XFX GTX260 core 216 PROBLEM.

  • ja det er jo ikke ligefrem en dårlig psu. du har. det burde godt kunne trække det optimalt. men jeg vil nok mene at du skulle tage at sende den ind til RMA, eller prøv kortet i en anden computer hvis muligt. hvilket kort havde du i maskinen før?

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Jeg havde et 8800 GTX i computeren før mit nye kort. Men min fætter har som sagt købt det samme kort som mig, og vi har begge to samme problem. Og de siger også der hvor jeg købte det at det muligvis er fordi den ikke får nok strøm, jeg ved ikke helt om jeg skal vælge at tro på det, men hvis det er det som er problemet, ville jeg jo bare stå uden kort i en uge, hvorefter, jeg bare ville få kortet tilbage igen, da der ikke ville være noget galt med kortet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shadazar
    Jeg havde et 8800 GTX i computeren før mit nye kort. Men min fætter har som sagt købt det samme kort som mig, og vi har begge to samme problem. Og de siger også der hvor jeg købte det at det muligvis er fordi den ikke får nok strøm, jeg ved ikke helt om jeg skal vælge at tro på det, men hvis det er det som er problemet, ville jeg jo bare stå uden kort i en uge, hvorefter, jeg bare ville få kortet tilbage igen, da der ikke ville være noget galt med kortet.


    strømproblem tvivler jeg på hvis du har kunnet trække 8800GTX uden problemer. dig og din fætter har nok bare været møg uheldige at få et defekt kort. men det lyder godt nok mærkeligt at i begge 2 har fået et defekt kort. men det kan jo ske.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Det ville satme godt nok være knald uheldigt.. Og køleren er allerede tæsket til vejrs btw.. CPU'en tvivler jeg på er et problem, den bliver ALDRIG varm eller noget, og den kører jo fint i eks. WoW, som mest af alt straffer ens CPU.


    Min CPU har været oppe på 50 grader hvor jeg har kørt torture test en hel nat over, og det er uden at blæseren kører på max speed. I idle ligger den på 24-25 grader, og når jeg gamer WoW i flere timer ad gangen, kommer den op på 35-40 grader, og den ligger som sagt på 3,2 GHz.

  • Jeg er kommet frem til at det er fordi at den ikke selv kan finde ud af at regulere blæser hastigheden, hvis jeg tyrer helt op med rivatuner, så kan den godt holde sig på en fornuftig varme, men det er relativt irriterende at have den til at køre på 100% heletiden, og den burde vel selv kunne regulere det, det kunne min gamle kort da.. Hvad kan grunde være til at den ikke selv skruer op? Når den selv prøver at skrue op, eksempelvis i crysis under heavy load, så lyder det heller ikke somom den tyrer luft ud, så kommer der sådan en skinger lyd der går lige i ørene istedetfor..


    Håber på nogle fornuftige svar :)


    - Jakob\Shada

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shadazar
    Jeg er kommet frem til at det er fordi at den ikke selv kan finde ud af at regulere blæser hastigheden, hvis jeg tyrer helt op med rivatuner, så kan den godt holde sig på en fornuftig varme, men det er relativt irriterende at have den til at køre på 100% heletiden, og den burde vel selv kunne regulere det, det kunne min gamle kort da.. Hvad kan grunde være til at den ikke selv skruer op? Når den selv prøver at skrue op, eksempelvis i crysis under heavy load, så lyder det heller ikke somom den tyrer luft ud, så kommer der sådan en skinger lyd der går lige i ørene istedetfor..


    Håber på nogle fornuftige svar :)


    - Jakob\Shada


    grunden til den siger den skinger lyd er helt sikkert grundet at blæseren ikke køre. når jeg starter min computer op. der siger mit grafikkort også en skinger lyd, men det er kun lige til blæseren kører og det er få sekunder. men ja der burde være automatisk blæserstyring på det kort. men en mulighed kunne jo være at anskaffe en anden køler. altså jeg er ikke sikker på at det er blæseren der er grundet den skingrende høje lyd i dit tilfælde. men det er en mulighed ihvertfaldt. men du behøves hellere ikke at have den sat på 100%, med noget ordentligt airflow i kabinettet kan du godt sætte det lavere.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Det er pga at blæseren ikke kører, den er 100.. Men jeg tror det er fordi at standard specs er at den først er sat til at skrue ordentlig op når den bliver alt for varm. Hvis jeg eks, selv skruer blæseren op på 100%, og lader den stå i en halv timer, bliver den ikke over 62 grader.


    Evt nogle der har nogle specs i rivatuner til et gtx260? Så man selv kan sætte den til at skifte.


    Eller andre forslag? :)

  • Ok, jeg har fået styr på crash nu ved at sætte min fan speeds up så den skifter ved forskellige temps via rivaturner, men den siger stadig den der ørebidende lyd som vi snakkede om tidligere når jeg spiller crysis etc. Er der en måde man kan slippe af med den på ?