Optimal kabelføring - råd søges

  • Står snart og skal købe mig et nyt tv (LE40A766) som så skal kobles sammen med en række andre ting. For at få det hele så stilrent som muligt vil jeg gerne have optimeret kabelføringen så jeg slippper med det smarteste setup jeg kan.


    Tingene der skal sættes sammen:


    PC via HDMI til receiver (Onkyo SR606)
    Stofa Zaptor boks
    Bluray afspiller (i nær fremtid)
    TV'et


    Jeg vil gerne kunne få lyden fra tv'et igennem min receiver så jeg bruger mine store højtalere. Hvordan gør jeg det hele bedst muligt?


    Mit eget forslag - som jeg er lidt i tvivl om - lyder således:


    PC -> Receiver via HDMI
    Bluray afspiller -> Receiver via HDMI
    Receiver -> TV via HDMI


    Zaptor boks -> TV via HDMI



    Men vil jeg så ikke få problemer med at lyden fra Zaptor boksen kun kan spille via tv'ets crappy højtalere? Vil man her f.eks. kunne smide et optisk kabel mellem tv og receiver og så få lyden ud på den måde? I så fald, vil man nemt ku skift mellem højtalere og tv'ets højtalere?


    En anden ting: Ka man slutte zaptor boksen direkte til sin receiver? Men på denne måde er man vel nød til at køre lyden igennem receiveren hele tiden.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hvis du smides et HDMI fra Zaptor til TV, Samt Optisk fra Zaptor til Receiver(kan ikke huske om den har optisk men der er flere lydudgange). Så skal du bare mute fjernsynet når du vil have lyd fra anlæg(:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mazdaz
    Hvis du smides et HDMI fra Zaptor til TV, Samt Optisk fra Zaptor til Receiver(kan ikke huske om den har optisk men der er flere lydudgange). Så skal du bare mute fjernsynet når du vil have lyd fra anlæg(:


    Der er nemlig optisk ja :)


    Ahaa det var faktisk smart. Vil det sige at zaptor boksen sender lyd ud på begge kanaler samtidigt? altså optisk + hdmi. I så fald er det nok en ret nice løsning.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jah jeg skulle mene at den blæser signal ud på samtlige kanaler hele tiden. Der er i hvertfald sådan lyden kører hjemme ved mig, dog gennem rød-hvid komponent. Og det kører fortrinligt(: Så er man også fri for at sløre lydsignalet mere end nødvendigt ved at sende det igennem fjerneren(:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mazdaz
    Jah jeg skulle mene at den blæser signal ud på samtlige kanaler hele tiden. Der er i hvertfald sådan lyden kører hjemme ved mig, dog gennem rød-hvid komponent. Og det kører fortrinligt(: Så er man også fri for at sløre lydsignalet mere end nødvendigt ved at sende det igennem fjerneren(:


    super fedt :cheers:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2