Asus Vs Asus - Motherboards x58

  • så skal du godt nok have gang i noget OC og stadigvæk kan et 700 kroners board sikkert clocke lige så godt


    kunne aldrig drømme om at give mere ind max. 1000.- for et mobo, det jo ikke her pc`ens performance bliver sat

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    så skal du godt nok have gang i noget OC og stadigvæk kan et 700 kroners board sikkert clocke lige så godt


    kunne aldrig drømme om at give mere ind max. 1000.- for et mobo, det jo ikke her pc`ens performance bliver sat


    Men det kan OP jo ikke bruge til noget, da man ikke kan få et X58 motherboard til 700,-


    Faktisk tror jeg det er ret svært at finde noget til bare under 1700,-


    Mit råd ville være at købe et Gigabyte GA-EX58-UD4P. Er du sikker på du har brug for SAS diske og alt det andet fis som ASUS P6T tilbyder? (På bekostning af prisen..)

    Primær Rig
    Gigabyte GA-EP35-DS3 ** C2D E4600 ** 2x1 GB Corsair XMS2 PC2-5400 ** XFX 8800GS 384MB Alpha Dog ** Corsair VX450 ** Antec P182 ** Logitech Z5500


    NAS/FTP/VNC/Seedbox
    ASRock 775i65PE ** Celeron D326 2,53gHz ** 1536MB Kingston Value PC2700 ** Sapphire Radeon X1600Pro 512MB ** NorthQ 400Watt ** Antec SLK3000B


    Bærbar
    IBM Thinkpad T30 ** Pentium 4M 1,4 gHz ** Radeon Mobility 7500 ** 256MB DDR PC-2100

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    hvad skal man bruge x58 til ?


    cpu/gfx/ram/hdd ect. løber ikke hurtiger ind på et x48/p45


    Øøøh nej, men hvor vil du lige finde et P45/X48 mobo til LGA1366?

    Primær Rig
    Gigabyte GA-EP35-DS3 ** C2D E4600 ** 2x1 GB Corsair XMS2 PC2-5400 ** XFX 8800GS 384MB Alpha Dog ** Corsair VX450 ** Antec P182 ** Logitech Z5500


    NAS/FTP/VNC/Seedbox
    ASRock 775i65PE ** Celeron D326 2,53gHz ** 1536MB Kingston Value PC2700 ** Sapphire Radeon X1600Pro 512MB ** NorthQ 400Watt ** Antec SLK3000B


    Bærbar
    IBM Thinkpad T30 ** Pentium 4M 1,4 gHz ** Radeon Mobility 7500 ** 256MB DDR PC-2100

  • de skulle begge være vildt gode, de har vidst begge været testet på hwt.dk, og der var noget smart ved det dyre af dem, som dog godtnok er lavet til workstations....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • Hvis du ikk regner med at skulle bruge normale PCI kort ville jeg tage Revolution da det giver dig en masse PCI-E 16x porte (ikk hastighed men størrelse) og det tror jeg er fremtiden. på HWT får han den også op på 215 mhz mener jeg hvilken med en multiplier giver dig 4.3ghz (er jo så ikke sikkert du kan komme derop)


    Derud over har Revolution sådan et lille printboard du lige sætter til og så giver det dig en fejlkode + hvis du kan li blå lys er der blå dioder på bundkortet som også skulle hjælpe til med at finde fejl hvis ram eller et PCI-e kort er sat forkert, sådan som jeg lige har forstået det.


    Og ja som sidste grund synes jeg bare godt om de farver som der er valgt til det.. =P


    Bugz hvorfor snakker du om bundkort til 1000kr dette kan man som de andre siger ikke få til de nye socket 1366 cpu'r. Og jo et bundkort er vigtig for ydelse hvis man vil OC er der jo stor forskel fra om man når en cpu hastig hed på 3,8hgz eller 4,3ghz, derud over kommer der hastigheden på rammene som jo også styres af memory controlen, i hvert fald på Socket 775 bundkort (kan ikk huske om den ikk er indbygget i 1366cpu'rne)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Nu det ikke fordi jeg står og har tænkt mig at OC det. for det har jeg rent ud sagt ikke forstand på.. Men tak for hjælpen. nu skal jeg først skrabe nogle penge sammen :P overvejer lidt at få Alienware til at lave en Custom maskine uden ram og gfx ... For det klare jeg selv :P For vis du køber Alienwares PC med 7i 920 eller hva den hedder får du kun 1066Mhz Ram med.. og jeg vil ha 1600Mhz... =) ..nå jeg drømmer xD skal først lige skrave resten af pengene sammen :oops:

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T

  • jeg viste ikke at der var kommet ny socket - hvad hedder det og til hvilke cpu`er


    men når han oven i købet ikke skal OC - så er det pengene ud af vinduet



    cheers lads

  • Bugz: X58 boards er 1366 pins og et helt nyt socket. Læs lidt om det på div sites. 4 ghz på det socket kan du ikke sammenligne med 4 ghz på 775. 1366 blir fremtiden men det vil blive en lang tråd hvis jeg skulle skrive om fordelene her på det. :)
    Topic:
    Hvis du skal vælge et asus tag Rampage II extrem eller tag et DFI LanParty UT X58-T3eH8.
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=417583
    Det skulle skyde for vildt.
    Jeg havde faktisk et rampage II først men lod vær med at bruge det fordi jeg blev rådet til dfi UT som er et meget vildt board.
    Rampage er synes jeg det lækreste af asus´s x58 boards og hvis jeg skal ha asus så var det boardet.
    Mht Gigabyte GA-EX58-UD4P ville jeg bruge bare lidt flere peng på UD5P i stedet det er et bedre board i mine øjne. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().


  • http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_3
    http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_B


    Der er lidt og læse til dig, du burde evt læse forsiden af Tweak.dk de nye Intel cpu'er han været der både med beskrivelse, test og test af bundkort.


    Billigste LGA1366/I/ bundkort starter jo ved 1600kr men så er det også uden Triway-sli og den slags ting.


    Sli-Rocco hvorfor er det du kigger på de dyrere udgaver af bundkort og ikke de billige nu hvor du ikk skal OC, så kan du jo let sparer 500kr på bundkort ved blot og tage et af dem til omkring 2.000 kr. og hvis du alligevel ikke vil OC er der jo ingen grund til at vælge hurtige ram, så er dine penge bedre brugt på en hurtigere cpu med højere multiplier.


    Det er godt at drømme :cheers: Prøver bare at hjælpe dig til at få mest muligt for dine penge, så et bundkort til omkring 2.000kr, 1066mhz ram og så en hurtigere cpu vil være bedre end og bruge penge på dyrt bundkort og hurtigere ram når du ikke skal oc :9xo

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW


  • Er det ikk noge med at det er lykkedes for DFI og smide mere V afsted til rammene uden og brænde CPU af på det bundkort som du linker til også?..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • i7 som intels nye hedder er også en ny socket, men hvad der er mere vigtigt, så gør de hvad and gjorde efter socket A ...dvs helt tilbage omkring år 2002 mener jeg det var...de har smidt memorycontrolleren ind i selve cpuen, istedet for at den skal være på bundkortet....dette giver en hel del ydelsesmæssigt, men der er sandsyneligvis også lige nogle småfejl i den første serie....ganske som amd havde store problemer med at styre mere end 2 stænger ram, så er intels problem lige nu at volten til ram og cpu hænger sammen, og man skal have ramstænger der ikke kræver alverden i strøm.....det er småfejl, som man sikkert får rettet i næste generation af bundkort eller cpuerne.


    det andet "problem" lige nu er prisen....de færreste har behov for en i7 hvis de kan finde ud af at oc deres c2d eller quadcore. og bundkort koster ca 1000 kr mere til i7 , og ddr3 rammene skal man have mindst 3 af for at kunne udnytte det nye tri-channel system, og de er bestemt heller ikke helt billige endnu....og derefter kommer prisen så på selve cpuen.


    De der har råd til det og vil lege med det nyeste vil ikke blive skuffet, men de færreste har behov for dem lige nu. vi kan kun håbe at priserne kommer ned i løbet af ca 6 mdr eller lign, og vi så ser en ny revision af bundkort og cpuer uden bugs.......men held og lykke til dem der vil prøve det nu, har selv været en af dem der fik nyt hver 3 måned, så det kribler også lidt her :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    i7 som intels nye hedder er også en ny socket, men hvad der er mere vigtigt, så gør de hvad and gjorde efter socket A ...dvs helt tilbage omkring år 2002 mener jeg det var...de har smidt memorycontrolleren ind i selve cpuen, istedet for at den skal være på bundkortet....dette giver en hel del ydelsesmæssigt, men der er sandsyneligvis også lige nogle småfejl i den første serie....ganske som amd havde store problemer med at styre mere end 2 stænger ram, så er intels problem lige nu at volten til ram og cpu hænger sammen, og man skal have ramstænger der ikke kræver alverden i strøm.....det er småfejl, som man sikkert får rettet i næste generation af bundkort eller cpuerne.


    det andet "problem" lige nu er prisen....de færreste har behov for en i7 hvis de kan finde ud af at oc deres c2d eller quadcore. og bundkort koster ca 1000 kr mere til i7 , og ddr3 rammene skal man have mindst 3 af for at kunne udnytte det nye tri-channel system, og de er bestemt heller ikke helt billige endnu....og derefter kommer prisen så på selve cpuen.


    De der har råd til det og vil lege med det nyeste vil ikke blive skuffet, men de færreste har behov for dem lige nu. vi kan kun håbe at priserne kommer ned i løbet af ca 6 mdr eller lign, og vi så ser en ny revision af bundkort og cpuer uden bugs.......men held og lykke til dem der vil prøve det nu, har selv været en af dem der fik nyt hver 3 måned, så det kribler også lidt her :)


    Som sædvanlig er jeg meget enig med dig frag. Selv med det jeg har nu der kører std pt kan jeg sige jeg er ikke skuffet over det. Kan tydelig mærke forskel fra mit tidligere system med et x38 board og en e8500 cpu. Det her vil være et atomkraftværk på et pænt oc. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • vis man OC sit system en smugle, hvor langt ryger levetiden så ned? .. for så kunne jeg bare få en der har forstand på at oc til at gøre det en lille smugle. så har jeg da et monster? :finger: .. ellers køber jeg bare den alienware maskine jeg har set på deres hjemmeside. så kan jeg altid smide noget i senere :$:firefox:

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sli-Rocco
    vis man OC sit system en smugle, hvor langt ryger levetiden så ned? .. for så kunne jeg bare få en der har forstand på at oc til at gøre det en lille smugle. så har jeg da et monster? :finger: .. ellers køber jeg bare den alienware maskine jeg har set på deres hjemmeside. så kan jeg altid smide noget i senere :$:firefox:


    Det ville være dumt med mindre du ligefrem vil ha deres kabinetter f eks.
    Læs lidt her der står også lidt om holdbarhed: http://www.ocguide.dk/

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Det ville være dumt med mindre du ligefrem vil ha deres kabinetter f eks.
    Læs lidt her der står også lidt om holdbarhed: http://www.ocguide.dk/


    Så nu har jeg så læst det OC link.. og jeg har så forstået det meste af det. men jeg tror jeg får nogle der har prøvet det før vis jeg skal OC :$

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T

  • En ting er at din computer bliver hurtigere. Men det er altså også fedt at gøre det. Hvis du har mod på det ville jeg prøve selv. Der er jo ingen der siger at du skal lave et 40% oc i første forsøg :D

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Du kan sagtens selv.. Herinde er der jo tit en masse support, og hvis du nu starter stille og rolig med at hæve FSB og ??? (ja mener er er noget mere og pille ved på I7 cpu'rne, har desværre ikk en endnu) og så holder dig fra volt indstillingerne så går det altså ikke helt galt.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Uldar
    En ting er at din computer bliver hurtigere. Men det er altså også fedt at gøre det. Hvis du har mod på det ville jeg prøve selv. Der er jo ingen der siger at du skal lave et 40% oc i første forsøg :D


    Haha xD Behøver maks få den lille 7i CPU op op 3,0Ghz. xD eller det meget?

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T