For meget ram i maskinen når jeg kører VISTA?

  • Hej Alle sammen.


    lige til at starte med så er jeg ny herrinde (faktisk oprettet på grund af mit problem), så bær over med mig hvis jeg er helt ude i skoven.


    Jeg har for noget tid siden fået fingre i en maskine. pentium 6600 dual core 2,66GHz, med 1GB ram, en super fed og meget hurtig maskine, jeg har så installeret vista ultimate på, syntes dog at det kørte lidt langsomt så jeg ville lige opdaterer skidtet med mere ram, ville lave det som lir så jeg købte yderligere 2x2Gb ram, således atjeg til sammen havde 5 Gb ram. men ak nej ak nej.


    Min maskine blev MEGET mere langsom, i stedet for 2½ minutes opstart (med 1 Gb ram) var der nu over 5 minuter (med over 4 Gb ram).


    I min verden: jo mere ram jo hurtigere maskine. hvad kan det være?


    Når maskinen er tændt med 4 Gb ram, arbejder den hele tiden og ALT er langsomt.


    Jeg har så nu fået min maskinen til at køre meget hurtigere med en sammesætning af 2+1 Gb ram (3 Gb), men er da ked af at jeg har 2 Gb ram liggende til ingen verdens nytte.


    HJÆLP MIG!!!!!!


    Venligst Filip.

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Ja et eller andet klogt, havde været på sin plads hernede, men lige nu-------------- hmmm tomhed.



    /Filip.

  • Den er lige blevet installeret :-(

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Ja et eller andet klogt, havde været på sin plads hernede, men lige nu-------------- hmmm tomhed.



    /Filip.

  • Velkommen på siden.


    Hvilke ram er det? Har du prøvet med 2x2?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Velkommen på siden.


    Hvilke ram er det? Har du prøvet med 2x2?


    Ja 2x2 og alle muligheder, jeg undrede mig så meget så ejg har afprøvet alle muligheder i alle slots, 1, 2, 1+2, 2+2, 2+2+1 og i byttede også rundt i de forskellige slots.


    Ramen er kingston DDRII pc2 6400, de ram jeg købte er ens med det der sidder i maskinen, og de virker også hver for sig. og sammen med den 1 Gb ram jeg havde i forvejen.

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Ja et eller andet klogt, havde været på sin plads hernede, men lige nu-------------- hmmm tomhed.



    /Filip.

  • Så det eneste der virker er 2 gb + 1 gb?


    og er det lige meget hvilken af de 2x2 gb stænger du bruger?

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Hvilket styresystem kører du med? Det er nok for de du kører med et 32bit system som max kan udnytte 4gb, hvor grafikkortet bla nupper nogle af dem, så derfor vises der kun omkring de 3.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 2 gange, sidst af dasjap ().

  • Ja så ved jeg ikke hvad der kan være galt?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sunz78
    Heya!!
    Læste lige tråden her.. Har faktisk samme problem her.. Min Maskine viser at der kun er 3gb..
    Nogen der kender til det? Hvad det kan være osv?


    Mvh


    du kører med et 32 bit OS, og derfor bliver din RAM mængde begrænset til 3GiB da et 32 bit OS kun kan adressere 32 bit adresser hvilket svarer til 4096MiB.


    Men RAM er jo ikke det eneste i din PC der har en adresse, og derfor begrænses dine system RAM til 3GiB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperB


    du kører med et 32 bit OS, og derfor bliver din RAM mængde begrænset til 3GiB da et 32 bit OS kun kan adressere 32 bit adresser hvilket svarer til 4096MiB.


    Men RAM er jo ikke det eneste i din PC der har en adresse, og derfor begrænses dine system RAM til 3GiB


    Tillader mig lige at citere "Kører med 64bit.. Og Havde undersøgt først at mit Mobo understøtter 64bit.. HVilket det gjorde
    Mener Bestemt også at det viste 4gb i starten" :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • #1
    Prøv at gå ind på producents hjemmeside og kig i forum, måske er der andre der har haft ligende problemer og har fundet en løsning på det. Det kunne måske løses med en bios update ?.



    #7


    Hvad viser din comp, i bios under opstart, altså tæller den alle ram på postscreen ?, og hvad viser den i kontrolpanel-system vedligeholdelse-system ?. Den skulle gerne vise den samme mængde ram der, ellers aner jeg ikke hvad der er gået galt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.