Nvidia ud Ati ind -med problemer

  • Hej.


    Har lige købt dette kort til min htpc opsætning:


    http://edbpriser.dk/Products/L…466&searchArea=&Soegeord=


    Meningen med købet var at få et passivt/stille kort med god ydelse, der ikke kostede en formue, og som fremfor alt kunne sende lyd med til mit tv via hdmi. Kortet er efter min mening derfor velvalgt :-)


    Jeg fjerner så Nvidia driveren i tilføj/fjern programmer i Vista, sætter kortet i, indstallerer ati driverne + Catalyst kontrolcenter, genstarter... Og, det hele ser ud til at virke..


    Roder lidt i Catalyst, finder tv'et, extender desktop til tv, går ind under lydindstillinger, og angiver hdmi (som nu er blevet en valgmulighed :-) som standard, smider en film på, tænder for tv, og Hurraaa der er lyd og billede og det hele spiller perfekt :-)



    Men!!


    Dagen efter hopper desktop pludselig ned i 800x600 (mod normalt 1200x1920) og tv'et er fosvundet, -kan heller ikke findes med 'Force detection' eler hvad det nu hedder....


    Alt er låst, og må geninstallere drivere...


    Kan efter geninstallering finde tv igen, men lyden er væk, -helt væk. Også den normale lyd på pc'en.
    Går i lydindstillnger og angiver højtalere (x-fi) som standard, men stadig ingen lyd...


    Opgiver lyd for en stund, men billedet hopper pludselig tilbage til 800x600. Og jeg kan nu kun boote i safe mode...


    Prøver at geninstallere Ati drivere, men nu kan den ikke længere finde en destination at lægge driveren...???


    Opgiver så, og går i seng.


    Vil sende Ati kortet (købt hos Komplett) tilbage, og isætter gamle 7800gt kort igen her idag. Og da jeg så skal geninstallere Nvidiadriveren, siger den så at 'driveren allerede findes'... Altså, at den åbenbart ikke er levet ordentligt slettet inden jeg installerede Atikortet...


    Tænker så at det måske er her l....n ligger begravet... Og skriver så her...



    Havde eller trævlet en del forums igennem, hvor folk skriver at man bare fjerner Nvidia driveren i kontrolpanel og indstallerer Ati, men intet fungerer jo som bekendt i første forsøg med pc'er ... ;-)




    Og hvis det er komplet fjernelse af Nvidia driveren der skal til, hvordan så?


    Komplett's support siger jeg skal geninstallere Vista..!!! Hvilket jeg næsten ikke orker.. Kan det ungås?


    Nogen bud ...?


    Tak på forhånd.


    Mvh Velsing


    Red.: Mit øvrige system er:


    Mobo: Asus A8N sli
    CPU: Athlon 4400+ X2
    Ram: 3gb DDR 400Mhz (noname)
    Lydkort: X-fi Fatality

    Asus A8N SLi
    AMD Athlon X2 4400+
    3Gb Noname Ram
    Gigabyte Ati 4850 1Gb passivt kølet
    X-Fi Fatality

    Rettet en gang, sidst af velsing ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af velsing
    Jeg fjerner så Nvidia driveren i tilføj/fjern programmer i Vista


    det er nok første fejl du ska ik fjerne den med tilføj/fjern programmer den fjerner ik alt, bruger selv Your Uninstaller! 2008 Pro den afinstaller alt til det du vil ha fjernet plus den tjekker registerings databasen igemmen og fjerner hvis der er noget der :)