


    Når jeg sætter bundkortet til at køre med AHCI (kører med IDE nu) kan den slet ikke finde nogle harddiske når jeg booter med IDE cdrom drev.


    (Har prøvet at flashe bios med nyeste bios version 1102)


    Sata controlleren hedder: Marvell 88SE63xx/64xx (bios version 3.1.0.12)


    Er der nogen der kan hjælpe mig ??? :) (Håber i kan forstå hvad jeg mener - ellers kom med spørgsmål :) )


    Mvh



    Benjamin

  • ja, XP er noget bitchy med SATA :P


    Når du vil starte op med SATA drev sluttet til controlleren, skal du have en DISKETTE med .inf og .sys filerne til din controller og trykke F6 i begyndelsen af installationen.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200