Netværk?

  • Hej..


    Jeg står med 2 computere der skal dele netværk og har netop købt en Hub så de kan deles om Internetet... og det virkede fint indtil den ene skulle formateres... nu gider den ene ikke at komme på internettet mens den anden ikke har problemer med det... jeg har hentet netsupport fra tdc og jeg har oprettet (adskillige gange..) guiden til Hjemme netværk... men hvorfor gider den ikke at gå på internettet ?

  • Det kommer meget an på hvordan det et sat op


    Og i stedet for en HUB burde du have købt en ROUTER den er ikke særlig dyr men meget smartere


    Du skal undersøge hvad begge PCers IP bliver nu?


    Men du risikere lige meget hvad (med HUB) at den ene PC skal være ONLINE/TÆNDT før du kan gå online med den anden

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Hvis det er med TDC har du 2 IP'er, så det brude virke.


    Du siger at du lige har installeret en clean windows - har du husket netværks-drivere?


    /ask

  • jamen den gider jo ikke engang at gå på selvom vi smider netkablet direkte i netkortet på den.. hvad


    kan det så skylles ?? og jo alle drivere skulle være installeret.. Enhedshåndteringen siger at der ikke


    skulle være noget galt...

  • Og du har sat den til at hente ip og dns osv. automatisk?

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2