Spørgsmål ang Audiotrak Prodigy 7.1

  • Hejsa.


    Jeg har tidligere lavet en tråd hvor jeg spurgte om hvilket lydkort og headset jeg burde investere i. Jeg besluttede mig for Sennheiser PC 350 og så sparer op til et Audiotrak Prodigy efter et par gode råd.


    Jeg har nu pengene(og har købt julegaverne ;))


    Nå, nok snak nu til spørgsmålet.


    Lige nu benytter jeg min computer til spille på, men også at sende et signal til mit HDTV over HDMI med både lyd og billede for at se DVD film derpå. Lyden går fra bundkortet via SPDIF kabel til grafikkortet. Hvis jeg indsatte et lydkort og installerede det mm. ville lyden over HDMI sådan virke ligeledes via at vælge Digital outputenhed(SPDIF), eller skal lyden komme fra lydkortet istedet?


    Udover det har jeg været inde på deres hjemmeside, http://download.audiotrak.net/, jeg kan se at den seneste driver opdatering er fra 2007-06-27. Kan jeg være sikker på at driveren ville blive opdateret til når jeg skal til at skifte til Windows 7 engang? Jeg har fået det indtryk fra hvad jeg har læst, at de drivers der virker til vista vil virke med windows 7.

  • vil da bestemt mene at kablet skal flyttes fra bundkortets spdif til det nye lydkorts spdif.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    vil da bestemt mene at kablet skal flyttes fra bundkortets spdif til det nye lydkorts spdif.


    Okay, går udfra det er ligetil så.


    Tak for svaret.


    Var et lidt dumt spørgsmål men kunne ikke finde noget på google eller nogle fora.


    EDIT:


    Evt. nogle der selv har sådan et kort og har gjort nogle overvejelser i forhold til windows 7?