hjælp til køb af min første bærbar

  • er der nogle der kan hjælpe mig med at finde en rigtigt god bærbar til omkring 5000 kr den skal bruges til at være på nette og styre musik og film på gerne med blueray afspiller og godt med plads på harddisk
    spiller ikke ret meget men den må da gerne kunne lidt spil vigtigt at den kan køre en del programmer samtidig helst med ikke mindre end 17" skræm tro jeg nok med mindre at i anbefalder andet batteri leve tid er også vigtigt kender ikke noget til bærbar overhovdet at jeg kun har haft alm pc.

  • Hej


    Som altid: I vil have det hele, og det må ikke koste noget :pokey:


    Jeg læser dine ønsker som følgende:


    > Afspille musik
    > Afspille film
    > Masser af harddiskplads
    > Gerne Blu-ray drev
    > Pris: ca. 5k
    > Skærm: Helst 17"
    > Primært desktoparbejde, men også lidt spil


    Hvad med batterilevetid?


    Indtaster man disse kriterier på edbpriser, så kommer der ingen hits i søgning.
    Du kan ikke få alt det til 5k


    Du skriver, at du gerne vil have en stor skærm da du skal køre mange programmer samtidig. Så forventer jeg også at du gerne vil have en høj opløsning; det koster!


    Alle de billige bærbare har lave opløsninger på store skærme. Tit er det 15.4" @ 1280x800pixels


    Er du villlig til at gå ned i 15.4" så kunne der godt være noget at finde.


    F.eks. er der denne Asus


    http://edbpriser.dk/Products/L…976&searchArea=&Soegeord=


    3GiB RAM, 320GiB HDD, 15.4" skærm (1280x800 res), fornuftigt ATI grafikkort og Core 2 Duo 2.0Ghz CPU, Blu-ray ROM drev og 802.11 a/b/g/n wifi


    Jeg går selv efter en høj opløsning, så det er et stort minus for mig at denne model kun kan klare 1280x800!


    Er du villigt til at droppe Blu-ray drevet, så kunne denne Toshiba måske være noget. Igen du får ikke alt hvad du vil have for 5k


    http://edbpriser.dk/Products/L….asp?ID=482666&Specs=true


    Omkring mærke, så er det lidt en religionssag. Men af de mærker jeg har prøvet, så kan jeg godt anbefale:


    Asus
    IBM / Lenovo
    Toshiba
    Zepto
    Fujitsu-Siemens
    HP (Business / Elite Pro)


    Jeg er lidt mere forbeholden overfor Acer. Den maskine jeg har prøvet var stabil nok, men "følelsen" var der bare ikke

  • Altså personligt kunne jeg godt anbefale en Acer, jeg har fået et fint indtryk af mærket efter at have brugt en i snart to år, hvor det absolut eneste problem er, at skærmen er blevet en lille anelse løs.


    Igen står det dog og falder på Blu-Ray-drevet og skærmstørrelsen, når jeg ser efter forskellige steder, men hvis du er villig til at gå på kompromis, er en model som Aspire 5535 til anbefaling.

  • hvor meget skal man ligge så for at få en god bærbar med de punkter jeg har ?
    kunne godt droppe blue ray hvis det er mere vigtigt med en god opløsning som sagt har jeg ikke siddet ved en bærbar for så ved ikke hvad jeg har brug for men pt spiller jeg ikke så meget er mest på nette og leger lidt med musik og film skulle gerne kunne tilsluttes mit tv som er et 32" sony fladskræm ikke fuld hd men hd ready og med hdmi stik håber du kan hjælpe...
    ved heller ikke om det er nødvendigt med 17" skræm det kan jo være man kan købe en docking stadtion så kan jeg vel bruge min nuværen 19" flad skræm til min alm. pc
    ps med hensyn til batteris leve tid skal jeg mest bruge den der hjemme ikke på farten.


    hvad med den her http://edbpriser.dk/Products/L….asp?ID=489981&Specs=true
    Fujitsu Siemens AMILO
    Li 3910(Microsoft Windows Vista Home Premium)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af migthy
    er der nogle der kan hjælpe mig med at finde en rigtigt god bærbar til omkring 5000 kr den skal bruges til at være på nette og styre musik og film på gerne med blueray afspiller og godt med plads på harddisk
    spiller ikke ret meget men den må da gerne kunne lidt spil vigtigt at den kan køre en del programmer samtidig helst med ikke mindre end 17" skræm tro jeg nok med mindre at i anbefalder andet batteri leve tid er også vigtigt kender ikke noget til bærbar overhovdet at jeg kun har haft alm pc.


    På side tre i Elgigantens avis er der en bærbar med blueray-drev til 4999,-
    Den syntes jeg lige du skulle se på, dog har den ikke 17" skærm. :T



    /Lasse. :)