Ny pc gider ikke at starte!

  • Hej Tweak




    Er efter mange timers arbejde endelig færdig med min computer.
    Og nu da jeg prøver at starte den op sker der INTET!


    Har tjekket at alt er forbundet, og det er det.


    Første gang da jeg startede så kom der et hurtigt lys (fra køleren) og den kørte ca. en halv omgang.


    Der sker simpelthen ingen ting, min PSU starter ikke engang.


    Specs:
    E6750
    Samsung DDr2 Ram
    8800 GTX
    Asus P5Q.
    Corsair TX650W
    NZXT LExa


    Sådan set er det min gamle computer, bare med et nyt bundkort og kabinet.



    Håber der nogle der kan hjælpe

  • Ups det står der jo allerede :P hehe.. Hmm ved ikk om det kan være det... Men jeg har selv haft samme problem. Det viste sig så at det var min PSU der var for lille... Så jeg købte en større og nu er der ingen problemer :P

  • inden du begynder at skifte ting ud der burde virke, så prøv lige med basics først.


    reset bios.


    hvis det ikke virker så pil alle stik ud igen og sæt dem i, husk det 8 pins stik der sidder oppe på bundkort, samt ekstra stik til grafikkort.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Heller også mest til strømforsyningen, men prøv i første omgang Fragmanns basics.


    Selvom der står 650 watt er det ikke ens betydende med at den ER 650 watt. Prøv at kickstarte den for atg se om den virker.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Check alle stik forbindelser igen, har du sat det ekstra 12 volt stik på bk.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .