Impulsiv genstart

  • hej


    Har det problem med min computer at den en gang i mellem genstarter uden grund.
    det kan ske når som helst, og ikke kun når den bliver belastet.
    under opstart af computeren slukker den i 6 sekunder, lige i starten, hvorfefter den starter igen normalt.


    Har repereret windows uden held.
    Der kommer ingen fejlmeddelelse når det sker
    Alt unødvendigt hardware er blevet afmonteret uden held ( dog kun testet under opstarten, og ikke på længere sigt )
    Har ingen problemer med varme selvom cpu'en har været overclocket
    og har scannet computeren flere gange med forskellige programmer uden at finde virus.


    Håber nogen kan hjælpe med at finde problemet, da jeg ikke selv ser andre muligheder end at købe nyt MOBO eller CPU


    Asus Maximus Formula of the gamers
    Intel core2 duo 3GhZ OC til 3.8
    Corsair Dominator 4gb
    seagate HD
    Asus 8800 gt
    Titan PSU

  • check lige din PSU.


    For mig lyder det ligesom om, at din PSU er ved at synge på sidste vers, grundet du skriver, at du har startet compen op med minimum af hardware og alligevel genstarter. Har du mulighed for at smide din PSU i en anden maskine for at se on den laver samme fejl der ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hvis du kører med OC endnu, så prøv lige, at se hvor meget strøm din CPU får, det kan osse være du lige skal justere det lidt i bios, da nogle bundkort har det med at undervolte lidt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.