Computer genstarter..

  • Min bror har et problem, her for tiden med at hans computer genstarter i ny og næ, når han spiller. Det sker bestemt når han spiller WC3 TFT, hvilket slet ikke burde være krævende ifh. til den maskine han har.


    Specs.:


    Intel C2D E8400
    Gigabyte EP45-DS3R
    GF 8500GT
    LC Power 560W
    320GB HD Seagate 7200.10


    Jeg kan simpelthen ikke finde ud af problemet.


    Vi har prøvet at, tjekke ram, skifte ram, taget temp for cpu under load osv. osv.


    MEN jeg kan simpelthen ikke finde ud af problemet.


    Jeg mistænker måske harddisken, da det er den ældste del i maskinen (2 år)



    Det hele startede med:


    Jeg havde købt 2GB (2x1) PC8500 ram til den, som jeg satte i og den kørte upåklageligt i et par måneder. Så besluttede jeg mig for at give ham endnu et sæt i gave, men de viste sig at være defekte så tilbage med dem. Derefter fik jeg nogle nye som jeg proppede i og inden der var gået en uge var hans computer gået i stå 1 gang. Jeg pillede dem derefter ud og lod, og tænkte at det måtte være et defekt ramslot. Jeg testede på de andre slots og der skete intet. Så proppede jeg det hele i igen (det skal lige siges at de sidste par ram jeg fik, havde jeg prøvet at sende retur da jeg tænkte at de kunne være problemet, men der blev ikke fundet fejl på dem, iflg. komplett)
    Og igen gjorde den det ligepludseligt. Så tog jeg rammene ud af maskinen og satte min 4GB 667Mhz (2x2) i og nuppede hans til min.
    Jeg har kørt uden det mindste problem i min som kan ses i signatur, men hans for en time siden genstartede med mine ram.


    Kan det, som sagt være harddisken der slår fejl?
    Grafikkortet er passivt kølet og har kørt i 1½ år. Kan den også være synderen?


    Er virkelig på bar bund, hvis jeg skal sige det og vil værdsætte hjælp virkeligt meget!


    Mvh.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • Selvom WC3 ikke virker som et specielt krævende spil, så benytter det stadig de samme funktioner som krævende spil. du tæsker stadig systemet med masser af ramforbrug, kald til OpenGL eller Direct3D fra spillet via operativsystemet osv osv osv.


    Når maskinen fejler under spil, virker temperaturen på grafikkortet som en åbenlys synder; tjek den!


    Jeg har selv sammensat en maskine med X38 bundkort og 2 x 1GB + 2 x 512MB RAM som bare ikke ville være stabil. Når jeg testede RAMmene for sig virker de fint (24 timers memtest), men sammen kunne de bare ikke. Jeg fandt aldrig det eksakte problem, men kan bare konstatere at de ikke virkede sammen.


    Du kan teste harddisken med diag-værktøjer som findes på Ultimate Boot CD


    Når du får masser af små mærkelige fejl, har jeg før oplevet at det har været forvarsler på et fejlende bundkort. Jeg måtte selv sende et gigabyte bundkort til RMA som endeligt døde kort før jul; og det har haft små episode de sidste 3-4 måneder.

  • Undskyld det sene svar :oops:


    Vi har tjekket temps. på gfx og det bliver kun ca. 50 grader.


    Den har nu kørt siden jeg skrev denne debat og til nu uden at crashe... HDD tjek har vi ikke fået kørt, men vil tjekke snarest muligt :)


    Håber sgu ikke det er Bundkortet.. :/

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • Får Ram det strøm de skal have, prøv at checke i bios.


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.