Ny 1TB HDD, hvilken er bedst?

  • Hej Tweaker..


    Jeg skal købe mig en ny ekstern harddisk, men er lidt i tvivl om hvad man skal gå efter..


    Den skal indeholde:


    1TB HDD, have et lækkert design, ikke ALT for stor også må den gerne være okay hurtig til overførelse af større filer..


    Prislejet ligger i 1000kr +/-


    Hilsen Jeppe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jst
    Skal den være tændt mere end 8-10 timer dagligt, vil jeg anbefale dig en WD RE3 disk, eller Samsungs 1Tb RAID disk.
    Skal den IKKE være tændt så længe ad gangen, kan jeg varm anbefale dig WD Green Line, da denne disk bruger mindre strøm og IKKE larmer eller bliver varm !!!


    Prøv at læse din tekst igennem? Anbefaler du en strømbesparende disc hvis den ikke skal køre så meget? Det er sgu da omvendt. :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • står selv med tanken om en ekstern HD. efter at have kigget lidt test osv. er jeg kommet frem til en Samsung F1 yder rigtig godt og især til prisen.. og så vil jeg smide den i den her box hvor der er hot swap og esata så man kan få fuldt udbytte af dens hastighed.. og lidt smart med det hot swap, hvis man har en barbær og en stationær...


    men ved ikke helt hvad forskellen er på F1 og F1 raid?



    :cheers:

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Prøv at læse din tekst igennem? Anbefaler du en strømbesparende disc hvis den ikke skal køre så meget? Det er sgu da omvendt. :boxed:


    Jeg kan godt følge dig, og det er sikkert osse skrevet for hurtigt, MEN:
    Den strømbesparende GreenLine disk er en desktop disk, og derfor IKKE beregnet til 24H brug. Dertil vil jeg til enhver tid anbefale en RAID disk...... At den Desktop Disk jeg så finder bedst oven i købet er meget strømbesparende, kold og stille gør vel ikke noget, heller ikke selv om den ikke skal køre så længe ad gangen ;)


    EDIT: Læs Tweaks egen test af den WD GreenLine disk HER