Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 19. december 2008, 12:15

Nu ejer jeg selv en N82 og har et par kammerater der har N95 og C905.

N82 vs N95 vil jeg mene at N82 kommer ud som vinder da den har ægte flash istedet for det LED eller hvad det kaldes. Jeg kan tage rigtig gode billeder med min og er fuldt ud tilfreds med den generelt også. Eneste man skal være sikker på man kan vende sig til er de små taster som du nok lige skal ned i en butik og prøve inden køb :) Jeg tog chancen og har ikke fortrudt det.

C905 har "8.1 mp" kamera ja men N82 formår stadig at være en bedre kamera telefon, SE er sku ikke for gode til at udvikle deres kamera software og det ligner stadig det man arbejdede med på en K750i. Bl.a. erfarede mig og min kammerat som har sådan en at min optog væsentligt bedre video sekvenser hvilket nok mest skyldes at SE stadig gemmer i .3gp som ser direkte elendigt ud.

N82 gemmer i .MP4 så vidt jeg husker (kan tage fejl) og giver rigtig god kvalitet.

Mht. hukommelse er der 120mb på N82 og 2gb på det medfølgende kort. Det har været rigeligt til mig der har GPS software, billeder, video og lidt musik inde, men hvis man vil have større kapacitet understøtter den SDHC sååå på den front løber man ikke tør lige med det samme.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

2

fredag, 19. december 2008, 15:53

JEg har selv en N95 (den første) og den er jeg meget glad for. Der er mulighed for GPS og wifi og super godt cam er der også i den. JEg har personligt haft gode erfaringer med min n95.

Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

3

fredag, 19. december 2008, 17:40

Det er korrekt at der er opleves flere fejl på nokia telefoner, men har din kammerat fra TDC butikken fortalt hvor mange nokia telefoner de slynger over disken ifht. andre modeller?

Det typiske er ca. 70% nokia, 30% øvrige mærker såsom S.E., Samsung, HTC osv.
Så salg <-> fejl ratio er nogenlunde ens for nokia og S.E.

S.E. havde dog en periode med deres W580i tastaturer som gjorde at de fik en meget høj fejlrate. Men dén er heldigvis pillet af markedet igen.

Ellers kan du kigge lidt på den nye N85 som lige er landet i TDC butikkerne. ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Pulse" (19.12.2008, 17:42)

4

fredag, 19. december 2008, 18:32

Ved ikke om det bare er mig der er af den holdning, men jeg synes slet ikke nokia kan komme på tale sammenlignet med så mange andre

jeg har lige skiftet min Htc Touch diamond ud med en Samsung Omnia, og jeg gjorde da mine overvejelser inden jeg valgte den, men nokia var aldrig en mulighed.

så ja jeg synes virkeligt at nokia er blevet ringe!

5

fredag, 19. december 2008, 18:39

Er godt tilfreds med min E66, bruger den til telefoni, sms og en smule surfen. GPS'en er udemærket, dog ikke noget der kan erstatte en "rigtig" GPS.

Jeg syntes Nokia laver klart de bedste menuer, og syntes at Symbian holder hele vejen. Jeg bryder mig omvendt ikke om Samsungs telefoner, deres menuer kan simpelthen drive en til vanvid. SE har jeg også haft, men deres bygge kvalitet var til grin.

Smag og behag er forskellig.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost
Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

6

lørdag, 20. december 2008, 11:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af ayu
Er godt tilfreds med min E66, bruger den til telefoni, sms og en smule surfen. GPS'en er udemærket, dog ikke noget der kan erstatte en "rigtig" GPS.

Jeg syntes Nokia laver klart de bedste menuer, og syntes at Symbian holder hele vejen. Jeg bryder mig omvendt ikke om Samsungs telefoner, deres menuer kan simpelthen drive en til vanvid. SE har jeg også haft, men deres bygge kvalitet var til grin.
Smag og behag er forskellig.

Helt enig, og det skal siges at jeg har haft flere SE'er inden jeg fik min nokia så det er ikke fordi jeg er fanboy etc :)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

7

lørdag, 20. december 2008, 12:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af JuiCe
Nu ejer jeg selv en N82 og har et par kammerater der har N95 og C905.

N82 vs N95 vil jeg mene at N82 kommer ud som vinder da den har ægte flash istedet for det LED eller hvad det kaldes. Jeg kan tage rigtig gode billeder med min og er fuldt ud tilfreds med den generelt også. Eneste man skal være sikker på man kan vende sig til er de små taster som du nok lige skal ned i en butik og prøve inden køb :) Jeg tog chancen og har ikke fortrudt det.

C905 har "8.1 mp" kamera ja men N82 formår stadig at være en bedre kamera telefon, SE er sku ikke for gode til at udvikle deres kamera software og det ligner stadig det man arbejdede med på en K750i. Bl.a. erfarede mig og min kammerat som har sådan en at min optog væsentligt bedre video sekvenser hvilket nok mest skyldes at SE stadig gemmer i .3gp som ser direkte elendigt ud.

N82 gemmer i .MP4 så vidt jeg husker (kan tage fejl) og giver rigtig god kvalitet.

Mht. hukommelse er der 120mb på N82 og 2gb på det medfølgende kort. Det har været rigeligt til mig der har GPS software, billeder, video og lidt musik inde, men hvis man vil have større kapacitet understøtter den SDHC sååå på den front løber man ikke tør lige med det samme.

Har ellers overvejet at købe en C905, mest pga. kameraet. Troede faktisk det var et ganske okay kamera, der kunne sammenlignes med N95'erens.
Det er dog rigtig lækkert at SE er hurtigere i menuerne, de få gange jeg har prøvet den, end Nokia er. Synes at Nokias er dræbende langsom til tider.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

8

søndag, 21. december 2008, 00:54

Jeg er skiftet fra nokia til S.E. og har ikke fortrudt det et sekund, den kvalitet som nokia var kendt for førhen syntes jeg at have fundet ved S.E.
Menuerne er så meget lig nokias og dobbelt så hurtige.

cpu : E6850 3.0ghz
mb: Asus p5k-e wifi
gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
ram: 2*2gb corsair extreme
psu: chill innovation 510w
mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
cod4 nick: #DD|RAZOR

9

søndag, 21. december 2008, 13:44

jeg har udelukkende kun haft DÅRLIGE erfaringer med nokia.
Jeg synes:

De er langsomme
Dårlige skærme
Klodset design
coveret på mange nokia, gaber hist og her

Gode højtalere
Godt kamera
Fede features
gode tastature

LG/lorte gejl synes jeg er

Langsomme (MEGET!!!!)
Den der scroller på LG Shine er til at blive sindssyg af
Lorte menuer
Dårlig lyd

Flotte designs
Gode skærme
Gode kamera

Sony ericsson synes jeg

Dårlige højtalere
lydkvaliteten i en samtale er lidt forskelligt, men i min er den dårlig
joypads'ne på de tidl. modeller

Dejlig hurtig
gode tastature
gode skærme
gode menuer
Fede designs

Det er min konklusion af erfaringer fra venner mobiler og mobiler jeg selv har haft ejet.

"Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.