D-Link DIR-655 @ Hoste baner i WC3???

  • Hej..


    Jeg har en D-Link DIR-655 trådløs routher, og kunne godt tænke mig at kunne hoste spil i Warcraft 3..


    Problemet er bare at jeg ikke aner hvordan jeg kan komme til det?


    Jeg kører med kabel-modem fra YouSee (TDC) via kabel-tv, så der er ikke noget firewall i den, kun min routher.


    Nogen der kan vejlede en smule her? :)

  • Du skal forward de porte som WC3 bruger til din PC.


    http://portforward.com/english…/Dlink/DIR-655/filter.htm


    Håber det her kan hjælpe dig. Personligt plejer jeg og give computeren en fast ip på mit wlan/lan når jeg forwarder porte til den.


    Læst linket igennem og spørg hvis du er i tvivl om noget

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Du skal også have en fast ip ud til.
    Jeg har brugt DYNDNS, og synes det virker udmærket.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

    Rettet en gang, sidst af KristerBC ().

  • Er det ikk lige meget om han har statisk(fast) ip eller dynamisk ip?.. battlenet som WC3 kører over er så vidt jeg ved ligeglad med om man sidder på den ene eller anden IP. Og ip skifter jo ikk inder en connection.


    Hvis jeg er helt galt på den må du godt lige forklare hvorfor man skal have fast IP ud af til for at kunne dette da jeg ikke helt er med på det.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Er jeg desværre heller ikke selv, men ved at man skal bruge fast ip til en counter strike server, da den går direkte til den anden spiller uden nogen server midtimellem.


    Hvis man ikke behøver det i WC3, er det fordi de har en server, der har en fast ip, som den anden spiller så modtager, men så synes jeg også, det er underligt, at endnu en port i hans router skal åbnes.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Det med porten i routeren kan jeg bedst forklare sådan her.


    Du ringer til et firma på deres hovednummer 75 75 75 75 (fiktivt nummer) så får du omstillingen (svarer her til routeren) hvis du derimod trykker 75 75 75 75 02 får du fat på Hr hansen, på samme måde virker en forwarding, ellers får de bare fat på routeren når de prøver at få fat på din computer som jo så er WC3 server.


    Altså du behøver så vidt jeg ved heller ikke have fast ip for at lave en CS-server, men for at dine venner kan finde dig hvergang er det letteste at have fast da det så er samme ip de skal connecte til, men de egentlig bare ringe til dig og sprøge hvad din IP var før i skulle spille og så taste den ind.
    Hvis der bliver linket til din CS-server fra en webside er det jo så også vigtig at der er fast ip da deres link ellers skal ændres hele tiden.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Nå så er det nok bare mig, der tager fejl......
    Havde lavet en css server med et 3 modem (ingen firewall), men der kunne jeg ikke få nogen til at connecte uden at bruge dyndns.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Jeg har prøvet den guide der er på portforwarding.com - Men jeg kan stadig ikke hoste..


    Jeg har også prøvet at tilføje portene i Windows Firewall, slå den fra, osv osv.. Intet held :ohmy:

  • Og du er sikker på at din forwarding virker?.. Hent utrorrent ned og gå ind under speedguide deri, så skriver du en af de porte som du skulle have forwardet og tester på den måde om porten er forwardet til din computer.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Hvis vi går ud fra at din og min router er ens, kan jeg hurtigt guide dig igennem.
    Har selv DIR-635


    I din browser skriver du: http://192.168.0.1/


    Derefter bliver du vist videre til et login.
    Fra D-link's side er den sat sådan op, at du skriver admin under user og lader passwordfeltet være blankt. Log in


    Dernæst vælger du 'ADVANCED' i den øverste fane, og når det er gjort går du ud i venstre fane og vælger 'PORT FORWARDING'


    Under 'Application name' vælger du 'Warcraft III' og trykker på pilene. Så åbner routeren selv de nødvendige porte. Dernæst skal du vælge din computer under 'Computer Name', og igen trykke på pilene.
    Til sidst sikrer du dig at der er flueben ved boksen, og du trykker 'Save Settings' ovenover.




    Det kan dog tænkes at der er en væsentlig forskel i software mellem DIR-635 og DIR-655. Men giv det en chance ;)


    * Ellers. Slå på tråden. Jeg (SWD.BjarNe) kan være at finde på channelen: fe


    ** Ydermere. Jeg kører med Dynamisk IP, og det har ingen indflydelse i Warcraft 3

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

    Rettet 3 gange, sidst af Slammand ().

  • Enten har jeg ret angående fast ip, ellers har du ikke adgang til routeren via portfowarding.


    Prøv følgende:


    gå ind i cmd og skriv "ipconfig"


    Kig på den internetforbindelse du bruger og noter ip'en ud fra: "standardgateway."
    Ip'en skal du så skrive i din browser. Kommer der noget frem???

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt


  • Ja, så kommer jeg ind i routeren.. Jeg har skam fuld adgang :)


    Slammand - Jeg har lige afprøvet det du sagde, og routeren skrev selv 6112-6119,4000


    ,4000 var ikke med i guiden fra portforwarding.com ;)


    Nå, min bror har lige lånt min key at spille fra, så kan ikke komme på Battle.net lige nu, men jeg tester så snart jeg kan, og vender tilbage :)


  • Har du gjord det på den lette måde og teste med Utorrent og portene nu også er forwardet rigtigt til din computer?.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW