Ekstern hdd kan ikke genkendes - HURTIGt tak.

  • Hej :D


    Jeg har en ekstern harddisk (tidl. system disk, 2 år gammel), som har kørt som ekstern harddisk i 4 måneder nu, og er sjældent blevet tændt, kun til lidt tag af backup.


    Nu jeg tænder den skriver computeren at den ikke kan genkende enheden.
    Den har ikke haft problemer, før i dag, hvor jeg her for 10 min. siden prøvede at starte den op.
    Det er en Seagate 7200.10 320GB



    Er harddisken ved at dø?
    Eller hvad sker der?
    Nogle af jer, der har oplevet samme problem?



    - Smider den i computeren i morgen og tager backup.



    Mvh.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

    Rettet en gang, sidst af pingomann ().

  • Hvilket system kører du med?


    Havde samme problem med min, den kunne ikke finde den, så hentede jeg nogle windows opdatering så fandt den, den igen :boxed:


    ps. køre vista :)

  • Kører med xp home edition 32bit, såeh.. men anyway jeg snupper lige en backup af den.


    Men kan det ikke være et signal om at den er ved at "give op" ?

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pingomann
    Kører med xp home edition 32bit, såeh.. men anyway jeg snupper lige en backup af den.


    Men kan det ikke være et signal om at den er ved at "give op" ?


    ved jeg ikke. Kunne godt ske min døde for et par uger siden og det sidste stykke tid tog det lang tid før computeren opfattede jeg havde sat den til. Når den så endelig havde fundet den, vra den utrolig tung at arbejde med og efter 5min svarede den slet ikke længere også kunne jeg starte forfra:) :boxed:

  • Hvis du ikke gider at tage den ud af boksen i dag og smide den til direkte på bundkortet, så pil USB-stikket ud af computeren og sæt det til igen ... gerne på en anden port. Det er jo windows, så man skal ikke blive overrasket over noget som ikke giver mening en gang imellem :crazyeyes:


    Men hvis harddisken ikke virker internt i computeren, så må du jo tage den der fra. Det må du jo finde ud af først og fremmest ... Det er vel også meget logisk.

  • Har prøvet med anden usb port og der sagde den det samme. Har lige smidt den til bundkortet og der virker den...


    Så problem solved.



    Denne debat var sgu nok lidt unødvendig :oops:



    Tak for jeres svar :)



    /Låst

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.