PC som DVD afspiller/ "region koder"

  • Hej.


    Jeg overvejer at købe nogle dvd'er online, men bliver advaret med følgende:


    "Region 1 encoding (requires a North American or multi-region DVD player and NTSC compatible TV)"


    Er der nogle af jer der ved hvad dette betyder? Det er meningen jeg vil afspille dem på min PC da jeg ikke har en dvd-afspiller.. Er der nogen problemer med det?


    Mvh og på forhånd tak,

  • Kommer an på hvilket program du bruger til at afspille filmene med.


    Mener at VLC afspiller alle regioner. Ellers kan du bruge et program der hedder dvd43, som deaktiverer regionskode og antikopierings software fra disken.


    Begge programmer er gratis og kommer frem ved at søge på google.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • http://www.slysoft.com/da/anydvd.html


    AnyDvd er også et kanont program, dog er det ikk gratis, men man kan prøve en trail af det. brugte det førhen på mit mediacenter.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jep AnyDVD er også ganske fornuftigt :)


    DVD43 kunne dog alt hvad jeg behøvede, så hvorfor betale for noget, når et ganske udemærket gratis alternativ er til stede :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H