pc i fugtig miljø ?

  • Hej gruppe.


    Jeg skal have lavet en pc til min båd (fastmonteret)


    Hvilket hardware vil bedst kunne klare sig i et fugtigt miljø når den kun bliver startet op ca. en gang pr uge ?


    Tænker mest på kondensvand osv.


    Kan en tft skærm holde til det ?


    Gode råd er særdeleds velkommende....

  • Den var sværere. Det er lidt udenfor hvad de fleste herinde har prøvet ;o)


    Umiddelbart ville jeg nok gå efter et system der afgiver meget lidt varme.
    Jeg ved godt at det kan gå ud over performance, men nu er det vel heller ikke det vilde system du skal bruge på en båd.


    Jo mindre varme, jo mindre temperaturforskel mellem elektronikken og omgivelserne og derved skulle man kunne mindske kondensering. Men om det er nok, aner jeg ikke.


    Hvad med at snakke med nogle bådforhandlere. Måske har de nogle ideer til dit projekt.


    Hvad med at spørge på dette bådforum:
    http://www.baadgalleri.dk/html/for_forside.asp


    De har nok prøvet det med elektronik i en båd før

  • Jeg tror du skal over i noget specielt grej. Alm hardware kan sikkert ikke tåle det i think. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Ydelsen betyder en hel del da den med tiden skal trække både gps-ekkolod og radar (hvis jeg finder den billig nok :-) ).


    På div. båd forum er der ingen hjælp at hente da det ikke er så udbredt , det er mest bærbare.


    Tænkte om man kunne lave et godt isoleret kabinet med nogle gode blæser så den holder en konstant temp ville det hjælpe ?


    Hvad med tft skærm , kan den klare det ? den bliver bygget ind sammen med en addon touch screen.


    Det hele skal monteres i en lukket styrepult.



    Og så lige en tak til jer alle der hjælper

  • Kan du ikke pakke hele maskinen ned i en pelicase og så bare åbne når den skal bruges.


    Så længe der er varme på er der ingen ko på isen, problemet bliver i den uge af gangen hvor den ikke er i brug, smat lige når du skal starte op.


    Som sagt find en pelicase (eller lign 100% vandtæt) byg maskinen ned i den, således at det kan komme luft til blæserne når du åbner låget.


    /ask

  • Takker.


    Det skal nok være en 12 tommer panel-pc med touch. (industri pc)
    Den ser ud til at kunne klare jobbet. (og nem at bygge ind)
    Men syntes ikke jeg kan finde nogle priser på dem Nogen der har en ide om prislejet ? må ikke være meget mindre end 1.6 ghz tror jeg.