Ny bærbar..

  • Jeg skal ud og ha' indvesteret i en ny bærbar, da den gamle er blevet for ringe og ustabil.


    Bruger mest min PC til at høre musik på, se film fra og surfe/downloade på.


    Havde forestillet mig noget i stil med følgende:


    Min. Core 2 Duo 2,0 Ghz
    Min. 2 Gb ram
    Max. 14", helst 12-13"
    HDD 150 Gb +
    Gerne god batteritid, dog ikke et krav, da det er sjældent jeg bruger den på farten, men det sker.


    Da den skal kunne kobles til TV'et er det selvfølgelig et krav med enten HDMI eller alm. PC-stik (15-pin)


    Hvad kan man få af ordentlig maskine til en god pris? Link? Forslag?


    Mvh. P. Bruun

  • Jeg har været inde på EDBpriser og kigge lidt. Har da også fundet en enkelt eller to der ser meget interessante ud.


    Men det var ikke så meget hvor man kan købe nogen jeg var interesseret i, det var mere om der var én der kunne anbefale en der passede til spec's.


    Evt. nogen der kunne anbefale et mærke/model. (eller advare mod noget)


    Kender kun lidt til Zepto, kender intet til Dell's bærbare, kun stationære, og har ikke hørt om MyBook før i dag.


    Mac, kender jeg intet til udover navnet, er det nogen fordele/ulemper ifht. en "alm." PC med Windows.


    - P. Bruun

  • Der er jo masser på edbpriser... og hvis du så tager udvidet søgning, så du kan få helt som du vil have.
    Zepto har kun en 14" (og under) en Nox a14, den er ret god, men det koster også, både i penge og batteritid...
    mm-vision, er der både de der gigabyte, som faktisk er rigtige gode til surfing, osv. men meget dårligt grafikkort... men det gør ikke noget hvis du ikke skal spille...
    Så er der vision fra mm-vision, de har en 13" som ser ganske udmærket ud... Et grafik kort som ikke er helt vildt, men alligevel okay. (det kan ikke trække cod 4 osv. men godt source og wow og i den klasse)
    De der forskellige mybook ser også fine ud


    Med mybook og zepto er der en del folk som ikke har været helt tilfredse med dem. Defekte vare og dårlig service... Jeg har selv en zepto som jeg har været rigtig glad for, og syntes der service er helt fin...

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Jeg har kigget lidt på EDBpriser, og har fundet to, som jeg syntes om.


    Nummer 1: LG E300-AC4HGV


    Nummer 2: Lenovo 3000 V200


    Kender nogle enkelte der har en LG, som er glade for den, andet kender jeg ikke til dem.
    Kan ikke rigtig finde nogle tests.


    Lenovo kender jeg ikke nogen der har, og efter hvad jeg kan finde af kommentarer virker den billig skruet sammen. Men er der nogen der har prøvet én?


    Til sidst.. er der fordele/ulemper ved Mac? De få jeg kender der har én, vil ikke have andet, men kender intet til det, og har aldrig prøvet én.


    - Patrick