Bærbar, eller stationær :O?

  • Hey alle!.


    Sidder og grubler med det jeg ville kalde, livets store spørgsmål, når man skal købe en gamer pc, og man desværre ikke er "Rich daddys" enebarn, (vi taler altså prisklassen 5-11 Tusinde Kr.)


    vælger man så en Bærbar eller stationær?, der er både fordele og ulæmber, stationæren, er billigere og bedere, men står stille, og bliver sikkert kun flyttet ved LAN"er og specielle leg ligheder,
    en bærbar deriomod, er dyere, og sikkert en del dårligere / langsommere, tilgengæl, kan man jo smutte sammen med vennerne en helt almindelig og kedelig hverdag, og sidde og "Game" lidt sammen, og det er jo hundrede gange sjovere, en at sidde 10 km fra hinanden, og snakke om døde fugle, og hunde høm hømmer på VT Teamspeak, skype, eller hvad man benytter sig af.


    Mine to personlige kandidater, er "selvbygget" stationær fra Komplett. dk, til ca 9000, Ink, en lækker 22 tommers samsung skærm,


    eller den Konfigurerede Notebook Znote 3415W - Spil fra Zepto.dk, selvfølgelig er Hydra A17 - Gaming en helt vild fed bærbar, men hbvem har også penge til den :ohmy:


    Lig gerne en stemme, og en begrunding eller andre forslag :D :$


    :rules: :rules:
    :firefox:

  • I bund og grund nævner du jo selv fordelene og ulemperne, og det er ud fra det at du skal træffe din beslutning. De fleste vil nok anbefale en stationær, da det jo netop er det bedste til gaming.


    Tjek evt. på edbpriser.dk om det tilbud du har fundet er prismæssigt i orden. Når du ikke skriver noget om hvad det er kan vi ikke rigtig vurdere setup'et. Hvad mener du med "selvbyg". Er det at du bestiller løsdele hjem og selv samler det eller at du har samlet en computer derinde som komplett.dk så sammensætter?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Nu ved jeg ikke hvad du laver til hverdag, men hvis det eneste du skal bruge din bærbar til er og game med vennerne ville jeg klart lade være med at købe en bærbar, kan se på din alder at du bliver 18 år inden for korttid (max 1 år) og så kan man jo sikkert sagtens få fat på en bil et sted, kunne jeg i hvert fald altid, så hvis man efter skole lige ville game sammen med vennerne var det bare med og finde en bil og så rundt og hente computerne, for de penge du snakker om og ville bruge kan du få en rimelig computer som du vil kunne bruge frem over også. Og hvis du vil game nogle af de nyeste og vildeste spil som kommer så skal du op og have en vildere bærbar og så er det jo ikke så fedt og spille med vennerne når computeren ikke kan trække spillet.. ;)


    Så jeg siger stationær, for mig er bærbar kun noget man køber når man skal bruge den i skolen/uni den slags og så kan man vælge i mellem en "billig skrivemaskine" eller en "gamer" til den tid.. =)


    Hvis du bruger pengene lidt klogt tror jeg næsten du ville kunne få dig en af de nye I7 i din computer, men det kan du selv kigge på hvad pengene siger til jo.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Tak, tak ;) ,


    et genialt svar, på nær at jeg da ligger i den lavere ende af Teen'age alderen :),
    men kan se hvad du mener, og ellers kan man jo få en af de her "LAN" tasker, til transport af stationær,
    og man kan jo altid købe en billig bærbar, til de 3 tusinde, til senere "skole gang", men kan i evnt komme med nogen forslag på en stationær, den skal købes om en lille måneds tid, og skal helst ikke komme over 11K, (Ink, skærm), i behøver ikke linke skærm med i priser, det kan jeg selv fumle med,
    skal køre de fleste højt grafikerede, programmer, og spil, og vil gerne kunne klare mig ud i fremtiden også.!, lige pt, spiller jeg C0d, 4-5 og WoW, og så en masse andre små hygge spil med vennerne.! som, CS:S CS:1,6 Warcraft 3 FT, Guild wars, og farcry og whatever



    PS: (Grafikkort) Høre at Radeon, (tror jeg nok, har glemt navnet på den første), skulle være bedere end nvidia, som har skut sig selv lidt i sænk, ved at bruge pc'ens ram, eller sådan noget, hvor Radeon, eller asus eller hvad det nu var, har sine egne, og desuden er billigere.



    - Dagens ønskeseddel - ''
    et par links til de fede stationære gamer Pc'er ;) Bruger selv gerne Komplett.

  • Har selv et bud på en gamer pc.


    - hvad synes i ?



    Kabinet - NZXT HUSH,Sølv alu Front, 2X blæsere m blå dioder, skrueløst, -strømforsyning


    Bundkort - Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16


    Processor - intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket LGA775, 1333MHz, 12MB, BOXED w/fan


    Strømforsyninger - Corsair Strømforsyning 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI


    RAM - Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL4 2GB Dimm's, E.P.P and DHX


    Harddisk - Seagate Barracuda 7200.11 500GB, SATA-300, 32MB, 7200RPM


    Grafikkort, - er i tvivl ? Asus Radeon HD 4850 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP til +334.24 i forhold til hvad den computerjeg konfigurere havde i forvejen, eller XFX GeForce GTX 280 602M 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, Graphics Plus, 3D Stereo til 1704.24 .- i forhold til, - for prisen er jo enorm.


    lydkort - Creative SB X-Fi XtremeGamer ,PCI, Retail


    PRIS : 9197 (UDEN SKÆRM), Denne pris er med Asus Radeon HD 4850 1GB GDDR3, Pris med nVidia Kortet er - 10567


    ?? -

  • Har kigget kort hos SHG.dk


    Varenummer Status Beskrivelse Stk á I alt
    2146684 Gigabyte GA-EX58-UD3R, Intel X58,LGA1366 1.526,00
    2118101 Intel Core i7 920, Box, LGA1366 2.179,00
    2118648 Corsair TR3X3G1333C9, 3x1024MB 694,00
    2099296 Corsair CMPSU-750TXEU, 750Watt 939,00
    2120900 Inno3d GTX260P-M5LTCDSF, 896MB, PCIe 1.899,00
    2114101 Samsung SP F1, 500GB, SATAII, 16MB 395,00
    2099080 CoolerMaster CM Elite 332, No PSU, Black 248,00
    730352 Creative X-Fi Xtreme Audio, bulk 318,00
    Varebeløb inkl. moms: DKK 8.198,00


    Jeg har fundet et billigt men stadig brugbart kabinet til dig, og så har jeg taget Nvidia grafikkort, da jeg personligt bedst kan lide dem, men det er en smags sag hvad man er til.


    Det ekstra grafikkort "Creative X-Fi Xtreme Audio" har jeg givet dig med så du kan kører VT over onboard lydkort og så bruge dette til spillyd imens, ellers kan det spares væk.
    Rammene er jeg ikke 100% sikker på hvor gode de er, men folk skal sikkert nok sige hvis de er helt lort.


    Dette er blot et forslag til hvordan du også kan bruge dine penge =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Bundkort - Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16




    Læg mærke til at du kører ddr2 der og derfor skal dit gfx også være det :P

  • Sådan ligger landet nu ikke.


    - Bundkortet ligger på an på at den ikke kan trække DDR3 ram, selve ram blokkene, men ram på grafkkort er ligemeget, Jeg har også DDR3 på GFX Kort, men mit bundkort kan ikke trække DDR3 :9xo

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Så hvis jeg valgte et bundkort der kunne køre ddr3 ?, ville det være bedere eller hva ?,
    desuden, kan det bedere betale sig, at få en jeg kender, til at samle min pc, og så bestille dele hjem?, eller burde jeg som nu, samle en online og få dem til at bygge,? spare man noget ved selv at gøre det, eller er det ligemeget?


    tør ikke selv at begive mig ud i selv at samle, da jeg ikke er den helt store nørd.

  • forstår ikket helt det med Ddr3 og ddr2 og alt det, hvis mine ram er ddr2 og bundkort ddr2, er det så noget lort hvis mit grafikkort hedder ddr3 ?, så et der hed ddr5 ? men har da ikke set ddr 5 ram - Teh nub is confusd :b

  • hvis du ska bruge den til gaming er det klart en stationær. hvis du er casual gamer ka man lige så godt tage en bærbar.


    ved en stationær ka man jo købe gode gamer tastatur & skærm. den har også lettere ved at spille spil. men hvis du køber en go bærbar er den jo næsten lige så god (jeg vil anbefale Asus).


    jeg er selv igang med at overvege at sælge min bærbar og købe alle delene til stationær. problemet er bare jeg ik ka samle det. det er den eneste måde man ka få en ordentlig stationær på. jeg gider ik ha HP eller Acer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Guligashi
    forstår ikket helt det med Ddr3 og ddr2 og alt det, hvis mine ram er ddr2 og bundkort ddr2, er det så noget lort hvis mit grafikkort hedder ddr3 ?, så et der hed ddr5 ? men har da ikke set ddr 5 ram - Teh nub is confusd :b


    Dit bundkort og ram skal passe sammen, så hvis bundkortet siger DDR2 skal du have DDR2 ram. Det med at ram på grafikkort også skal passe til er noget være bullshit som Uperie har gang i, tror ikke han aner noget om det.


    SÅ du skal ikke se på hvilke ram grafikkortene har når du tænker på om det kan kører i computeren, det har betydelse for hvor hurtigt rammene arbejder på grafikkortet og ikk noget med bundkortet, hvad siger du til den Core I7 maskine jeg fandt til dig hos SHG.dk?


    Og ja hvis du har en ven som kan samle den for dig ville det da være lettest, ellers kan man jo nok finde en samlet hos komplett.dk der er rimelig. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW



  • Slap af mand..... det mente jeg bare.... >.> så ta en slapper.... men nej jeg vidste ikke det.... bare kigget på en del motherboards og så regner man jo lidt med at hvis det står ddr2 så er det, det man skal bruge ^^ men tak for lige en smule mere viden ;p :rules: :rules:

  • er ikke helt så inde i det der du skrev Psycho, men maskinen lyder god, men mig som ikke er så inde i det, finder ingen sammenhæng i de ting du skrev ;) heh,


    men hvad jeg umidlbart havde tænkt mig var noget i stil med det du skrev, nogen af tingene ved jeg ikke engang hvad er :b, men intel I7'en lyder ok kraftig, og sammen med en ATI Radeon, 1GB's grafikkort, og 4-8 gb ram, køre den vel meget godt eller hva?, skal have snakket med en jeg kender, som arbejder md pc'er osv, og se hvad han kan foreslå, ud fra mine notater og sådan, og se hvad han ville foreslå, han kender jo meget til diverse dele og sådan.

  • Altså..


    Jeg vil mene at en stationær til 7000-9000 kr. er mindst lige så god til spil som en bærbar til 14000 - 16000kr, hvis blot man samler de rette dele og de komplimenterer hinanden godt.. Så handler det i bund og grund blot om hvad du mener du har brug for.


    Personligt hælder jeg nok til PsyCho's pc-forslag, da dit eget forslag byder på nogle væsentligt ældre dele end hans og tilmed til en højere pris.. Rammen for eksempel er ikke synderligt hurtig..
    Det skal også siges at Intel har været rost meget for de nye I7 processorer, da de er ret effektive.


    Angående det med at Radeon kortne er bedre, er som sagt lidt en "smagssag". Hvis du ser på nogle af de forskellige charts rundt omkring så er Radeon generelt gode i benchmarks, hvilket er testprogrammer der er lavet til at teste computere, hvor at nvidia kort som regel vinder når man tester gennem spil.. Man kan jo så spørge sig selv om det er spil eller tests man vil bruge sin computer til ?!


    Når man snakker Intel/Nvidia versus AMD/ATI handler det om 2 ting: Personlig preferance, men især pris, og effektivitét i forhold til pris..


    Intel/Nvidia er pt. det stærkeste team du kan smide i computeren, men også til den højeste pris. Hvor AMD/ATI er noget billigere, men til gengæld må du også forvente en ikke helt så stærk gamer. Hvis man sætter 2 pc'ere op imod hinanden, 1 fra hver lejr. Begge til 5000 - 6000kr. vil AMD/ATI maskinen nok også yde mest, men det er ikke "Ultra High" opsætninger i spilne. Hvor at du derimod vil kunne forvente klart mest af Intel/Nvidia teamet, hvis pc'erne begge lå til 9000 eller 10000 kr. Det er ihvertfald nogenlunde hvad mine erfaringer siger, og hvad jeg også har kunnet forstå på hvad jeg har læst.


    Men hvis du vælger det bud du selv kom med, må du også være klar over at det vil være sværere at opgradere maskine på langt sigt, end hvis du vælger "nye" dele.. Da alt tyder på at Intel stille og roligt nok vil rykke i retning af I7'erens 1366 "socket" (altså tilslutning) i forhold til de ældre Core 2 der kører 775.

  • forstår bare ikke helt det SHG, altså det hele lyder fint nok, men et er vel kun delene til en pc ?, og kan ikke finde ud af at samle selv :b
    så altså med den vinkel er det nok lidt svært :b