spørgsmål ang computer hardware.

  • Har en hp pavilion
    med Windows Vista 32bit
    AMD athlon 64 X2 Dual Core 4400+
    3 gb ram
    250 gb harddisk.


    også har jeg købt et Nvidia Geforce 9600GT 512mb.
    men er så kommet til at se nu her efter noget tid at der står faktisk at mit grafikkort
    kræven en PSU på min 400 watt og kom så til at se at min kun levere MAX 300 watt.
    så vil det vel sige at mit grafikkort ikke yder 100%?


    og så lige et andet spørgsmål
    Hvor meget skal der til før at min computer kan trække GTA IV?
    fordi at som det er nu kan den ikke køre det uden det hakker.

  • Omkring din PSU, så kan det være at din 300W godt kan klare et 9600GT kort. Det afhænger helt af hvor mange ampere den kan levere på de linier som forsyner grafikkortet.
    Jeg har lavet en lile beregning af en maskine der tilsvarer din computer, og den bruger 288Watt, så du er lige på grænsen.


    Når det anbefales at have en 400W PSU til et 9600GT kort, så er det fordi grafikkortproducenten vil sikre at den 12V linie som du sætter bagi grafikkortet og kan levere de nødvendige ampere som kortet kræver.
    At man så bruger den samlede udgangseffekt som pegepind, er måske lidt forkert. Men det er en størrelse for kan forholde sig til. Det nu engang nemmere og sige at man skal have en 400W PSU frem for at sige at man skal have en PSU der kan levere minimum 20A på 12V, det fanger folk ikke.


    Hvad sker der så hvis PSUen er for lille? hmm, godt spørgsmål! Jeg ved det ikke, da jeg aldrig har prøvet det. Det kunne ske at nogle af sikkerhedsforanstaltningerne i PSUen slukker for den (OCP, OPP eller måske UVP) ved for stor belastning. Det kan også ske at den brænder af og måske trækker noget hardware med i faldet. Eller måske bliver computeren bare ustabil og crasher.


    Hvad der sker hos dig, afhænger af hvordan din strømforsyning er designet elektrisk.


    Jeg tror ikke på at grafikkortet bare drosler ned i hastighed og kører ved f.eks. 80% hvis det er alt hvad din PSU kan klarer.


    Jeg kender ikke GTA og specs, så det lader jeg andre om :D

  • Du kan også gå ind på en hjemmeside der hedder http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srl


    Slå Gta op, og så kan du se hvad der skal til. siden er rigtig god. Der er flere hundrede spil at teste.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Når ja, hvis sin psu skal arbejde på højtryk får du ikke kun en ordenlig elregning, men dens levetid vil også blive forkortet en del.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_