Alt for lav FPS. Brug for lidt hjælp.

  • Hey guys..


    DxDiag: http://rapidshare.com/files/182602257/DxDiag.txt.html


    Eller sendspace, for dem som har problemer med Rapidshare:
    http://www.sendspace.com/file/z3aad5


    Jeg har et par problemer med min PC.


    Bl.a. Fallout 3, hvor min FPS ligger utrolig lavt, selvom alt er skruet helt ned. (Har set/Kender folk med "meget" dårligere PC'er end mig spille det på medium+) Det tror jeg bare ikke kan være rigtigt. Er der noget fuldstændig galt med min PC?


    Ved godt det ikke er den mest top tunede PC, men jeg har selv problemer med ældre spil, som Oblivion og EvE (Downloadede Prem, men FPS lå simpelthen for lav til at spille. Classic er spilbart)


    Har også problemer med MMO's som The Chronicles of Spellborn og Runes of Magic, som egentlig ikk' har de største krav..


    Generelt så spiller jeg i Window Mode, for hvis jeg spiller fuldskærm er det endnu værere..


    Har prøvet pænt meget nu, og jeg kan simpelthen ikke finde frem til problemet..


    Er der et eller andet jeg har overset?!


    Alt hjælp ville være virkelig blive værdsat :)


    Tak på forhånd.

  • Du kunne starte med at skrive dine specifikationer..


    Og styre system

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
    Links virker ikke... dovenskab er ikke vejen til hjælp


    Har jeg nogensinde hentydet til det?! Jeg tænkte at et extern link ville gøre det hele mere overskueligt, og hvordan kan det gøre mig doven?!


    Hvis de ikk' virker så er det da bare at sige det. Du har ingen ret til at kalde mig doven..
    Jeg kom her i søgen for lidt hjælp, ikk' for at få smidt sådan noget i hovedet.


    Nu har jeg så vedhæftet min DxDiag til denne post.. Er det godt nok?! Eller er der andet du/I har brug for at vide?

  • Jeg hjælper lige en gang, mere folk gider ikke trykke på alverden så nemmere bare at skrive det


    Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6001) Service Pack 1


    System Manufacturer: MEDIONPC
    System Model: MS-7501
    Processor: AMD Phenom(tm) 8450 Triple-Core Processor (3 CPUs), ~2.1GHz
    Memory: 2814MB RAM
    ATI Radeon HD 3400 Series
    Current Mode: 1680 x 1050 (32 bit) (60Hz)
    Driver Version: 7.15.0010.0096 (English)
    Driver Date/Size: 3/26/2008 18:44:22, 1499136 bytes


    Nu er dit GFX rimelig sløvt, så kan sagtens være der for det hakker lidt,


    Men først og fremmest ville jeg prøve at finde en nyere driver til dit ATI kort
    http://game.amd.com/us-en/driv…?p=vista32/common-vista32


    ret sikker på det vil gøre en del for dig

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Nåååhr, Det var bare det i skulle bruge.. Troede I ville ha hele DxDiag og derfor jeg postede den :O


    Har lavet clean Driver updates (Slet Driver, Genstart, Installer Driver, Genstart) et par gange nu, til ingen verdens nytte.. Men prøvede lige igen, nope..


    Måske er det bare mig der kræver for meget, men det mærkelige er, at der næsten ingen forskel er i FPS, på Low, Med, eller High. (Alle med Shadows slået fra.. Gør jeg altid :) hehe)
    Det er ikk mere end omkring 1-5 fps forskel fra High til low, på 1680x1050..


    Bliver bare nød til at køre i 1280x800, Der giver den omkring 15-22..


    Ville en update bare i Gfx gøre noget ved det hele?! Måske til et bedre Geforce?! Eller er AMD sat op til ATI kort?


    EDIT:
    Har kigget mig lidt omkring, og har fundet et par kort, som jeg godt kunne finde på at bruge penge på for at få noget bedre performance, men som sagt, kan det overhovedet betale sig med den PC jeg har nu?!


    MSI N280GTX - T2D1G Super OC


    HIS Radeon HD 4870 X2 (2GB)


    BFG GeForce GTX 295
    (Ret sikker på den her er Overkill, men det skader jo ikke at spørge :D hehe)


    Eller ville resten af min PC sætte en begrænsning på dem?!


  • Du kunne sikkert godt opgradere gfx, men problemet med disse "medion" pc'er er, at de generelt er lavet af billige komponenter, og ikke mindst strømforsyningen. Smider du et 280gtx i en maskine med en 400w-450w no name psu, kan du risikere både det ene og det andet. Så find lige ud af hvad PSU du har i systemet. Og ikke bare effekten, men også mærke og model.

  • Hvis du fx køber et lille ATI 4850, vil du også kunne mærke det
    eller 9800 GTX


    og klart billigere boards.

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Jeg havde også set på en strøm forsyning, blandt andet en Corsair 750w og en Cooler Master UPC 900w Alt efter hvilket grafikkort jeg fik valgt. hehe.. Også en Samsung 22" får at få opløsningen lidt op :D


    Jeg vil faktisk gerne købe et pænt high-end kort, så jeg er lidt fremtidsikret (Jeg regner med at bygge en PC selv, om ca 6-8 måneders tid og vil gerne købe komponenterne løbende, så det ikk er en kæmpe udgift i måneden jeg bygger)


    Bare rolig, der er en ven der hjælper mig :) Han er bare ude og rejse lige p.t. ellers plejer det at være ham at spørger hvis der er noget galt. :)

  • Stadig ville jeg aldrig købe et nyt GFX nu som det første


    Dit GFX er det første der bliver forældet, udviklingen for GFX har stået lidt stille, men tror tempoet kommer op igen


    Og tror stadig sagtens de kort jeg nævner kan følge med til det du vil, og koster LANGT under prisen på de andre..


    Men ja er jo bare min anbefaling.


    /Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Du har nok ret.. :D


    Men skulle jeg ikk bare gå hele vejen til et ATI HD 4870 så?! Det koster lidt mere, men de Tests, jeg lige har kigget på, viser en pænt del mere performance, som jeg helt klart syntes er pengene værd..

  • Er en pris forøgelse på 50%, hvis du kun skal have et "lille" 4870


    Men jo bestemt er det bedre, mere om det er det værd.


    Husk evt at du har 14dages fuld retur ret hvis du bestiller online,


    Så man kunne jo starte med 4850 prøve om det yder nok, og man synes sine spil kører ordenligt.


    Og hvis man lige synes der mangler lidt så opgradere...


    Ingen grund til at skyde over målet


    /Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • En af mine venner har faktisk 4850 så vil da lige høre ham om jeg lige kan låne det en dag og se om det er "godt nok"


    Så er det bare at finde ud af hvilken Strømforsyning jeg skal ha' også :) hehe


    Kan du foreslå nogle brands som er mere kvalitets bevidste end andre?!


    Har kigget på Corsair 750W på Edbpriser.dk, men det er vist noget med at kortet skal bruge 2 6-pins Power Connectors..


    Hvordan ser jeg om jeg har det og hvor sidder de henne?! :)
    Og hvordan ser jeg om en Strømforsyning har det?