Performance

  • Hi


    ville lige høre om man kan bruge de her windows vista "game performance rating" mod "current system rating"
    eller kan man ikke regne med det ?



    [Blocked Image: http://i226.photobucket.com/albums/dd277/1000BUGs/Untitled-87.jpg]




    jeg kan godt få ramne op på 5.9 uden oc, men hvordan får man harddisken op ?




    [Blocked Image: http://i226.photobucket.com/albums/dd277/1000BUGs/Untitled1-2.jpg]



    happy holidays

  • Uhh, det er et svært spørgsmål.
    Jeg vil sige at man ikke rigtig kan regne med deres ratings.
    F.eks står der at min cpu er rated til det bedste, men så god er den jo heller ikke.
    Jeg prøvede også GRID demoen og der sagde den at recommend var på 1, og det passer vist ikke helt. Men det vigtigste er at den ikke regner rigtig. Okay, det er måske en forkert måde at skrive det på, men når der står recommend så betyder det altså ikke at du køre med højeste grafik og max opløsning med frames på 40 i sekundet. Jeg ved ikke lige hvad reccomend er, men jeg tror det er med laveste settings og rimlig fps.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Hvis du vil have harddisk op på 5,9 skal du vist have en raptor eller sådan noget, eller måske en samsung spinpoint, den kan sikkert også gøre det. Det den regner efter er hvor meget den kan overføre i sekundet, og læse.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Tror bare det en lidt sjov ide microsoft har fået :idea:


    Det kan ikke bruges til en skid for at sige som det er jeg har ikke brugt det til noget som helst og jeg for med min den stoe pc 5,9 på alt.


    En pcmark eller 3dmark test vil jeg mene sige meget mere om den reele performence af ens pc

  • ok så tager jeg ikke hensyn til det


    tak for svar



    btw. har en 250GB spinpoint til OS, måske en F1 ville være hurtiger til OS selv om 1TB er lige i overkanten til windows, spill og apps


  • Så lad være med at købe en 1TB F1 ? :crazyeyes: - en 320GB F1 er vel rigeligt...

  • Hej tweakere !
    JEg har en raptor 36,7 GB 10k RPM og en Segate, og det har vist sig at min segate er hurtigere


    RAPTOR= 100MB/s
    Segate = 121MB/s ???


    er der noget galt ?

    Hjemme bygget
    ASUS P5N32-SLI Premium
    Pentium D 2.8 GHZ
    2.5 GB DDR2 800 MHZ
    120 GB Maxtor HDD
    2x DVD Brænder Lite-on
    2x ASUS EN8500GT 512 DDR2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hello
    Hej tweakere !
    JEg har en raptor 36,7 GB 10k RPM og en Segate, og det har vist sig at min segate er hurtigere


    RAPTOR= 100MB/s
    Segate = 121MB/s ???


    er der noget galt ?


    Det er en oldgammel Raptor, så en ny high-end 7200RPM harddisk er IMO klart at fortrække.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hello
    Hej tweakere !
    JEg har en raptor 36,7 GB 10k RPM og en Segate, og det har vist sig at min segate er hurtigere


    RAPTOR= 100MB/s
    Segate = 121MB/s ???


    er der noget galt ?


    det er jo overførsel...det raptors vinder på er altså acces tid...og det er derfor de er gode til operativsystemet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • OKey :) så selv om at den har en dårlige overførsels hastighed og scorer 5,2 i vista i forhold til 5,9 er den stadig bedre til OS ?

    Hjemme bygget
    ASUS P5N32-SLI Premium
    Pentium D 2.8 GHZ
    2.5 GB DDR2 800 MHZ
    120 GB Maxtor HDD
    2x DVD Brænder Lite-on
    2x ASUS EN8500GT 512 DDR2