Pc fryser - GFX, CPU eller PSU er en taber

  • Prøv lige at se her:


    linket til din PSU:


    http://www.glacialpower.com/products/pc-power-AL.htm


    Kig for oven, og find ud af hvilken serien din er, der efter kigger du på hvad 12 v rail siger af watt, og sammenligner med hvor mange watt dit GFX forbruger. Jeg har på fornemmelsen, at den du har er for lille.


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for svaret...


    Jeg fandt imidlertid ud af at det ikke er GlacialPower...


    Det antog jeg egentligt bare, da der stod GP i logoagtigt format på siden :S...


    Derimod, er det flg:LC Power Silent Giant Green Power LC6550GP V2.0 (Sort)


    TECH SPECS:


    INPUT :
    230 V / 4A / 50 Hz


    OUTPUTS :
    +03.3 V : Max 35A
    +05.0 V : Max 40A
    +12.0 V1: Max 16A
    +12.0 V2: Max 18A-12.0 V : Max 0.8A
    +5.0VSB : Max 2.0A


    Hmmm... Og graffikkortet... Jeg har kun fundet noget med at den kører 18A på 12v...
    Og... Fandt på slizone forums:


    "You're more then fine to run one of them. Nvidia recommends 450 I believe. I was running TWO on a 650watt with two 20amp 12volt rails no problem. Some guy did a test and found them both to not even equate over 600watt and runs two on 600watt. The GTX, however, is another story. "

  • Prøv at gå ind på websitet for dit GFX kort, altså dem der har lavet den, og kig på datasheet, for at finde oplysning om hvor mange watt dit GFX kræver for at fungere optimalt.


    Jeg vil næsten tro, at det er fordi, at din PSU ikke kan levere kraft nok til at trække dit GFX.


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • For opdatering flg. venligst linket øverst oppe



    Er der nogle der kender nogle forums man kan prøve, da det virker til at mit spørgsmål, ikke kan besvares så let som først antaget? - er der kvalificeret hjælp at hente andet steds - i grafikkorts fejls øjemed?

  • Du kan sagtens ha et halv defekt mb hvis der har været et 5mm lag støv rundt omkring,din psu kan også stå af pga støv,så vær opmærksom på det fremover,ex kan du tætne dit kabi lidt med tape og købe et par støvfiltre til indsug.Din LC psu er nogenlunde samme kvali som en northq,meget medio,og den burde,med mindre defekt,sagtens kunne trække dit system.Hvis jeg var dig ville jeg ta alt fra hinanden,støve det af,og samle uden for kabi med minimale komponenter,du ved,1 ramblok,1 hdd osv.
    :cheers: