Nyt tv på 40/42", men hvilket?

  • Ja, spørgsmålet er jo set herinde mange gange, men har i lang tid gået og kigget på markedet efter et 40" tv. Om det lige absolut skal være LCD, ved jeg faktisk ikke.


    Indtil videre har jeg haft kig på disse tre modeller:


    Samsung LE40A786


    NAD 40B3 LCD


    Samsung LE-40A856


    Prislejet er forskelligt på disse, men det skyldes hovedsageligt, at tv'et fra Samsung er parallelimport.


    Jeg kunne godt tænke mig tvet fra NAD, men det behager mig bare ikke, at tv'et ikke har indbygget højtalere. Er ikke interesseret i at skulle montere ekstra højtalere på væggen - bare til tv'et. Og gider heller ikke at skulle tænde for hele hjemmebiografen, når der skal ses nyheder. Ellers synes jeg tv'et er perfekt på så mange forskellige måder. Skulle også gerne komme et smut i Hifiklubben idag for at kigge nærmere på det.


    Tv'et fra Samsung tror jeg heller ikke er tosset. Jeg har i forvejen et tv fra Samsung (LE-32R72), som jeg generelt har været ganske tilfreds med. Nu ved jeg tilgengæld, at der kan være nogle problemer med digitalt tv fra Yousee, når man benytter sig af et tv fra Samsung. Problemet opstår måske kun, når man har købt en parallelimporteret model.


    Modellen LE40A856 fra Samsung har jeg har læst en lille anmeldelse af ved flatpanels.dk, hvor de gav det en god anbefaling. Tvet ser også rigtigt rigtigt lækkert ud.


    - Jeg er meget åben for forslag på andre mærker og modeller.


    - Tv'et skal helst være fint at kigge på - dvs. gerne skjulte højtalere.


    - Fungere godt med Yousee (gerne inkl. DVB-C og DVB-T)


    - Prislejet skulle også gerne holder sig godt under de 20k


    - Den må gerne være strømbesparende (Miljø og elregning skal der jo tænkes på)


  • Har faktisk været derinde flere gange for at kigge, men synes bare prisen bliver lidt pebret.


    Men synes dog den Helios 40" er rigtig flot at kigge på, men ved så ikke med billedekvaliteten mv.

  • Af hvad jeg har kunne læse på flatpanels.dk, skulle dette Panasonic være rigtig godt! Har selv overvejet købe dette. Er vist en lillebror, men til en, synes jeg, overkommelig pris.

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Af hvad jeg har kunne læse på flatpanels.dk, skulle dette Panasonic være rigtig godt! Har selv overvejet købe dette. Er vist en lillebror, men til en, synes jeg, overkommelig pris.


    Det tv ser egentlig også ganske interessant ud. Og det er skam heller ikke grimt :)


    Sluger plasma egentlig ikke en del mere strøm?

  • Det er vist noget med at det bruger en del strøm når det skal vise lyse billeder, og ikke ret meget ved mørke. Så i modsætning til et LCD TV, svinger forbruget på et plasma (læste jeg et sted på flatpanels)... :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Det er vist noget med at det bruger en del strøm når det skal vise lyse billeder, og ikke ret meget ved mørke. Så i modsætning til et LCD TV, svinger forbruget på et plasma (læste jeg et sted på flatpanels)... :)


    Aha okay :)


    Burde nok også lige bruge noget tid derinde.


    Læste dog lige en anmeldelse af et 40" fra Samsung nye 8'ende generation, som de gav en god anbefaling, så det kunne også være interessant.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Det tv ser egentlig også ganske interessant ud. Og det er skam heller ikke grimt :)


    Sluger plasma egentlig ikke en del mere strøm?


    Ved ikke om du har været forbi, men flatpanels har lavet en rigtig god artikel om netop plasma vs. lcd spørgsmålet. Der er svar på alt lige fra strømforbrug, burn-in, farvegengivelse og meget mere. Altså kort sagt, de gængse fejl og mangler på begge sider.


    Du får da lige et link: http://flatpanels.dk/fokusarti…=showfull&id=1210750202#8


    Kan dog sige, at jeg har lillebroren til det panasonic plasma (PX80), og det har et helt kanon billede. Også med analog signal.

  • Ja, hvis jeg havde samme budget som dig ville jeg nok også kigge på noget Samsung LCD. Mange derinde holder vist på at plasma stadig giver det bedste billede, men det er sikkert en smagssag -som med så meget andet. :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *


  • Mange takker, skal helt sikkert have brugt noget tid derinde for at læse nogle af de mange gode artikler.


    Det er jo en pokkers jungle at finde rundt i.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Ja, hvis jeg havde samme budget som dig ville jeg nok også kigge på noget Samsung LCD. Mange derinde holder vist på at plasma stadig giver det bedste billede, men det er sikkert en smagssag -som med så meget andet. :)


    Generelt synes jeg Samsung laver nogle ganske fornuftige tv til ganske fornuftige penge - i hvertfald når det gælder LCD. Kommer det til Plasma er det nok nærmere Pioneer eller måske Panasonic, man skal kigge nærmere på.

  • En lille opdatering efter en tur i Hifiklubben i Herning.


    Det var en yderst omklarende tur at være dernede. Jeg er nu blevet meget mere sikker på, at NAD'en er det korrekte valg for mit vedkommende.


    Billedet er bare mere realistisk end hos Samsung, hvor billedet har et blåligt skær. Vand kommer måske til at se yderst eksotisk ud, men vand er altså ikke blåt på en kedelig gråvejrsdag. Så tror nok, at jeg vil sætte mere pris på realismen i længden.


    Mulighederne er bare så meget større med det tv fra NAD, og derfor kan prisen godt retfærdiggøres.


    Iøvrigt sidder der alligevel et samsungpanel i tvet fra NAD - Samsungs bedste panel. Men sådan er det generelt med NAD, de kræver den bedste kvalitet, og det synes jeg også bare deres produkter afspejler.


    Når alt kommer til alt, så kan jeg bare flytte mine mini-pods ned til tvet eller finde nogle højtalere, der nemt kan skjules - dette har jeg rig mulighed for med mit tv-bord/skænk.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    Hvilket TV har du nu?


    Samsung LE-32R72, som til foråret/sommer har 3 år på bagen.


    Min far er også begyndt at spørge lidt til, hvornår jeg skal have nyt tv, da han gerne vil købe mit nuværende tv.


    Det er ikke fordi, at tvet fejler noget. Efter jeg fik lov at opleve HD på tvet, så fik det lov at leve i lejligheden i længere tid. Dvs., det er ikke HD-Tv, men Bluray og via spil.


  • Jeg ville helt klart vælge et plasma.. Panasonics PX80 serie har fået ufattelig meget ros - og det prisen er det ULTIMATIVT. Hvis du er klar til at smide lidt ekstra knaster, er der dog også PZ-serien...


    .. uanset hvilken du vælger, vil jeg mene, du får noget mere for pengene end hos NAD :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Hvis jeg skulle bruge den mængde penge på en ny æske, var jeg hoppet på denne pioneer..
    http://www.hifipriser.dk/Produ…446&searchArea=&Soegeord=


    Du får ikke nogen bedre i det leje. Hvorfor vælge en anden, når du kan få den?


    Og ja, den er måske lidt store.. Meeeen.. Hva fan' da..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Jeg ville helt klart vælge et plasma.. Panasonics PX80 serie har fået ufattelig meget ros - og det prisen er det ULTIMATIVT. Hvis du er klar til at smide lidt ekstra knaster, er der dog også PZ-serien...


    .. uanset hvilken du vælger, vil jeg mene, du får noget mere for pengene end hos NAD :)


    Jeg ved egentlig ikke, om jeg desideret får mere for pengene. Ville være nødt til at se de 2 tv op imod hinanden for mulighederne er andet end lige langt større med tvet fra NAD. Ganske vidst, så koster produkter fra NAD somregel en god pose penge, men deres produkter også bare gode.


    Men indtil videre har jeg umiddelbart fravalgt Samsung.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Hvis jeg skulle bruge den mængde penge på en ny æske, var jeg hoppet på denne pioneer..
    http://www.hifipriser.dk/Produ…446&searchArea=&Soegeord=


    Du får ikke nogen bedre i det leje. Hvorfor vælge en anden, når du kan få den?


    Og ja, den er måske lidt store.. Meeeen.. Hva fan' da..


    Ahh, 50" er godt nok lige i overkanten.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kalyt
    Jeg stod og savlede over et Panasonic i expert igår, kan bare ikke lige huske hvilken model det er :boxed:


    Prisen er alt andet lige mere sjov og overkomme ved et tv fra Panasonic.


    Men jeg er bare meget lun på de muligheder, sådan et tv fra NAD giver mig.