Valg af Grafikkort?

  • Hej :D


    Jeg er i gang med at samle min egen pc. Jeg er gået lidt i stå, fordi jeg er meget i tvivl om hvad grafikkort som der betaler sig bedst og købe. Jeg har kigget meget på 9800GT men der er mange der siger at Radeon 4850 yder meget mer end 9800GT , jeg kan ikk rigtig se nogen stor forskel på de 2 grafikkort undtagen at der er bedre oplæsning på ATI Radeon 4850.


    Nogen der der kan hjælpe? :)

    Bundkort: Asus P5Q Pro
    Grafikkort: ATI Radeon 4870 1gb

    Ram: Corsair dominater 2x2 gb
    PSU: Corsair 550watt
    CPU: Intel 2 Duo E8500
    Operativsystem: Windows Vista Home Premium 64bit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af iMarc
    Hej :D


    Jeg er i gang med at samle min egen pc. Jeg er gået lidt i stå, fordi jeg er meget i tvivl om hvad grafikkort som der betaler sig bedst og købe. Jeg har kigget meget på 9800GT men der er mange der siger at Radeon 4850 yder meget mer end 9800GT , jeg kan ikk rigtig se nogen stor forskel på de 2 grafikkort undtagen at der er bedre oplæsning på ATI Radeon 4850.


    Nogen der der kan hjælpe? :)


    4850 yder vist en del bedre end 9800 Gt. Bare husk at købe en anden blæser til din 4850 medmindre du kan leve med at den kan blive sindssygt varm.

  • Ja HD4850 bliver lidt små varme men hvis man lige skifte pasteen på gpuen så flader temps en del.
    Det paste de har brugt hjælper sku ikke meget.


    Men jo HD4850 er bedre ind 9800GT af den simple grund at HD4850 er hurtigere :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Ja HD4850 bliver lidt små varme men hvis man lige skifte pasteen på gpuen så flader temps en del.
    Det paste de har brugt hjælper sku ikke meget.


    Men jo HD4850 er bedre ind 9800GT af den simple grund at HD4850 er hurtigere :D


    Har dårlig erfaringer med mange reference kølere. Men det er selvfølgelig en princip sag, fordi jeg hader at min computer bliver varm, og at den larmer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultztheman


    Har dårlig erfaringer med mange reference kølere. Men det er selvfølgelig en princip sag, fordi jeg hader at min computer bliver varm, og at den larmer.


    Jeg havde ikke støj problemer da jeg brugte standard køler på mine HD4850 de blev så ikke lidt lune 88 grader i load før jeg skiftede paste og efter jeg har skiftet til vandkøling så røg load lige 50 grader ned :D

  • ja de bliver møg hamrende varme: har haft et sapphire HD4850 dual slot cooler, i et par dage som blev sendt tilbage grundet fejl. der vil jeg lige sige, køb ikke den model, køleren larmer af h til. selv ved 37% larmer den for meget synes jeg. hvis du vælger et HD4850 vil jeg nok sige denne: http://www.edbpriser.dk/Produc…360&searchArea=&Soegeord= .

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • Okay tak for svarene alle sammen :D Jeg tror jeg holder mig til 9800 GT da jeg ved min ven har det og det virker helt fint for ham til at spille CS:S, COD4, WoW osv. Jeg gider nemlig ikke alt det gøgl med at skulle skifte blæser ud osv. :)

    Bundkort: Asus P5Q Pro
    Grafikkort: ATI Radeon 4870 1gb

    Ram: Corsair dominater 2x2 gb
    PSU: Corsair 550watt
    CPU: Intel 2 Duo E8500
    Operativsystem: Windows Vista Home Premium 64bit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af iMarc
    Okay tak for svarene alle sammen :D Jeg tror jeg holder mig til 9800 GT da jeg ved min ven har det og det virker helt fint for ham til at spille CS:S, COD4, WoW osv. Jeg gider nemlig ikke alt det gøgl med at skulle skifte blæser ud osv. :)


    Du vælger den dårligste af dem. Fint nok, dit valg.


    Du behøves ikke at skifte blæser, jeg sagde bare at det vil være midt valg. Tror næppe ATI's producenter masse producer grafikkort hvor blæseren ikke virker optimalt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultztheman


    Du vælger den dårligste af dem. Fint nok, dit valg.


    Du behøves ikke at skifte blæser, jeg sagde bare at det vil være midt valg. Tror næppe ATI's producenter masse producer grafikkort hvor blæseren ikke virker optimalt.


    Du kunne jo så lige så godt bare tage et 8800GT så det er jo sådan set det samme kort bare med et andet navn :crazyeyes: