80 mm fan??

  • Hmm.


    Det du skal kigge efter, er hvor meget den larmer som af angivet i "db", og hvor meget luft den blæser angivet i "cfm." Selv bruger jeg en Arctic Cooling.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KristerBC
    Hmm.


    Det du skal kigge efter, er hvor meget den larmer som af angivet i "db", og hvor meget luft den blæser angivet i "cfm." Selv bruger jeg en Arctic Cooling.



    har du et link ?? den skal bruges til at til at sidde bag ved cpu køleren i kabinetet


    den er for varmt, for hvis jeg hører musik siger den 48 grader !!

  • Hvilket program bruger du til at måle temp. med?

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Hvilket program bruger du til at måle temp. med?


    Vil jeg også gerne vide for hvis du bruger coretemp eller noget ligene så viser de omkring 10 grader forkerte alle sammen dog kan coretemp justeres.


    Men til 45 nm cpuer bruger jeg i hvert fald Realtemp som skule være det eneste ud over coretemp med en lille justering som kan måle temperaturen på en 45 nm cpu

  • Rolig nu, det gør altså ikke så meget for normale brugere at "CPUen" er skæv.
    Min Q6600 viser også meget store forskelle på kernerne, nemt 10 graders forskel.


    Nogen har en skæv Heat Spreader (HS), og denne kan planslibes hvis man da ellers er til sådan noget. Det giver sjældent voldsomme forbedringer, og du mister garantien på CPUen.


    Min HS er helt lige (har tjekket), men der er stadig stor forskel, så min teori er at kernerne inde under HS'en ikke har samme kontakt med samme overfladeareal.


    Uanset hvad så kan jeg clocke min Q6600 til 3.42Ghz stabilt, så jeg er godt tilfreds