Ny pc Core i7

  • Godaften Tweak brugere..


    Nu ligger landet sådan at jeg skal have mig en ny pc efter mange køb af vennernes brugte pc'ere og det gider jeg sku ikke mere selvom det er billigt, men nu har jeg fået sparet en del gryn sammen så synes jeg skal have mig noget splinter nyt nu.. så jeg vil gerne se hvad i kan anbefale af systemer, jeg samler selv systemet og det kommer til at køre med xp pro 64-bit, de eneste krav er det skal være:


    Cpu: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920
    Mobo med OC potentiale :finger:
    Skærm 24"
    6 gb ram


    så lad mig høre hvad i har af foreslag..


    Nicof

  • http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=108844&sid=


    Tag evt et kig i denne tråd, handler også en en ny I7 computer.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Helt ok, der er en søge funktion nede i bunden venstre side, den er altid lige en god ide at prøve og søge på, der er jo ingen grund til at oprette 2 tråde når man kan nøjes med en, men velkommen til siden, så slet ikk du var helt ny før da jeg skrev.. =)


    Håber du får svar nok i den anden tråd, hvis ikke må du jo bare spørge om mere hjælp.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • ja okay, som du selv siger jeg er ny så tænkte sku ikke lige så meget plus det har været en lang dag og imorgen lurer atter en ny desværre :/ men jeg takker for den pæne velkomst, det kan godt være jeg får brug for hjælp, så skal jeg nok sige til.. :)

  • må sige at det eneste umiddelbare problem er at du vil have xp 64 bit.....den er der altså en del forskellige problemer med manglende drivere osv med....enten windows xp pro, som selv jeg må indrømme er ved at være forældet , eller vista 64 bit.....men windows 7 er jo lige om hjørnet...faktisk er der en gratis beta ude, og den skulle efter sigende køre rigtigt fornuftigt, også i for hold til vista.....jeg ville nok prøve først med den, og funker det ikke, så købe vista.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Okay snakkede ellers med en bekendt, han havde ikke haft nogle problemer med drivere til xp pro 64-bit endnu og han har haft det et godt stykke tid.. men det må jeg lige kigge på til den tid..


    Jamen hvis vi siger en 12-15000 så må det vidst være en fin julegave til sig selv.. :D

  • Hey Nicof. Har samlet en pc til 13.651 kr,-


    Intel Core i7 920.................................2.064 kr,-
    Asus P6T Deluxe OC Palm Edition.......2.394 kr,-
    XFX GeForce GTX 280.........................2.750 kr,-
    Samsung SpinPoint F1 1TB....................720 kr,-
    6GB Corsair XMS3 1333Mhz...............1.295 kr,-
    Antec Twelve Hundred.......................1.193 kr,-
    1000 Watt NorthQ.............................1.075 kr,-
    SCYTHE MUGEN 2..................................411 kr,-
    24" SyncMaster 2...............................1.749 kr,-


    ( Har ikke includeret dvd brænder, dem kan du finde på edbpriser.dk for 200-300 kr stk. )


    Håber du kan lide det ;)

  • Proctie: det system ser meget lækkert ud, og prisen er lige der hvor den skal være, når man også skal til lan, så der lige er til goder til lan :D


    ZYBER GAMER: okay, men problemet er bare jeg ikke bryder mig særlig meget om ATI kort, har haft nogle problemer med dem, så vil helst holde mig til Nvidia kort :D

  • Hvis du vil holde dig til Nvidia (som jeg godt kan forstå) så skal du nok ud og invistere i enten GTX 280 eller GTX 295, eller GTX 280, det bedste er GTX 295, men det koster dog også kassen..

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Eller disse ram. Har bare ingen anelse om hvor gode de er ;P http://edbpriser.dk/Products/L…cts&Soegeord=Corsair+XMS3
    Dog ved jeg de hedder Dominator og det er fra Corsair, så de kan ikke være helt dårlige :D

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

    Rettet en gang, sidst af zaxder ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Proctie
    Du kan ikke bruge ram, der er over 1.6 volt. Det vil brænde Processoren, ( Core i7 ). Så de der Corsair Dominator er et dårligt valg.


    Korrekt. 8)
    Der findes dog nogle 1.9 volt der godt kan køre ved 1.65 volt. Men man kan hurtigt købe noget der ikke dur og det er vist lidt ærgerlig mon ikke. :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Eller disse ram. Har bare ingen anelse om hvor gode de er ;P http://edbpriser.dk/Products/L…cts&Soegeord=Corsair+XMS3
    Dog ved jeg de hedder Dominator og det er fra Corsair, så de kan ikke være helt dårlige :D


    De ram der skal han da i hvert fald slet ikke købe!.. Det er jo et dual-channel kit som bruges til Core2 maskiner og ikk Trichannel som bruger på det Asus bundkort han har tænkt sig at købe.


    Måske du lige skulle sætte dig lidt mere ind i sådan noget inder du foreslår ham og købe ting Zaxdar :pokey:, hvis ikke andre havde sagt noget kunne det have givet ham et problem jo..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Godaften Gutter og Gutinder :D


    Så har jeg lige en lille update på min tråd, da jeg sidder har fundet ud af hvad der skal i min nye pc..
    så ville lige takke for hjælpen herinde, det har hjulpet mig en del..
    det nye setup kommer til at se sådan her ud..


    Bundkort: Asus P6TDELUXE/OC PALM
    CPU: Intel Core I7 920
    Ram: 6 GB OCZ Gold DDR3 1600MHz
    GFX: ZOTAC GeForce GTX 285 AMP! Edition
    HDD: 2 stk Samsung spinpoint F1 1 TB som ryger i RAID0
    Kabinet: Antec P182
    CPU Køler: Scythe Mugen 2
    Skærm: Samsung T240HD


    så nu glæder jeg mig bare til at få alle delene og få samlet det hele og se om det er noget der virker :D


    Nicof over and out


  • Go for it :9xo Held og Lykke med dit nye system :cheers: