Overclock af CPU

  • FUJITSU SIEMENS
    AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+ (2 CPUs), ~2.6GHz
    3070MB RAM 800Mhz
    987 GB Total
    NVIDIA GeForce 8600 GS 512mb <<<---- De ting jeg har nu
    Operating System:
    Windows Vista™ Home Premium 64bit


    Hvor meget skal den overclockes?
    Og hvad med grafik kortet? - Hvad skal man købe hvis man ikke gider bruge for mange kontanter, er der stor forskel på det grafik kort jeg har nu og så http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=386866 (HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3,) tror i også min computer vil køre med det?


    Hvad med et Asus GeForce 9800GT 1GB PhysX CUDA http://www.komplett.dk/k/ki.as…view=detailed#ProductTabs


    1)HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3


    Eller


    Asus GeForce 9800GT 1GB PhysX CUDA?


    2) Hvad skal jeg køre med overclocking?


    PS. Jeg opdatere den her post snarest, skal nok checke strømforsyning i morgen

  • det er nogle fine kort du linker til :9xo du skal som sagt i den anden tråd være sikker på at psuen kan trække dem, for at spare penge kan du jo altid købe et af de kort brugt, for eksempel her på siden


    det der med at clocke din cpu kommer an på hvilket bundkort du har og om den kan klare oc, det er nemlig langt fra sikkert at det er muligt via bios på sådan en "færdigsamlet" pc, dog er der lidt software der kan hjælpe dig der, men det er altså ikke dårlig det den kan nu, det er mest dit gfx der laver TOTAL kage i den, da det er sådan en "kontor" grafik specielt i forhold til dem du linker til ;)

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rafal Pyszko
    det er nogle fine kort du linker til :9xo du skal som sagt i den anden tråd være sikker på at psuen kan trække dem, for at spare penge kan du jo altid købe et af de kort brugt, for eksempel her på siden


    det der med at clocke din cpu kommer an på hvilket bundkort du har og om den kan klare oc, det er nemlig langt fra sikkert at det er muligt via bios på sådan en "færdigsamlet" pc, dog er der lidt software der kan hjælpe dig der, men det er altså ikke dårlig det den kan nu, det er mest dit gfx der laver TOTAL kage i den, da det er sådan en "kontor" grafik specielt i forhold til dem du linker til ;)


    Hey jeg køber snart et 9800GTX hvist nok, ved du noget om BIOS-opdateringer, har hørt at med dem gør det det mere muligt at overclocke :)