Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 3. december 2003, 19:38

Er det klogt at sætte Vcoren ydereligere op, når jeg vil have min 3,2ghz CPU op på 3,3-3,4???

Jeg har lige nu 1,6 på Vcore og overvejer måske at sætte dne op til 1,7 - Er det klogt????

- Den starter nemlig ikke op med 1,6vcore 3,3ghz og jeg har endda kørt memtest30 helt problemtfrit med rammene... ???

Abit IC7

4* 256 Kingston HyperX PC3500

Sapphire 9800pro Ultimate Edition 128mb + (Zalman "F2")

Pentium 4-C 2,8ghz (SP-94+92mm Zalman "F2")

Audigy2

2

onsdag, 3. december 2003, 19:50

1,7 kan godt gå an

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

3

onsdag, 3. december 2003, 19:52

Der er jo ingen garanti, at den løber mere end hvad du allerede har fået den op på! Det kan være du har nået grænsen.

Jeg har erfaret, at min P4C løber 3.4 (stabilt) ved standard vcore på 1.55. Den er ikke helt så stabil ved samme hastighed, men ved 1.6.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg starte forfra. Start med standard vcore og hastighed og arbejd dig stille og roligt op. Og husk, start med at hæve FSB'en. Når du så ikke kan hæve den mere, så giver du den lidt mere vcore.

4

onsdag, 3. december 2003, 19:53

Sikker? - For jeg syntes da nok at det er lige ved at være lovligt højt oppe :/

Abit IC7

Audigy2

5

onsdag, 3. december 2003, 19:55

Det er også det jeg nogenlunde har gjort Ulrik, men jeg har kun hævet vcoren med 0.250 hver gang den viste fejl i PRime95 - og det har hjulpet hvorpå den nu er 100% stabil i Prime95 (var den IKKe med Vcore 1,5750)

-1,6 nu

Abit IC7

Audigy2

6

onsdag, 3. december 2003, 19:55

Så vidt jeg ved er tommelfingerreglen for intel-colckere "ikke højere end 1,7v" ;)

7

onsdag, 3. december 2003, 19:57

Citeret

Originally posted by Leffons
Sikker? - For jeg syntes da nok at det er lige ved at være lovligt højt oppe :/

du skal også holde vcore så lav som muligt
det et ikke sikker den har godt af det på lang sigt

men ikke over 1,7 hvis det kan undgåes

8

onsdag, 3. december 2003, 19:59

Citeret

Det er også det jeg nogenlunde har gjort Ulrik, men jeg har kun hævet vcoren med 0.250 hver gang den viste fejl i PRime95 - og det har hjulpet hvorpå den nu er 100% stabil i Prime95 (var den IKKe med Vcore 1,5750)

-1,6 nu

hvor højt er den oppe nu ?(

9

onsdag, 3. december 2003, 20:02

Citeret

Originally posted by Wolf_of_dk

Citeret

-1,6 nu

Tror den er på 1.6V, siden Leffons skriver det i hans første post ...

10

onsdag, 3. december 2003, 20:04

Citeret

Originally posted by Ulrik

Citeret

Originally posted by Wolf_of_dk

Citeret

-1,6 nu

Tror den er på 1.6V, siden Leffons skriver det i hans første post ...

dårligt skrevet :O

mente i MHz

12

onsdag, 3. december 2003, 21:01

Det afhænger jo af kølingen.

Se på din temperatur. Brug Soft-FSB program til at ændte FSB i windows, kør bench hver gang, så tager det ikke lang tid at finde grænsen.

Kommer du til grænsen, og temperaturen stadig er acceptabel, kan du hæve volt lidt. og starte forfra.

Gør du det systematisk er der ingen risiko.

Ved kompressorkøling eller god Vandkøling evt med Peltier. Er 1.70 slet ikke nok til at få P4 til at yde sit maximale. Værdier over 1.80 kræver exstrem god køling for at kunne udnyttes.

Dvs. Ulriks tommelfingerregel med 1.7 volt er rimelig ved alm. blæserkøling.
Hvis du kun kan komme på 3.3-3.4 må din kontakt med blæseren være elendig, eller din blæser er dårlig.

Ide: har du prøvet at give din blæser flere volt, eller sætte en blæser mere på. Det er billigt og kan til give det sidste. ;)

Dette er skrevet ved en P4 der kører 3.0@3.5 Mhz volten er 1.55 volt og blæseren er skruet ned for ikke at larme.... ;)

Hvordan det:: Ja man starter med at pille headsprederen af, monterer en forgyldt kobberplade med AS3 og et kraftigt anlægstryk. Blæseren -- Ja det er en standard Intel med kobberkærne (den fra 3.2 gHz) Kabinettet er Hightower med MEGET god ventilation, der er ikke unødige varmekilder i nærheden, varmen fra 9800pro og PSU bliver ledt væk fra CPU området.

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "Tom Holck" (03.12.2003, 21:13)

13

onsdag, 3. december 2003, 21:08

Det er en ret dårlig idé at overvolte blæseren ... det holder den ikke til i længden, og så siger det ... I ved nok ... puf ... et eller andet :O

14

onsdag, 3. december 2003, 21:12

Citeret

Det er en ret dårlig idé at overvolte blæseren ... det holder den ikke til i længden, og så siger det ... I ved nok ... puf ... et eller andet :O

Det kommer an på, hvor meget den får. Hvis du er bange for det, så sæt en større på i stedet.

Flotte billeder af din computer Ulrik, der er kælet for detaljerne og anvendt dyre kvalitetskomponenter kan jeg se.

Her lige et billede af min opstilling i øjeblikket. :T
3 kølemaskiner danner basis. MOB ligger løst ovenpå, er dog isoleret på undersiden. Grafikkortet skiftes lidt efter behov, aktuelt er Radeon TX lagt i baggrunden for at teste ramtider.
Man tænder ved at kortslutte 2 resetben i hjørnet med en skruetrækker!
Efter at kølemaskinerne har været tændt et par minutter. Det er nu absolut sikkert, at den bliver opbygget omkring den store kølemaskine i denne weekend.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Tom Holck" (03.12.2003, 21:26)

15

onsdag, 3. december 2003, 21:20

Nu er det ikke mig det handler om i denne tråd ... Så jeg skal ikke være bange for noget :D ;)

Jeg har allerede en 120mm på ...

16

onsdag, 3. december 2003, 21:37

Citeret

Nu er det ikke mig det handler om i denne tråd ... Så jeg skal ikke være bange for noget :D ;)

Nu ikke så nærtagende Ulrik, jeg tror da heller ikke du er bange for noget :rolleyes:

Nu prøver de fleste der læser i dette forum at forbedre deres computere, enten gøre dem flottere, gøre dem hurtigere, eller få en billigere model til at yde som en større og derved spare lidt penge.

Det er alt sammen forbundet med risiko for at noget siger "puf".
Vil man ikke løbe denne risiko, skal man lade helt være, og købe en kedelig færdigsamlet PC hos Fona til fuld pris, og ikke pille ved noget :P

17

onsdag, 3. december 2003, 21:51

Citeret

Originally posted by Tom Holck

Citeret

Nu ikke så nærtagende Ulrik, jeg tror da heller ikke du er bange for noget :rolleyes:

Nu prøver de fleste der læser i dette forum at forbedre deres computere, enten gøre dem flottere, gøre dem hurtigere, eller få en billigere model til at yde som en større og derved spare lidt penge.

Det er alt sammen forbundet med risiko for at noget siger "puf".
Vil man ikke løbe denne risiko, skal man lade helt være, og købe en kedelig færdigsamlet PC hos Fona til fuld pris, og ikke pille ved noget :P

Rolig Tom! Der var jo hele 2 smileys ... Det var kun sjov ...

Kan godt være jeg skal til at gøre :D :D :D :D :D :D :D :D sådan før det forståes :))

18

onsdag, 3. december 2003, 22:00

Prøver at bruge det der SoftFSB og se hvordan det går - ER det okay med Prime for at se om den er stabil??

- Syntes i jeg skal have en blæser til at suge luft ind foran, da den falder 4-5 grader når jeg tager siden af kab. af.???

Jeg har kun 1 blæser forløbig til at suge varm luft ud

Abit IC7

Audigy2

19

onsdag, 3. december 2003, 22:02

Hvis du kun har en blæser til at blæse varmt luft ud, hvor kommer den kolde luft så fra ?( Ingen steder vel ...

Ja, gør dig selv den tjenste, og køb en blæser til front (som suger koldt luft ind!) ... det vil helt sikkert hjælpe ;)

20

onsdag, 3. december 2003, 22:07

Citeret

Hvis du kun har en blæser til at blæse varmt luft ud, hvor kommer den kolde luft så fra ?( Ingen steder vel ...

Ja, gør dig selv den tjenste, og køb en blæser til front (som suger koldt luft ind!) ... det vil helt sikkert hjælpe ;)

Helt enig
:) :) :) :) :) :) :) :)) :) :) :) :)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.