8800GTX Til RMA?

  • Hey gutter og gutinder!
    Længe siden...


    Nu skal i høre, jeg har lige haft et grafikkort til RMA hos XFX gennem SHG.
    Jeg har så fået en mail om at de nu har testet det og der blev IKKE fundet fejl..
    Jeg har haft fejlen i næsten to år, det er en fejl som aldrig har ændret sig..
    Hvad skal jeg gøre for at få XFX til at forstå det?
    Jeg kan ikke kontakte/ringe til dem da de åbenbart kun tager imod opkald fra US og UK.. og en webform har jeg langt fra tålmodighed til, det skal ordnes og det skal være nu..
    Jeg har prøvet SHG men de kunne intet gøre da det var hos det gamle SHG jeg købte kortet..
    Lige nu har jeg det bare sådan at man da i det mindste kunne gøre sig umage for at teste et kort til næsten 5000kr, og ikke bare smide det tilbage efter kun få dage... Godt nok skal det gå stærk MEN come on -.-...
    Så hvad skal jeg gøre?


    Det er kortet XFX 8800GTX 512GDDR2 xxx...
    Da jeg købte kortet var der problemer med MANGE af den selvsamme model med det selvsamme problem. Og dengang fandt jeg endda nogle som havde skrevet om det samme... Men selvom jeg gjorde opmærksom på dette så har det nada hjulpet.


    Så nogen der har nogle gode idéer tweakere?


  • Man kan undres over, at du ikke smed det til RMA da du opdagede fejlen. Hvad består fejlen i? Det har vel lidt at sige, eller hvad?

  • Dengang havde jeg ikke noget andet grafikkort at teste i maskinen, og jeg havde ikke nogen anden pc jeg kunne bruge imens, og da jeg er en af de mennesker som har alt på pc'en og nettet kan jeg derfor ikke undvære det..
    Derfor har jeg først nu fået mulighed for at sende kortet afsted.


    Fejlen består i at efter noget tid i load ( oftest ) fryser skærmen fuldstændigt. Skærmen står så frosset fast på det billede og blinker en gang i mellem sort skærm, dog stadig samme billede. Jeg ved det ikke er hele pc'en som fryser da jeg stadig er i stand til at snakke med en ven over Skype og derfor kan jeg ikke se noget andet end mit grafikkort værende grunden til problemet.
    I starten før jeg skiftede skærmdriver var problemet endnu værre, der var der både det problem og så var der samtidig det at skærmen nogle gang bare slog over i et utal af farver dannede i kvardrerede firkanter. Når man så mærker på grafikkortet kan man mærke at det er brændende varmt, og jeg havde en føler liggende ved grafikkortet og den målte et godt stykke over 60.. Udenfor kernen.. Dvs. ikke engang på selve kernen men bare lige udefra den.
    Andet?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Garfield
    Dengang havde jeg ikke noget andet grafikkort at teste i maskinen, og jeg havde ikke nogen anden pc jeg kunne bruge imens, og da jeg er en af de mennesker som har alt på pc'en og nettet kan jeg derfor ikke undvære det..
    Derfor har jeg først nu fået mulighed for at sende kortet afsted.


    Fejlen består i at efter noget tid i load ( oftest ) fryser skærmen fuldstændigt. Skærmen står så frosset fast på det billede og blinker en gang i mellem sort skærm, dog stadig samme billede. Jeg ved det ikke er hele pc'en som fryser da jeg stadig er i stand til at snakke med en ven over Skype og derfor kan jeg ikke se noget andet end mit grafikkort værende grunden til problemet.
    I starten før jeg skiftede skærmdriver var problemet endnu værre, der var der både det problem og så var der samtidig det at skærmen nogle gang bare slog over i et utal af farver dannede i kvardrerede firkanter. Når man så mærker på grafikkortet kan man mærke at det er brændende varmt, og jeg havde en føler liggende ved grafikkortet og den målte et godt stykke over 60.. Udenfor kernen.. Dvs. ikke engang på selve kernen men bare lige udefra den.
    Andet?


    Så problemet er at køleren er noget juks, og kortet bliver for varmt? Sæt en ny køler på. Det kan jo være årsagen til, at de ikke finde fejl i testen, da de har et bedre airflow/køligere omgivelser.

  • Det kan umuligt være brugerens problem at deres grafikkort bliver for varmt.. Det er jeg ked af at sætte mig imod.. Så må de sku sætte en køler på som rent faktisk virker..
    Desuden så tror jeg ikke det er varmen i sig selv som er problemet..
    Jeg har forsøgt at nedclocke grafikkortet så det derved bliver koldere - og det hjalp ikke.
    Grafikkortet har en spærre på 120 grader celcius og det tvivler jeg meget stærkt på kortet bliver.

  • Derfor kan grafikkortet godt blive meget ustabilt inden de 120 grader, mit BFG 8800 GTX OC kort blev ustabilt da det ramte de 80 grader og der hjalp det for mig at skifte mit kabinet ud med et der faktisk havde et airflow.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Mit kabinet har jeg næsten lige udskiftet, og har haft det samme problem med et andet kabinet. Normalt sætter jeg to 120mm blæsere - en til front og bag - de blæser så luften strømmer igennem. Som sagt har mit kabinet et godt airflow, og jeg gemmer som regel kabler og lignende væk så luften har en bedre vej at arbejde med.