Yousee bredbånd opsætning

  • Hej, jeg har et problem med opsætning af mit yousee bredbånd og jeg har efterhånden googlet ret meget og ikke fundet frem til en løsning på lige mit problem.


    Jeg har kabel bredbånd fra yousee hvor man kan registrere én mac adresse og det er så det.. der kan altså ikke være flere på, på een gang. Men så har jeg læst mig frem til at hvis man registrerer sin Wifi routers MAC adresse, så kan man køre ligeså mange forbindelser på den, som man vil.


    Spørgsmålet er så, hvordan i alverden jeg registrerer min Airport Express' MAC adresse til mit yousee bredbånd, den logger jo automatisk hvilken mac adresse jeg logger på med, kan ikke lige se hvordan jeg skal bruge min airports.


    På forhånd tak!


    //Troels

  • Som jeg gør nu, så får jeg forbindelse igennem routeren. (det er en wifi-router)
    Så jeg connecter til min router men det er min computers mac adresse den bruger, og gemmer hos yousee.


    For at registrere en mac adresse i modemet skal man bruge et brugernummer og en adgangskode, hvordan skal jeg lade routeren kende disse oplysninger?


    og skal jeg så bare slette min bærbars mac oplysninger hos yousee?


    Tak for hjælpen!

  • Der er ikke så meget hokus pokus med det.
    Første gang du connecter din router og PC til nette, kommer du til You-see´s hjemmeside hvor du skal registrere/godkende den nye opsætning og du tildeler denne opsætning et nyt kaldenavn.

  • Efter dit modem fra Yousee skal du connecte din router. Til Routeren ka du connecte de pcér du har behov for.


    På denne måde får du registrerer mac adressen på din router hos You-see og ikke mac adresser på computer.

  • Det er ligepræcis sådan jeg gør:


    Yousee Kabel modem -> Airport Express -> Bærbar men den registrerer bærbaren..


    Og det er så spørgsmålet hvordan jeg får den til at registrere Airporten istedet.. Den har jo ikke oplysninger om brugernummer og adgangskode til mit yousee.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rumpirat
    Jeg synes jeg engang har set noget om LINK SLETTET her


    Mener at have set at seneste post i denne tråd er fra: 12-28-2008 21:44 :D

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m