hjælp til opgradering af gamer pc

  • Hey Tweaks :)


    Jeg ville hører hvad jeg skal opgraderer for at gører min com hurtigere i spil som crysis f.eks.


    havde tænkt mig at købe et grafikkort mere og kører sli men ved ikk om det ville gøre den bedre.


    her er min com:


    <<< System Summary >>>


    > Mainboard : Asus M3N-HD/HDMI


    > Chipset : nVidia nForce 750a Sli SPP


    > Processor : AMD Phenom X4 9850 @ 2500 MHz


    > Physical Memory : 4096 MB (pc 6400)


    > Video Card : NVIDIA GeForce 9800 GT 1g ram


    > Hard Disk : SAMSUNG (250 GB) SATA 2


    > Hard Disk : SAMSUNG (250 GB) SATA 2


    > DVD-Rom Drive : TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device


    > DVD-Rom Drive : XAFQDI XQZWHEJ45AV SCSI CdRom Device


    > Monitor Type : Samsung SyncMaster - 22 inches


    > Network Card : Nvidia Corp Nvidia Corp


    > Operating System : Windows (TM) Vista Ultimate Professional 6.00.6001 Service Pack 1


    > DirectX : Version 10.00


    > PSU 530 WATT


    > Windows Performance Index : 5.8

  • Tror der skal en større psu til, hvis du vil køre SLI.. Og gør du dette, så skal din cpu nok overclockes sammen med ram.
    Ved ikke lige hvor godt dit bundkort er til OC, men du kunne jo prøve dette, for at få mere fart på, selvom forbedringen nok ikke vil være helt vild i spil uden opgradering af gfx.


    Ellers kunne du købe et HD4xxx kort, som kunne give dig øget boost.. Ved ikke lige hvor meget et 4870 ville give, men ellers er der X2.
    Så kunne du sælge dit 9800, hvis det endelig var :)
    Men før du vælger SLI eller X2, skal du nok lige gøre op, om din skærm kører en høj nok opløsning til at du får noget ud af det.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • ok.. takker :) jeg tror jeg køber en ny psu og et 9800 mere, og OC cpu og ram det kan bundkortet godt.


    hvor meget har skærmen betydning for performance? altså ikk at det viser bedre billede men om fps kan kommer højerer osv.

  • altså jeg vil nok også sige et 9800GT mere.. Og evt. en bedre køler og overclock din cpu til hvad den kan klare stabilt. Men det kommer selvfølgeligt også an på hvor godt bundkortet clocker. din psu kan måske godt klare 2x9800GT hvis det er en kvalitets psu.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z