meget forvirret...

  • Jeg er igang med at lave småopgradering af min primære gamer PC.


    Har på nuværende en Pentium D 920 (2.8Ghz). Et Gigabyte 8I945P-G motherboard. Geforce 8800GTX 4GB PC8000 Mushkin(har 4GB mere liggende jeg godt ville ha i).


    Jeg er meget forvirret mht. hva der skal opgraderes. RAM'en købte jeg egentlig som første skridt, men kan nu se de PC8000 er en mærkelig størrelse og kan ikke se hvorfor jeg egentlig valgte den model. Var vidst nok et bundkort jeg forelskede mig i, impulskøb er en bitch :oops:.


    Jeg er primært ude efter bedre gfx, til bl.a. FPS, men også RAM tunge MMO's. Havde regnet med noget 9800GTX+ x2 i SLi og selvfølgelig et nyt MB. Hvis nuværende CPU er værd at beholde og kan bruges på det nye MB, så meget desto bedre.


    Jeg har bestilt en WD velociraptor WD1500HLFS HDD som led i opgraderingen.


    Men kunne godt bruge et par kloge ord til hvad resten skulle/kunne være?!?!?


    /Michael

  • du får INTET ud af større eller flere grafikkort...din cpu kan ikke engang føde dit nuværende bare nogenlunde.


    det bedste du kan gøre er at checke om dit bundkort kan køre med en E8500 med en bios opdatering, eller evt finde en brugt E6600 hvis det er det vildeste den kan køre med....kan den ingen af delene, så køb nyt bundkort og cpu.....selv en E8500 skal oces ganske kraftigt for at dit nuværende gfx kort bliver flaskehalsen....min egen E8400 har besvær med at føde mit 8800gts-512 selv ved 4 ghz...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • tak for svaret.


    Det var lidt det jeg frygtede. Så hvis jeg opgraderede til en E8400 og tilsvarende MB. Evt. et SLi MB? Så kører det bedre. Eller skal der mere CPU til?


    Vil det så sige at man skal op i en ultra hurtig CPU for at køre store gfx kort i SLi hvis ikke man OC'r???


    Kunne godt bruge et hurtigt layout til hva der sku til af hardware udover CPU. f.eks hvilket mb og om jeg skal holde mig til mit nuværende gfx eller købe nyt.


    /Michael

  • well hvad opløsning spiller du i...et 8800gtx er stadig meget hurtigt, og tror ikke der er nogen spil den ikke kan trække. sli er spild af penge, og bundkort der understøtter det er med undtagelse af x58 boards ikke særlig gode....


    så snup et bundkort med p45 chipset fra gigabyte eller asus...de kan vel fåes fra 700 kr, alt efter hvilke features du har lyst til på boardet.


    og smid så en E8400 eller E8500 i den, har du lyst til flere kræfter så lær at oc, du har jo ram cpu og bundkort til det....de kan nemt komme op på 3.8 ghz eller mere alt efter køling og hvor heldig den pågældende cpu er.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Lige et hurtigt spørgsmål til ovenstående. Nu har jeg fundet et Gigabyte GA-EP45-DS3L og havde tænkt mig at smide en E8400 i. Er det ok med min PC8000 mushkin ram eller skal de skiftes til noget andet??


    /Michael

  • Nej de er helt fine, behold du bare dem.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70