Hjælp til nyt grafikkort

  • Mit grafikkort er lige brændt af og skal derfor have et nyt.
    Men da jeg ikke ved noget om det har jeg brug for lidt hjælp.
    Mit bundkort er et ASUS A8N32-SLI Deluxe.
    Er dog kun villig til at give 2500 kr.

  • Hvad har du i resten af computeren? Jeg spørger fordi jeg mener det er "fjolet" at købe et grafikkort til 2500 kr som man ikke kan udnytte optimalt pga. resten af computeren...

  • Nogenlunde det samme som mig, kan jeg se... Som du kan se i min sig, så har jeg ikke det vildeste system, men jeg er da tilfreds med at spille fx COD4 i 1650*1080 med rimeligt gode settings og samtidigt absolut spilbare framerates. Så jeg vil råde dig til at købe et billigt HD4850 og derefter sparer de resterende penge sammen til et nyt system, hvis du gerne vil spille de nyere spil i fremtiden. IMO er det spild af pengene at begynde at opgrade med nye dele ud over GFX til din computer...


    Nu har jeg ikke prøvet at spille FarCry 2 endnu, men jeg tvivler på at det kan kører med nice settings/eyecandy på din computer, osse selvom det er med det nye grafikkort..


    Ellers kan du osse købe et brugt 8800 GT og derved sparer endnu flere penge til det nye system...

  • fantastisk....


    jeg har dog lige været inde og kigge på


    BFG - GeForce 9800GTX+ (Overclocked).
    fandt det hos SHG


    så ville jeg bare lige hører om det var okay, eller om jeg skulle holde mig fra det

  • Det er et udemærket grafikkort, men som jeg osse er lidt inde på i mit forige indlæg, så er der en rimelig stor flaskehals på din CPU især. Så det ville være spild af penge at investere i et stort gfx hvis din cpu ikke kan "trække" det og på den måde ikke udnytte det optimalt...