Computer til AutoCad?

  • En person i min omgangskreds har bedt mig om hjælp til at sammensætte en stationær der skal kunne trække AutoCad. Jeg kunne sagtens bare sammensætte et eller andet ud fra de krav der er for at trække AutoCad, men jeg er overbevist om, at der sidder folk herinde der kan gøre det bedre end jeg kan.


    Personen har i forvejen skærm, DVD-brænder, mus og tastatur og vil gerne holde sig under de 5000 kr. hvis det kan lade sig gøre. Mht. kabinet, så finder vi bare et eller andet når de andre dele er på plads, og jeg går ud fra, at det vil være ganske fornuftigt at smide en Corsair PSU i, og så må personen selv bestemme om den skal være modulær eller ej.


    Så det jeg har brug for hjælp til er sammensætningen af resten af maskinen. Dvs. bundkort, CPU, RAM, GFX og HDD.


    Om personen har planer om at bruge 32 bit eller 64 bit udgaven af AutoCad aner jeg ikke, men mon ikke der under alle omstændigheder er mest idé i at tage udgangspunkt i de systemkrav der er til 64 bit.




    Systemkrav ifølge Autodesk.dk


    Til 32-bit AutoCAD® 2009:

    • Intel® Pentium® 4- eller AMD Athlon-processor, 2,2 GHz eller større, eller Intel- eller AMD Dual
    • Core-processor, 1,6 GHz eller større
    • Microsoft® Windows Vista™ eller Windows® XP SP2 som operativsystem


    Til Microsoft Windows XP SP2

    • 1 GB RAM
    • 750 MB ledig plads på harddisken til installation
    • 1024 x 768 VGA med True Color
    • Microsoft® Internet Explorer® 6.0-internetbrowser (SP1 eller nyere)


    For Microsoft Windows Vista™ eller 3D-modellering

    • Intel® Pentium® 4- eller AMD Athlon®-processor, 3,0 GHz eller større, eller Intel- eller AMD Dual Core-processor, 2,0 GHz eller større
    • 2 GB RAM eller mere
    • 2 GB ledig plads på harddisken ud over den plads, der bruges til installationen
    • 1280 x 1024 32-bit-farveskærmkort (True Color) 128 MB eller større, OpenGL®- eller Direct3D®-kompatibelt grafikkort. Til Windows Vista: Direct3D-kompatibelt grafikkort (arbejdsstationsstandard) med128 MB eller større.


    Til 64-bit AutoCAD® 2009:

    • Windows XP Professional x64 Edition eller Windows Vista 64-bit
    • AMD® 64 eller Intel EM64T-processor
    • 2 GB RAM
    • 750 MB ledig plads på harddisken til installation
    • AutoCAD 64 bit kan ikke installeres på et 32 bit Windows-baseret operativsystem.
  • MB: gigabyte EP45-UD3P 1049,00 kr
    CPU: Intel Q8200 1192,00 kr
    RAM: OCZ DDR2 Pc-8000 412,00 kr
    GFX: gigabyte R485MC 1287,00 kr
    HD: Samsung F1 750 GB 521,00 kr



    total 4461,00 kr


    Her er der et system, som kan byde autocad op til dans, grundet 4 kerner, rigtig godt chipset P45, rimelige ram, så det er muligt at hive rigtig meget mere ydelse ud af hvis det skulle blive nødvendig. Et godt gfx, som kan yde i rimelig høje opløsninger, hurtig og stor harddisk.



    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • nyt bud:


    Mb: GA-P35-DS3L
    http://www.getmore.dk/detalje-…?ProductGuid=GA-EP35-DS3L 678,00 kr


    CPU: Q8200
    http://www.getmore.dk/detalje-…?ProductGuid=BX80580Q8200 1265,00 kr


    Ram: OCZ PC-8000 DDR2 2x2GB
    http://www.bjweb.dk/shop/default.asp?varenr=259683&f=edbp 435,00 kr


    HD: Samsung F1 750 GB
    http://www.compware.dk/default.asp?varespec=407108 552,00 kr


    GFX: Sapphire radeon HD 4830 512 MB ram
    http://www.compware.dk/default.asp?varespec=478918 804,00 kr


    PSU: Corsair VX 550 W
    http://www.debusy.dk/sw/fronte…il.asp?typeid=15&id=54602 611,00 kr


    Kabinet: DenZen2
    http://www.edbpriser.dk/Produc…174&searchArea=&Soegeord=
    299,00 kr


    Total incl. fragt på alle dele, der er ikke taget højde for samsending af flere varer fra
    samme leverandør 4644,00 kr



    Sadigvæk et sæt, som kam byde op til dans, da både MB og CPU kan clockes rigtig godt og spiller max sammen med rammene. GFX kan vise i de gode opløsninger, samt hurtig HD og en rigtig stabil PSU. Kabinettet er bare valgt, grundet prisen og uden for meget bling bling, men det er jo en smagssag :D.


    350 kr tilbage til øl og lidt mad, efter "svinet" er samlet :drink: :cheers: :9xo :hb:



    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Nu det er AutoCad det skal bruges til, så var det vel en idé at tage en dual core i stedet for en quad core?


    AutoCad understøtter kun op til dual core så vidt jeg kan se her: http://www.thecadgeek.com/blog…ore-processor-in-autocad/


    Troede faktisk kun at den kunne bruge 1 kerne, men kan så se her at det nok bare er en indstilling som i gået galt for mig, siden dual core ikke har virket synderligt hurtigere for mig. :D


    Til den samme pris kan man få en 3 Ghz dual core, i stedet for en 2,33 quad hvor man kun kan bruge de 2 af kernerne alligevel. E8400: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419451


    EDIT: Så vidt jeg husker kan man udnytte flere kerner, hvis man render... Det er i hvert fald lige at undersøge, hvis vedkommende bruger programmet meget til at render med og ikke bare tegne i det. :)

  • Grunden til, at jeg har valgt en quad, er at selvom autocad ikke optager mere end 2 kerner, dog ved jeg ikke om der er ændringer i 2009 64 bit udgaven, er at der er plads til flere processer på samme tid, uden det går ud over arbejdet i autocad, og med 4 GB ram, så burde maskinen have større mulighed for at afvikle flere ting på sammme tid uden den store forstyrrelse, programmerne imellem.



    gav det nogen mening lol :crazyeyes:



    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Det gjorde det, og det er det mange folk glemmer.
    Man laver sjældent kun en ting af gangen, og det er der Quads viser deres styrke.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Dette er taget fra autocad 64 bit


    Ekstra systemkrav til 64-bit AutoCAD 2009:
    • Windows XP Professional x64 Edition og Windows Vista 64-bit
    • AMD® 64 eller Intel EM64T-processor
    • 1 GB RAM, 2 GB til Windows Vista 64-bit
    • 750 MB ledig plads på harddisken til installation
    • AutoCAD 64-bit kan ikke installeres på et 32-bit Windows-baseret operativsystem.
    Systemkrav til Windows Vista eller 3D-modellering (32- og 64-bit AutoCAD)
    • Intel® eller AMD® single core-processor 3,0 GHz eller større eller Intel- eller AMD Dual Core-processor 2,0 GHz eller større
    • 2 GB RAM eller mere
    • 2 GB ledig plads på harddisken ud over den plads, der bruges til installationen
    1.280 x 1.024 32-bit farveskærmkort (True Color) 128 MB eller større, OpenGL®- eller Direct3D® -kompatibelt grafikkort (arbejdsstationsstandard). Til Windows Vista kræves Direct3D-kompatibelt grafikkort (arbejdsstationsstandard) med 128 MB eller mere.


    Her er specs fra Sapphires website:


    The new SAPPHIRE HD 4830 shares the award winning graphics architecture used in the existing HD 4800 series and offers the same features, but with an optimised specification and lower price point to deliver the best performance in its price category. With 640 shader engines and clock speeds of 575 MHz (core) and 900MHz (memory), it offers similar overall performance to the HD 4850 model but at a reduced price point.
    GDDR3 memory 256-bit memory interface
    DirectX® 10.1
    24x custom filter anti-aliasing (CFAA) and high performance anisotropic filtering
    ATI CrossFireX™ multi-GPU support for highly scalable performance
    Use up to four discrete cards with an AMD 790FX based motherboard
    PCI Express® 2.0 support
    Dynamic geometry acceleration
    Game physics processing capability
    ATI Avivo™HD video and display technologyUnified Video Decoder 2 (UVD) for Blu-ray™ and HD VideoBuilt-in HDMI with 7.1 surround sound supportOn-chip HDCP
    ATI PowerPlay™ technology



    så kortet kan mere end "bare" møde kravene til autocad.


    Nu ved jeg godt, at der fra autocad er fremhævet GFX i arbejdsstationsstandard hvilket indsnævrer mulighederne til Nvidias quadro og ATIs fireglide, eller matrox millinium kort, MEN så snakker vi prof. kort og en helt anden pris hvor et samlet system får et I7 highend gaming system til at ligne en rigtig billig budget computer lol.


    Ang. PSU har jeg valgt corsair, men kunne ligeså godt have taget en Antec, grundet stabilitet, kvalitets komponenter der kan levere varen :9xo.


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Lidt om PSUen, kopieret fra Corsairs website


    Rock Solid Performance, Incredible Value


    Unlike most power supplies in the market, the Corsair VX incorporates a single +12V power rail that delivers continuous power under heavy loads. This conservative design ensures reliable operation in today’s most demanding system configurations and adds compatibility for future platforms. The unique combination of rock solid performance and incredible value puts the Corsair VX family of power supplies in a class of its own. Ideal for home theater PCs and ENERGY STAR PCs, the VX line maximizes energy savings and minimizes noise generation thanks to double-forward switching circuitry design. Each Corsair VX power supply is backed with an industry-leading 5-year warranty and 24/7 on-demand customer service.
    Corsair VX Series Features:


    * Supports the latest ATX12V v2.2 standard and is backwards compatible with ATX12V 2.01 systems.
    * Ultra-quiet 120mm double ball-bearing fan delivers excellent airflow at an exceptionally low noise level by varying the RPM in response to temperature.
    * Double-forward switching circuitry design offers maximum efficiency, up to 85% under wide load range.
    * 99% Active Power Factor Correction provides clean and reliable power to your system.
    * Universal AC input 90~264V automatically scans and detects the correct voltage. No more hassle of flipping that tiny red switch!
    * Dedicated single +12V rail offers maximum compatibility with latest components.
    * Over Current/Voltage/Power Protection, Under Voltage Protection, and Short Circuit Protection provide maximum safety to your critical system components.
    * High quality Japanese capacitors provide uncompromised performance and reliability.
    * 6 Serial ATA connectors
    * Extra long cables support full tower size chassis.
    * Standard ATX PS/2 size: 5.9"(W) x 3.4"(H) X 5.5"(L); 150mm(W) x 86mm(H) x 140mm(L)
    * MTBF: 100,000 Hours
    * Safety Approvals: UL, CUL, CE, CB, FCC Class B, TÜV, CCC, C-tick.



    Burger:
    Du kan se på mit system, at jeg har osse en quadcore, der bruger mere strøm end den ovenfor, samme bundkort, mere strømslugende GFX, samme ram type, og 1 harddisk mere. Så vidt jeg husker, bruger mit system under pres omkring 420 watt, så der er masser af headroom endnu med den PSU :D :9xo :dance:


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Glad for at kunne være til hjælp :D


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg ville helt klart vælge et setup lignende det her i stedet.


    http://ebbox.dk/comp.png


    Hurtigere cpu, grafikkort samt hurtigere harddisk (kun to plader).


    Vil han spare penge kan han evt tage et 4830 i stedet. Alt dette er på lager og samlet ved compumail.


    ¤ Laptop
    DELL XPS M1530 | 2,5 GHz T9300 Core 2 Duo | 4 GB Ram | ATI 8600M GT | 500 GB 7200 RPM HD | Resolution 1680 x 1050


    ¤ Active Security
    Windows 7 | Outpost Firewall 7 | Norton Antivirus 2011 | Sunbelt CounterSpy | Light, fast & SECURE

    Rettet 3 gange, sidst af ebbox ().


  • Det siger jeg til hende. Hun læser til bygningskonstruktør, og det er i den forbindelse computeren skal bruges.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det siger jeg til hende. Hun læser til bygningskonstruktør, og det er i den forbindelse computeren skal bruges.


    Jeg ville holde mig væk fra Samsung F1 serien, jeg har selv været ude for at de dør og skal til RMA og hører det samme rundt om på nettet + fra venner og bekendte.


    Og ja som alle ved der læser så er en død harddisk i sidste uge af ens projekt mere eller mindre li med at man dumper.


    Derfor ville jeg kigge på noget WD Black hvis der skal være hurtigt, men ville da tro af Green serien sagtens kunne følge med, ellers kunne der evt kigges på en raid 1 løsning med 2 "små" harddiske for mere sikkerhed.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Jeg ville holde mig væk fra Samsung F1 serien, jeg har selv været ude for at de dør og skal til RMA og hører det samme rundt om på nettet + fra venner og bekendte.


    Og ja som alle ved der læser så er en død harddisk i sidste uge af ens projekt mere eller mindre li med at man dumper.


    Derfor ville jeg kigge på noget WD Black hvis der skal være hurtigt, men ville da tro af Green serien sagtens kunne følge med, ellers kunne der evt kigges på en raid 1 løsning med 2 "små" harddiske for mere sikkerhed.


    Mange tak for den oplysning, den er yderst relevant, så det er med det samme skrevet bag øret.

  • Jeg må dog lige sige, at samsung, har den laveste fejl %, og alle laver fejl...bare tænk på seagate nu, ellers ville jeg selv vælge en WD black caviar, men intet er sikkert, jeg har kørt samsung siden pentium II tiden, og har aldrig mistet en disk fra dem, der imod har jeg mistet 4 fra IBM/Hitachi og 3 fra seagate....jeg har aldrig mistet en samsung eller en western digital.



    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • hvorfor fanden er der ingen som faktisk vælger et kort der er designet til autocad og CAD generelt!?


    http://edbpriser.dk/Products/L…archArea=&Soegeord=firegl


    eller lillebroderen


    http://edbpriser.dk/Products/L…cts&Soegeord=firegl+v3600


    De andre kort yder væsentligt ringere i cadprogrammer end dette.


    nedenstående har jeg lige brugt i en M58, som skal bruges til lignende opgaver, og det spiller sgu ;)


  • Som du kan se hvis du læser tråden fra start, er det primært budgettet der sætter en grænse. FireGL kort er desværre lidt halvdyre når man skal tænke over den samlede pris, og os studerende er ikke dem der har flest penge ;)