Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 7. december 2003, 22:47

Godaften!

nogen som ved hvordan man får kølerpasta af Cpuér/grafikkort og sådan ?(

skal man bruge sprit eller kan man bare bruge vand ?(

2

søndag, 7. december 2003, 23:03

Jeg bruger RenseBenzin.. Det virker helt optimalt.. Du kan også bare bruge norm husholdningsprit..

3

søndag, 7. december 2003, 23:08

du må [SIZE=3]kun[/SIZE] bruge petrolium, terpentin eller rensebenzin og så vand self. jeg gjore jeg af jeg blanede noget vand med noget petrolium i ca. 4del vand og 1del petro jeg så noget knofedt (ren rå muskel styrke) og vatpinde samt toilet parpir.... og ja den køre sq fint endnu og del blir blank som et spejl må du er færdig bare ikke røre med fingerne da du har fedt på dem som så vist nok godt kan "smælte" din cpu når den blir varm nok tager noget tid med den blir som ny... husk den skal tørre os :rolleyes: men GL med det ;)

Battlefield 3 - because i'm worth it

4

søndag, 7. december 2003, 23:10

Buger altid isopropylalkohol. Kan købes i f.eks. Matas.

5

søndag, 7. december 2003, 23:15

btw hedder sq da smelte og ikke >smælte<

Battlefield 3 - because i'm worth it

6

søndag, 7. december 2003, 23:29

TAk for det så tror jeg at jeg går igang med at lege lidt med noget rensebenzin isopropylalkohol et eller andet er sikkert lidt svært at få fat på nu her!

7

søndag, 7. december 2003, 23:30

jeg har brugt sprit kan det ikke bruges???? har ikke haft probs med det

ASUS Crosshair IV Formula, 890FX
4x4 GB Corsair memory
AMD Phenom II X6 1090T (4,2 ghz )

VAPOR-X HD 7970 GHz Edition

Creative X-Fi

8

søndag, 7. december 2003, 23:35

Citeret

Originally posted by Switz
jeg har brugt sprit kan det ikke bruges???? har ikke haft probs med det

Jeg bruger i hvert fald husholdsningsprit uden problemer.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

9

søndag, 7. december 2003, 23:37

okay, gør jeg også selv og det renser nu fint overfladen og gør den blank, vidste bare ikke om sprit kunne skade min cpu?

ASUS Crosshair IV Formula, 890FX
4x4 GB Corsair memory
AMD Phenom II X6 1090T (4,2 ghz )

VAPOR-X HD 7970 GHz Edition

Creative X-Fi

10

mandag, 8. december 2003, 00:01

Citeret

Originally posted by Fladmast
du må [SIZE=3]kun[/SIZE] bruge petrolium, terpentin eller rensebenzin og så vand self. jeg gjore jeg af jeg blanede noget vand med noget petrolium i ca. 4del vand og 1del petro jeg så noget knofedt (ren rå muskel styrke) og vatpinde samt toilet parpir.... og ja den køre sq fint endnu og del blir blank som et spejl må du er færdig bare ikke røre med fingerne da du har fedt på dem som så vist nok godt kan "smælte" din cpu når den blir varm nok tager noget tid med den blir som ny... husk den skal tørre os :rolleyes: men GL med det ;)

Hvis jeg ikke husker meget galt er der parafin i petrolium (eller er det i lampeolie) - så det er vist ikke det rigtige - og vand er i hvert fald ikke det rigtige - i nogen af delene - og knofedt - hvad skal han med knofedt (EDIT : glem lige den kommentar omkring knofedt - er vist træt) - han vil bare fjerne kølepasta. ;)

Bruger selv acetone - det anbefaler de faktisk (blandt andet) på producenternes HP..

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WizzarD" (08.12.2003, 00:12)

11

mandag, 8. december 2003, 00:54

sidst brugte jeg også acetone. Gudemiddel :D

har vist sniffet en del af det shit da jeg fjernede malingpletter fra mit gulv efter jeg havde malet (hvem sagde grundig afdækning? :)) )

12

mandag, 8. december 2003, 01:18

Du kan sagtens bruge husholdningssprit. Petroleumsprodukter duer ikke, da de også er fedtende, som Wizzard skriver.

Sprit er fint. Bruger bare Isopropylalkohol, da det er noget af det reneste man kan få fingrene i. Og nej, knofedt er nok ikke en god ide - det er ikke lige som at polere bilen, det her :D

13

mandag, 8. december 2003, 01:29

Citeret

har vist sniffet en del af det shit da jeg fjernede malingpletter fra mit gulv efter jeg havde malet (hvem sagde grundig afdækning? )

Pis nu har jeg lige brugt så meget energi på at sniffe rensebenzin også er acetone meget bedre det skulle jeg bare ha vidst :P

14

mandag, 8. december 2003, 01:42

haha ja det er det vilde trip ;)

ej faktisk ikke noget at spøge med. Der var engang en der havde væltet en 4 liters dunk med Dynamic additiver på vores lager så det lå ud over hele gulvet (dynamic er q8's "super"benzin). Det gik jeg og tørrede op. Havde et viskestykke for munden men blev sindsygt svimmel og endte med at knække mig :rolleyes: 8o

15

mandag, 8. december 2003, 07:54

Citeret

Originally posted by Torque
Du kan sagtens bruge husholdningssprit. Petroleumsprodukter duer ikke, da de også er fedtende, som Wizzard skriver.

Sprit er fint. Bruger bare Isopropylalkohol, da det er noget af det reneste man kan få fingrene i. Og nej, knofedt er nok ikke en god ide - det er ikke lige som at polere bilen, det her :D

Nååååååå - så var jeg ikke helt så søvning endda - synes sgu nok der var noget om det med petrolium - "ulempen" ved at have en kammersjuk der er maler - han går amok hvis man bruger noget forkert til affedtning...... ;) ;)

EDIT : Det der iso-ting er det ikke bare et andet ord for hospitals sprit...????

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WizzarD" (08.12.2003, 07:55)

16

mandag, 8. december 2003, 08:16

Der er nu ingen problemer med at bruge petroleum, bare man husker at spritte af bagefter, for selvfølgelig skal oliehinden fjernes. 8)

18

mandag, 8. december 2003, 12:21

Citeret

Originally posted by LecTer
hvorfor så ikke bare bruge sprit fra starten af? :))

For nemt måske..?????? - ;)

19

mandag, 8. december 2003, 12:36

jeg bruger mineralsk terpentin det virker fint

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

hooverphonique

Gæst

20

mandag, 8. december 2003, 12:42

visse former for kølepasta er faktisk umulige at fjerne uden at bruge et fedtende middel, specielt nogle meget fedtede sølvfarvede pastaer, men i de tilfælde virker f.eks. madolie fortrinligt (mens rensebenzin, acetone, etc. overhovedet ikke hjælper)

Seneste tests og artikler

0

ASUS ROG Striker Platinum GTX 760

ASUS har i denne omgang sendt
Læs Mere

0

be quiet Silent Base 800

Producenten be quiet! behøver
Læs Mere

0

Crucial Ballistix Tracer 1866 MHz DDR3

Crucial har meldt sig på banen
Læs Mere

0

SanDisk Extreme og Kingston USB 3.0 Media Reader

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere
Seneste nyheder

2

CableMod firma letter kabelsleeving til PSU

De mange store og tykke kabelb
Læs Mere

0

Samsung Z1 med Tizen OS på vej

Samsung er nu på vej med deres
Læs Mere

0

Artikel: Derfor bør du ikke bruge Popcorn Time

Inden vi overhovedet kommer i
Læs Mere

2

Nvidia GTX 960 er ifølge rygter klar til salg i januar

Det nye GTX 960 kort, som jeg
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.